mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Heilit - Woerner będzie kontynuował budowę A4 Tarnów - Dębica

Heilit - Woerner będzie kontynuował budowę A4 Tarnów - Dębica

Lada dzień rozpoczną się przerwane prace przy budowie autostrady A4 Tarnów - Dębica. GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą firmą Heilit-Woerner Budowlana o wartości 981,5 mln zł. Planowany termin oddania całej autostrady A4 na Podkarpaciu to 2014 rok.

Heilit - Woerner będzie kontynuował budowę A4 Tarnów - Dębica
Przypomnijmy, w lipcu br., po tym jak konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku autostrady A4 (SIAC Construction Ltd, PBG S.A., APRIVIA S.A. i Hydrobudowa Polska S.A.) nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych, przestało realizować budowę autostrady A4 Tarnów-Dębica (na dzień 30 czerwca 2012r. zaawansowanie rzeczowe wyniosło 48%, natomiast upływ czasu 95%). Konsorcjum zażądało zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln złotych, dlatego nastąpiło zerwanie umowy między konsorcjum a Skarbem Państwa - Generalną Dyrekcją Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Koniecznym więc stało się wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy budowę A4. Pod koniec listopada 2012 r. rzeszowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na kontynuację budowy odcinka autostrady A4 od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Najniższą ofertę na realizację tego odcinka autostrady A4, na kwotę ponad 981 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest firma Heilit + Woerner Budowlana Sp. z o.o. a partnerem firma Budimex S.A. Oferta ta jest o ponad 140 mln zł niższa od kwoty wynikającej z kosztorysu inwestorskiego. Najwyższa oferta, na kwotę 1,27 mld zł brutto wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska Sp. z o.o.

- Nowy Wykonawca, na kontynuację robót przy autostradzie A4, będzie miał 18 miesięcy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy). W pierwszej kolejności zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego czyli budowy Węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Prace rozpoczną się niezwłocznie po podpisaniu umowy tak, aby jak najszybciej udostępnić do ruchu sąsiedni odcinek, od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Kontrakt obejmować będzie dokończenie budowy autostrady A4 na ponad 34 kilometrowym odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi także budowa dwóch węzłów autostrady A4: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia, 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych. Ponadto powstaną obiekty zwiazane z ochroną środowiska (przepusty), dwa miejsca obsługi podróżnych – MOP Jastrząbka i MOP Jawornik i obwód utrzymania autostrady OUA Straszącin.

Pozostałe odcinki autostrady A4 w realizacji:

  • A4 Dębica – Rzeszów – długość 32,7 km, wykonawcą jest firma Budimex S.A. Wartość umowy to 1,73 mld zł.
  • A4 węzeł Rzeszów Wschód – Jarosław – długość 41,2 km, wykonawcą jest konsorcjum firm z liderem Polimex-Mostostal S.A. Wartość umowy to 2,196 mld zł brutto z 10-letnią Gwarancją Jakości.
  • A4 Radymno – Korczowa – długość 26 km, wykonawcą jest firma J&P AVAX. Wartość umowy to ponad 818 mln zł z 10-letą gwarancją jakości. Kontrakt realizowany jest systemem projektuj-buduj.


Budowa autostrady A4 dofinansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Planowany termin oddania całej autostrady A4 na Podkarpaciu to 2014 rok.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~rycho 2014-03-04

tu akurat u wykonawcy zmienia się tylko nazwa bo to i tak dalej jest STRABAG

~llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll 2013-08-12

Życzmy Wykonawcom jak najlepiej, wzięli się za robotę której nie znają. mam nadzieje,że wraz ze zmianą rządu Hailit, Budimex, Mostostal i Strabag na dobre opuszcza polskie drogi, mosty i autostrady. Podobnie nadzory typu MGGP, ECM i inne. Tam brak jest kadr, dominują układy np. Czech, Zięźło i inni którzy nie maja prawa byc na budowie. W Polsce jest zbyt wiele instytucji nadzorujących, a zbyt mało zwykłych pracowników. Pośrednicy zrobili śmietnik z budownictwa. Czas najwyższy aby i na prowincji zapanował porządek

~Jan 2013-07-27

Kierownik projektu to osoba odpowiedzialna za osiągnięcie założonych celów projektu. Do kluczowych jego obowiązków zaliczamy m.in. ogólne planowanie projektu, ustalenie standardów i zasad, opracowanie jasnych i osiągalnych celów projektu, określenie wymagań projektu, zarządzanie czasem, kosztami, zakresem i jakością. W oparciu o wiedzę na temat przedsiębiorstwa, określa i realizuje wymagania klienta. Kierownik projektu zarządza przepływem informacji pomiędzy Komitetem Sterującym reprezentującym klienta a dostawcami, wytwórcami projektu. Negocjuje i współpracuje z firmami kooperującymi oraz dostawcami, a także współpracuje z zarządem. Prowadzi prezentacje i szkolenia na temat projektu. Realizacja założeń projektu uwzględniających ograniczenia czasu, kosztów i jakości wymaga znajomości wewnętrznych procedur stron, z którymi współpracuje PM oraz bliskiej współpracy z klientem i dostawcami. W Polsce na te stanowiska zatrudnia się niewłaściwe osoby, bez wiedzy i doświadczenia na dużych kontraktach, i nie dotyczty to tylko GDDKiA w Rzeszowie.

~małopolanin zzzzz 2013-07-27

Polacy nie potrafią budować autostrad. Budowanie to przede wszystkim projekt i technologia wykonania. Projektanci to zdecydowanie najsłabszy element w procesie inwestycyjnym. Gorsi są tylko drogowcy i rozliczeniowcy, Zamawiający wcale nie chroni grosza publicznego. Wydają nie swoje pieniądze, płacąc za nic, np dla firmy ECM na odcinki Tarnów-Dębica, mimo, że powiadomiono Inspektora Nadzoru o zaprzestaniu pełnienia funkcji na tym odcinku, czyżby etaty na zamówienie dla aparatczyków z izby. Taka bieda , a tu bezkarność.

~małopolanin 2013-07-09

Co jeszcze na budowie robi ECM i za co bierze pieniądze, skoro jest nowy nadzór? Stać Państwo na taką rozrzutność, płacić za siedzenie w biurze wybranym " Inspektorom" Ktoś powinien to sprawdzić.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport