mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gdynia: Otwarto Trasę Kwiatkowskiego

Gdynia: Otwarto Trasę Kwiatkowskiego

12 czerwca bieżącego roku oddano do użytku największą gdyńską inwestycję drogową, Trasę Kwiatkowskiego. Koniec prac na III etapie budowy drogi, oznacza połączenie Portu Gdynia oraz północnych dzielnic miasta z obwodnicą Trójmiasta.

Gdynia: Otwarto Trasę Kwiatkowskiego
W samo południe w czwartek 12 czerwca 2008 r. uroczyście otwarto całą Trasę Kwiatkowskiego, największą inwestycję drogową w regionie. Po 33 latach ogromnego wysiłku i zaangażowania w budowę tego strategicznego punktu dla Miasta Gdyni, Portu jak i Pomorza, Trasą przejechały pierwsze samochody.  Na tej inwestycji skorzystają wszyscy gdynianie, ponieważ Trasa Kwiatkowskiego ma umożliwić zmniejszenie ilości tirów poruszających się po mieście, co wpłynie na ograniczenie hałasu i emisji spalin (tranzyt transportu ciężkiego generowanego przez port zmniejszy się aż o 80 %). Zdaniem specjalistów o prawie 5% zmniejszy się liczba kolizji i wypadków na terenie Gdyni. Poprawi się także płynność ruchu na odcinku od terminalu kontenerowego do trójmiejskiej obwodnicy. Czas przejazdu tego dystansu skróci się aż o 55%.

Ogrom inwestycji przy budowie III etapu Trasy Kwiatkowskiego najlepiej oddają liczby. Koszty realizacji projektu rozbudowy drogi oszacowano na kwotę ponad 255,2 mln zł. Inwestycja ta była w 75% współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport Unii Europejskiej. Całkowite nakłady inwestycyjne związane z przedsięwzięciem, uwzględniające również koszty wykupu gruntów (49 nieruchomości) poniesione w latach 2000-2003, dokumentację i spłatę odsetek od kredytów wyniosły niemal 280 mln zł.

W ramach inwestycji wykonano dwie jezdnie dwupasmowe o długości ponad 2,7 km oraz szerokości 7 m z pasem rozdziału szerokości 3 m. Powstały także trzy wiadukty drogowe, z tego dwa montowane metodą nasuwania podłużnego. Pierwszy wiadukt ma rozpiętość od 55 do 80 metrów, szerokość 9,1 m i szerokość jezdni 7 m, a stoi na filarach o wysokości od 10,2 m do 14,3 m. Drugi jest niemal identyczny, ale spoczywa na dużo wyższych filarach, których wysokość  waha się w granicach od 12,2 m do 30 m. Ostatni z wiaduktów o długości 144 m pełni jednocześnie funkcję łącznika z  obwodnicą. W ramach projektu wybudowano również dwa mury oporowe o łącznej długości 224 m, trzy przejazdy gospodarcze o łącznej długości 51,2 m, kładkę pieszo-jezdną o długości 57,3 m i szerokości 6 m, przebudowano ulicę Orlicz - Dreszera i ulicę Leszczynki. Wykonane zostały również cztery przepusty drogowe o łącznej długości 210,5 m, które umożliwią migrację zwierząt. Zainstalowano 1761 m ekranów akustycznych na odcinku sąsiadującym z zabudową mieszkaniową. Zmodernizowano również istniejącą część Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Morską na odcinku o długości 345 m.

Zobacz jak budowano Trasę Kwiatkowskiego

Podobne wiadomości:

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Polskie drogi 2016-01-05

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy....

Polskie drogi 2015-12-22

Komentuj:

~MarKowy 2008-06-20

"Po 33 latach ogromnego wysilku i zaangazowania (...) o dlugosci 2,7 km." bez komentarza

~Szymon 2008-06-15

33 lata budowali...Tragiczne...

~Łał 2008-06-13

A gdzie ekolodzy ?. Tyle drzew wycięto... - oczywiście żartuję fajnie macie w Gdyni widać że wasz prezydent Szczurek to ma jaja

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport