mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gorzów rozkopany do wiosny?

Gorzów rozkopany do wiosny?

Zaawansowanie prac przy przebudowie drogi krajowej nr 3 biegnącej w Gorzowie Wlkp., w tym budowa Mostu Staromiejskiego, nie zakończą się zgodnie z terminem - czyli jesienią br. Opóźnienie było już na starcie - prace przy rozbiórce starego mostu rozpoczęły się z miesięcznym poślizgiem i trwały dłużej niż przewidywano. Wszystko wskazuje, że także zachodnia obwodnica miasta nie będzie udostępniona w grudniu, jak planowano.

Gorzów rozkopany do wiosny?

Teren inwestycji "Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 3 w Gorzowie Wlkp. - ulica Grobla - Most Staromiejski " położony jest w południowej części Gorzowa w dzielnicy Zawarcie. Ulica Grobla przebiega od mostu na kanale Ulgi w kierunku północnym do Mostu Staromiejskiego na głównym korycie Warty. Przypomnijmy, stary most drogowy przez rzekę Wartę był zbudowany w 1926 roku. W czasie działań wojennych przęsła mostu zostały uszkodzone. Po wojnie obiekt został odbudowany w pierwotnej formie. W 1966 roku wykonano projekt remont obiektu z jednoczesnym obustronnym poszerzeniem. Forma architektoniczna nowego mostu została zaprojektowana w nawiązaniu do pierwotnego wyglądu mostu sprzed 100 lat.  Konstrukcja została dostosowana do zabytkowego charakteru mostu i bezpośredniego otoczenia obiektu.

Po zakończeniu inwestycji ulica Grobla będzie dwujezdniową trasą z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m w każdym kierunku i z pasem rozdziału pomiędzy jezdniami o szerokości 2-5 m. Ulica została w maksymalny sposób odsunięta od linii zabudowy od strony wschodniej. Skrzyżowanie ulicy Grobla z ulicami Fabryczną, Przemysłową i Mostem Staromiejskim zostało zaprojektowane w formie ronda o średnicy wyspy centralnej 48,0 m. oraz jezdnią dwupasową wokół ronda o szerokości 10,0 m. Skrzyżowanie z ulicą Zieloną zaprojektowano jako skanalizowane sterowane sygnalizacja świetlną. Pozostawia się możliwość zjazdu z ulicy Grobla w ulicę Woskową. Ulica Wał Okrężny nie jest włączona bezpośrednio do skrzyżowania przy Moście Staromiejskim lecz za pomocą łącznika zlokalizowanego na wysokości stacji BP. Przewiduje się obustronne chodniki i ścieżki rowerowe wzdłuż ulicy Grobla do wysokości ulicy Woskowej, pomiędzy ulicą Woskową i ulicą Owczą ścieżka rowerowa jest tylko jednostronna. Ponadto zaprojektowano wydzielony ciąg pieszy prowadzący z mostu Staromiejskiego w kierunku terenów przyszłego zagospodarowania typu usługowego na terenach po dawnych Zakładach Mechanicznych Gorzów. Ciąg ten przechodzi bezkolizyjnie pod rondem za pomocą przejścia podziemnego.

Kontrakt na prace budowlane przy przeprawie mostowej o wartości prawie 41 mln zł został podpisany z firmą  Budimex-Dromex we wrześniu 2005 r. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport - kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to prawie 21,5 mln zł.

Zachodnia obwodnica Gorzowa (II etap) miała być gotowa na 16 grudnia. W październiku 2003 r. oddano do użytku pierwszy 2,5 km odcinek obwodnicy Gorzowa Wlkp., łączący ul. Sulęcińską z ul. Kasprzaka wraz z wiaduktem drogowym i węzłem "Gorzów Południe". Wykonawcą I etapu inwestycji była firma BERGER BAU (kontrakt na kwotę ponad 5,9 mln euro). Do realizacji II etapu inwestycji, czyli budowy 9,5 km odcinka przestąpiło konsorcjum Strabag- Kirchner. W ostatnim czasie wykonawca złożył pismo, w którym domaga się wydłużenia terminu realizacji zadania. Zasadność przyczyn i roszczeń zostanie oceniona zapowiada GDDKiA w Zielonej Górze.

Planowana, całkowita długość obwodnicy ma wynosić około 12 km i obejmuje jezdnię o szerokości 7 m, umocnione pobocza o szerokości 2,5 m oraz obustronny pas zieleni. Obwodnica przebiegać będzie od ul. Szczecińskiej do ul. Sulęcińskiej po terenach miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin Deszczno i Bogdaniec. Na 9,5 km odcinku gorzowskiej obwodnicy będzie kilkanaście budowli inżynieryjnych - wiaduktów i mostów, w tym także 700 metrowy stalowy most nad Wartą i jej rozlewiskami.

Przeczytaj także:

Trasa Północna Zielonej Góry (2006-02-08)

S3 Szczecin - Gorzów w 2009 r. (2006-11-28)


 


Podobne wiadomości:

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

Polskie drogi 2016-02-23

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Polskie drogi 2015-10-15

Komentuj:

~tez podróżnik 2007-01-12

Mam nadzieje że juz nie trzeba bedzie przejezdzac przez centrum Gorzowa jadac w kierunku Szczecina.

~gorzowiaczek 2006-07-06

dobrze ze chociaz jeden most mamy a nie prom :) a tubylcy i tak znaja skrot od skwierzyny :)

~gorzowiak 2006-07-04

w naszym "gorzówku" to normalne ;-) do dróg szczęścia nie mamy, ale miasto robi się coraz piękniejsze

~potwierdzam 2006-07-04

faktycznie - jadąc przez Gorzów ma się wrażenie, ze drogowcy zaplanowali ci gratisowe zwiedzanie miasta, niestety, glównie po dzielnicach sypialniach :-) Tym którzy wpadną w Gorzów w godzinach szczytu składam kondolencje.

~po...dróżnik 2006-07-04

Przejazd przez Gorzów na trasie Wrocław-Szczecin to prawdziwa udręka. Gorzów mijasz zygzakiem i trzeba bardzo pilnować oznakowania objazdów (zwłasza przy wjeżdzie-kierują na Gdańsk)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport