mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Gorzów rozkopany do wiosny?

Gorzów rozkopany do wiosny?

Zaawansowanie prac przy przebudowie drogi krajowej nr 3 biegnącej w Gorzowie Wlkp., w tym budowa Mostu Staromiejskiego, nie zakończą się zgodnie z terminem - czyli jesienią br. Opóźnienie było już na starcie - prace przy rozbiórce starego mostu rozpoczęły się z miesięcznym poślizgiem i trwały dłużej niż przewidywano. Wszystko wskazuje, że także zachodnia obwodnica miasta nie będzie udostępniona w grudniu, jak planowano.

Gorzów rozkopany do wiosny?

Teren inwestycji "Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 3 w Gorzowie Wlkp. - ulica Grobla - Most Staromiejski " położony jest w południowej części Gorzowa w dzielnicy Zawarcie. Ulica Grobla przebiega od mostu na kanale Ulgi w kierunku północnym do Mostu Staromiejskiego na głównym korycie Warty. Przypomnijmy, stary most drogowy przez rzekę Wartę był zbudowany w 1926 roku. W czasie działań wojennych przęsła mostu zostały uszkodzone. Po wojnie obiekt został odbudowany w pierwotnej formie. W 1966 roku wykonano projekt remont obiektu z jednoczesnym obustronnym poszerzeniem. Forma architektoniczna nowego mostu została zaprojektowana w nawiązaniu do pierwotnego wyglądu mostu sprzed 100 lat.  Konstrukcja została dostosowana do zabytkowego charakteru mostu i bezpośredniego otoczenia obiektu.

Po zakończeniu inwestycji ulica Grobla będzie dwujezdniową trasą z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m w każdym kierunku i z pasem rozdziału pomiędzy jezdniami o szerokości 2-5 m. Ulica została w maksymalny sposób odsunięta od linii zabudowy od strony wschodniej. Skrzyżowanie ulicy Grobla z ulicami Fabryczną, Przemysłową i Mostem Staromiejskim zostało zaprojektowane w formie ronda o średnicy wyspy centralnej 48,0 m. oraz jezdnią dwupasową wokół ronda o szerokości 10,0 m. Skrzyżowanie z ulicą Zieloną zaprojektowano jako skanalizowane sterowane sygnalizacja świetlną. Pozostawia się możliwość zjazdu z ulicy Grobla w ulicę Woskową. Ulica Wał Okrężny nie jest włączona bezpośrednio do skrzyżowania przy Moście Staromiejskim lecz za pomocą łącznika zlokalizowanego na wysokości stacji BP. Przewiduje się obustronne chodniki i ścieżki rowerowe wzdłuż ulicy Grobla do wysokości ulicy Woskowej, pomiędzy ulicą Woskową i ulicą Owczą ścieżka rowerowa jest tylko jednostronna. Ponadto zaprojektowano wydzielony ciąg pieszy prowadzący z mostu Staromiejskiego w kierunku terenów przyszłego zagospodarowania typu usługowego na terenach po dawnych Zakładach Mechanicznych Gorzów. Ciąg ten przechodzi bezkolizyjnie pod rondem za pomocą przejścia podziemnego.

Kontrakt na prace budowlane przy przeprawie mostowej o wartości prawie 41 mln zł został podpisany z firmą  Budimex-Dromex we wrześniu 2005 r. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport - kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to prawie 21,5 mln zł.

Zachodnia obwodnica Gorzowa (II etap) miała być gotowa na 16 grudnia. W październiku 2003 r. oddano do użytku pierwszy 2,5 km odcinek obwodnicy Gorzowa Wlkp., łączący ul. Sulęcińską z ul. Kasprzaka wraz z wiaduktem drogowym i węzłem "Gorzów Południe". Wykonawcą I etapu inwestycji była firma BERGER BAU (kontrakt na kwotę ponad 5,9 mln euro). Do realizacji II etapu inwestycji, czyli budowy 9,5 km odcinka przestąpiło konsorcjum Strabag- Kirchner. W ostatnim czasie wykonawca złożył pismo, w którym domaga się wydłużenia terminu realizacji zadania. Zasadność przyczyn i roszczeń zostanie oceniona zapowiada GDDKiA w Zielonej Górze.

Planowana, całkowita długość obwodnicy ma wynosić około 12 km i obejmuje jezdnię o szerokości 7 m, umocnione pobocza o szerokości 2,5 m oraz obustronny pas zieleni. Obwodnica przebiegać będzie od ul. Szczecińskiej do ul. Sulęcińskiej po terenach miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin Deszczno i Bogdaniec. Na 9,5 km odcinku gorzowskiej obwodnicy będzie kilkanaście budowli inżynieryjnych - wiaduktów i mostów, w tym także 700 metrowy stalowy most nad Wartą i jej rozlewiskami.

Przeczytaj także:

Trasa Północna Zielonej Góry (2006-02-08)

S3 Szczecin - Gorzów w 2009 r. (2006-11-28)


 


Podobne wiadomości:

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa...

Polskie drogi 2015-10-07

Ogłoszony przetarg na obwodnicę Stalowej Woli i Niska

Ogłoszony przetarg na obwodnicę Stalowej Woli...

Polskie drogi 2015-10-01

Komentuj:

~tez podróżnik 2007-01-12

Mam nadzieje że juz nie trzeba bedzie przejezdzac przez centrum Gorzowa jadac w kierunku Szczecina.

~gorzowiaczek 2006-07-06

dobrze ze chociaz jeden most mamy a nie prom :) a tubylcy i tak znaja skrot od skwierzyny :)

~gorzowiak 2006-07-04

w naszym "gorzówku" to normalne ;-) do dróg szczęścia nie mamy, ale miasto robi się coraz piękniejsze

~potwierdzam 2006-07-04

faktycznie - jadąc przez Gorzów ma się wrażenie, ze drogowcy zaplanowali ci gratisowe zwiedzanie miasta, niestety, glównie po dzielnicach sypialniach :-) Tym którzy wpadną w Gorzów w godzinach szczytu składam kondolencje.

~po...dróżnik 2006-07-04

Przejazd przez Gorzów na trasie Wrocław-Szczecin to prawdziwa udręka. Gorzów mijasz zygzakiem i trzeba bardzo pilnować oznakowania objazdów (zwłasza przy wjeżdzie-kierują na Gdańsk)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.