mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gorzów: Obwodnica otwarta

Gorzów: Obwodnica otwarta

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w dniu dzisiejszym (27 listopada 2007), oddano do użytku prawie 10 km odcinek zachodniej obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. 

Gorzów: Obwodnica otwarta
Oddany do użytku odcinek drogi był drugim etapem inwestycji związanej z budową zachodniej obwodnicy Gorzowa. W pierwszym etapie wybudowano część południową obwodnicy, która została oddana do użytku już w 2003 roku a jej koszt wyniósł blisko 6 mln euro. Drugi etap budowy zachodniej obwodnicy Gorzowa kosztował 183,3 mln zł a wykonawcą robót było konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o.

Nowopowstały odcinek obwodnicy o długości 9,5 km jest fragmentem pierwszej jezdni drogi ekspresowej S-3. Pasy ruchu mają po 3,5 m szerokości i 2 m pobocza utwardzone. W tej chwili na obwodnicę można wjechać 5 wjazdami (2 są tymczasowe i znikną z chwilą powstania brakujących fragmentów drogi S-3). Pozostałe trzy to węzły wielopoziomowe: węzeł Małyszyn (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 130), węzeł Wieprzyce (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 132) oraz węzeł Zakanale (skrzyżowanie z drogą krajową nr 22).

Zakres prac obejmował także budowę dróg poprzecznych, zbiorczych i dojazdowych, budowę 7 obiektów inżynierskich, których parametry uwzględniają przebieg planowanej drugiej jezdni obwodnicy. Na trasie wykonano przepusty gospodarcze, zbiorniki odparowujące, urządzenia służące ochronie środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym.

Charakterystycznym elementem obwodnicy i jednocześnie bardzo atrakcyjnym ze względu na swoją nietypową konstrukcję, jest most łukowy w Wieprzycach o długości prawie 730 m, w dolinie Warty między wałami przeciwpowodziowymi. Sama konstrukcja waży ponad 2700 ton, a do wykonania podpór i płyty pomostu zużyto prawie 6000 m3 betonu oraz pręty zbrojeniowe o masie ponad 900 ton.
Trasa wkomponowana została w jedno z gorzowskich wzgórz. Na długości około 2 km biegnie ona w wąwozie po wzniesionym specjalnie dla niej nasypie sięgającym do 20 m wysokości.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Rob 2007-11-30

Jak nie ma kasy to normalne, że tak się buduje. Natomiast dziwne jest to, że węzły i ten niby cudny most nie są od razu budowane w układzie 2x2 (jak np na obwodnicy Świecia). Ponadto jakaś potężna skarpa musiała być umacniana by nie spadła na jezdnię, a za porę lat będzie trzeba ją rozkopać bo będzie biegła tam jezdnia. Czemuś głupi? Boś biedny. Czemuś biedny? Boś głupi...

~Zorro 2007-11-28

A czy jak dobuduja druga nitke, to tez zrobia ja na raty? Dlaczego nie mozna bylo od razu wybudowac pozadnej drogi. Kazde dzielenie procesu budowalnego powoduje jego wydluzenie w czasie. Nawet brak kasy nie jest tutaj wytlumaczeniem.

~Zyga 2007-11-28

Nareszcie! Dlaczego nie ma fotki tego cudu inzynierii mostowej?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport