mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gorzów: Obwodnica otwarta

Gorzów: Obwodnica otwarta

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w dniu dzisiejszym (27 listopada 2007), oddano do użytku prawie 10 km odcinek zachodniej obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. 

Gorzów: Obwodnica otwarta
Oddany do użytku odcinek drogi był drugim etapem inwestycji związanej z budową zachodniej obwodnicy Gorzowa. W pierwszym etapie wybudowano część południową obwodnicy, która została oddana do użytku już w 2003 roku a jej koszt wyniósł blisko 6 mln euro. Drugi etap budowy zachodniej obwodnicy Gorzowa kosztował 183,3 mln zł a wykonawcą robót było konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o.

Nowopowstały odcinek obwodnicy o długości 9,5 km jest fragmentem pierwszej jezdni drogi ekspresowej S-3. Pasy ruchu mają po 3,5 m szerokości i 2 m pobocza utwardzone. W tej chwili na obwodnicę można wjechać 5 wjazdami (2 są tymczasowe i znikną z chwilą powstania brakujących fragmentów drogi S-3). Pozostałe trzy to węzły wielopoziomowe: węzeł Małyszyn (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 130), węzeł Wieprzyce (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 132) oraz węzeł Zakanale (skrzyżowanie z drogą krajową nr 22).

Zakres prac obejmował także budowę dróg poprzecznych, zbiorczych i dojazdowych, budowę 7 obiektów inżynierskich, których parametry uwzględniają przebieg planowanej drugiej jezdni obwodnicy. Na trasie wykonano przepusty gospodarcze, zbiorniki odparowujące, urządzenia służące ochronie środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym.

Charakterystycznym elementem obwodnicy i jednocześnie bardzo atrakcyjnym ze względu na swoją nietypową konstrukcję, jest most łukowy w Wieprzycach o długości prawie 730 m, w dolinie Warty między wałami przeciwpowodziowymi. Sama konstrukcja waży ponad 2700 ton, a do wykonania podpór i płyty pomostu zużyto prawie 6000 m3 betonu oraz pręty zbrojeniowe o masie ponad 900 ton.
Trasa wkomponowana została w jedno z gorzowskich wzgórz. Na długości około 2 km biegnie ona w wąwozie po wzniesionym specjalnie dla niej nasypie sięgającym do 20 m wysokości.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~Rob 2007-11-30

Jak nie ma kasy to normalne, że tak się buduje. Natomiast dziwne jest to, że węzły i ten niby cudny most nie są od razu budowane w układzie 2x2 (jak np na obwodnicy Świecia). Ponadto jakaś potężna skarpa musiała być umacniana by nie spadła na jezdnię, a za porę lat będzie trzeba ją rozkopać bo będzie biegła tam jezdnia. Czemuś głupi? Boś biedny. Czemuś biedny? Boś głupi...

~Zorro 2007-11-28

A czy jak dobuduja druga nitke, to tez zrobia ja na raty? Dlaczego nie mozna bylo od razu wybudowac pozadnej drogi. Kazde dzielenie procesu budowalnego powoduje jego wydluzenie w czasie. Nawet brak kasy nie jest tutaj wytlumaczeniem.

~Zyga 2007-11-28

Nareszcie! Dlaczego nie ma fotki tego cudu inzynierii mostowej?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211
Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211
Czeski producent wyprodukował kilka dni temu milionowy egzemplarz silnika TSI z serii EA211. Jedna z najpopularniejszych jednostek koncernu Volkswagen jest produkowana od 2012 roku.