mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > II etap Mostu Północnego z pozwoleniem

II etap Mostu Północnego z pozwoleniem

Jest już pozwolenie na budowę Trasy Mostu Północnego od węzła Młociny do węzła z ul. Pułkową w Warszawie. Wydał je wojewoda mazowiecki i decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

II etap Mostu Północnego z pozwoleniem
Etap II budowy Mostu Północnego liczy ok. 800 m i obejmuje odcinek pomiędzy ul. Zgrupowania AK „Kampinos” a ul. Encyklopedyczną. W jego ramach powstaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku z prędkością projektową 70 km/h.

Trasa Mostu Północnego przebiega w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku od węzła z ulicą Marymoncką, Wybrzeżem Gdyńskim i ulicą Pułkową na Bielanach do węzła z ulicą Modlińską na Białołęce.

Most Północny jest największą samorządową inwestycją na przeprawę mostową w Polsce. Wartość inwestycji, która znajduje się na liście przedsięwzięć związanych z przygotowaniami do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, szacuje się na blisko miliard złotych. Projekt uznawany jest jako strategiczny i ubiega się o dofinansowanie z EFRR w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013.

Pozwolenie na budowę I etapu Mostu Północnego, o długości ponad 3 km od węzła z ul. Encyklopedyczną do węzła z ul. Modlińską zostało wydane 21 kwietnia 2009 roku. Prace trwają na tym odcinku już od ponad 100 dni.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~ssh 2009-10-03

@zxc Nie, nie jestem pracownikiem magistratu ale przyjrzyj się dokładniej całości kontraktu i czego dotyczą te sumy, którymi tak pięknie żonglujesz. Most Północny to prawie 800m samego mostu (od przyczółka do przyczółka, więc z estakadami). Dochodzą do tego 3 węzły drogowe (lub 2, w tym jeden rozległy, licz sobie jak wolisz).Nie wspominając już o innym miejscu i czasie. Jak sobie dobrze i bez uprzedzeń przejrzysz te inwestycje na które się powołujesz to zrozumiesz, że to nie jest wygórowana cena.

~zxc 2009-10-02

Dochodzę do wniosku, że tak naprawdę jesteś pracownikiem magistrtu w Warszawie, który był odpowiedzialny za wybór tak skrajnie przepłaconej oferty. Jak do ciebie nie przemawia praca 800-1000 robotników każdego dnia na węźle sośnica, to porównaj twój mosteczek za miliard z mostem milenijnym we Wrocławiu : "Most Milenijny (Tysiąclecia) to największa inwestycja drogowa w powojennej historii miasta. 973 m długości, w tym 550 m - odcinek przecinający samą Odrę. Reszta to dojazdy od strony ul. Legnickiej i ul. Osobowickiej. Budowa pochłonęła ok. 40 tys. m. sześc. betonu i 5,5 tys. ton stali. Most ma kosztować 140 mln zł". Natomiast twój mosteczek to: "?do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej". A zatem trzy razy więcej betonu, 4,5 raza więcej stali. Biorąc średnią wagę betonu pod konstrukcje żelbetonowe 2,4t/m sześc. (między 2,2 a 2,6) wychodzi, że mosteczek za miliard jest TRZY razy cięższy od mostu milenijnego. Tymczasem jest SIEDEM razy droższy. Tylko nie pisz, że most milenijny to prosta sztampowa konstrukcja, natomiast most północny to arcydzieło architektury. Albo, że cena betonu i stali rośnie wprost proporcjonalnie do kwadratu ich masy.

~ssh 2009-10-02

@zxc Super, że porównujesz tylko zapomniałeś dopisać samego mostu: " Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795m. Konstrukcyjnie złożą się na nią trzy niezależne obiekty inżynierskie: * jezdnia północna, * jezdnia południowa, * trasa tramwajowa wraz z ciągiem rowerowo-pieszym Wszystkie o konstrukcji stalowej zespolonej, posadowione na palach o średnicy 150 cm.. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m. " Po za tym przy budowie mostu Północnego też są budowane węzły drogowe i przekładane instalacje tyle, że nie napisano o tym na stronie. Przerzucanie się listami czynności na inwestycjach i pisanie, że to mniej roboty jest ryzykowne, zresztą chodzi o koszty prac, nie? Według mnie koszty są proporcjonalne, nie zawyżone. Zresztą porównywanie prawie kilometrowego mostu na rzece i węzła drogowego na płaskim terenie jest trochę dziwne.

~zxc 2009-10-01

ssh: Dane z oficjalnej strony mosteczka za miliard: "Odcinek trasy o długości 3,4 km wraz z przeprawą mostową powstanie w 32 miesiące. Koszt budowy wyniesie 976 618 384 zł. " Most w liczbach: ?łączna długość 15 wiaduktów -ok. 1030 m, o rozpiętości od 17 m do 23 m ?łączna długość 18 ścian oporowych ?ok. 2500 m, o wysokości od 1,4 m do 9,3 m ?do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej ?całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t ?łączna długość chodników dla pieszych wyniesie ok. 8,3 km, ścieżek rowerowych 6,1 km. Dane o węźle sośnica (z oficjalnej strony): Wartość robót: 853.031.866,54 PLN brutto Zakres robót podstawowych obejmuje budowę: ?autostrady długości 2,174 km o przekroju 2 jezdniowym 3 pasowym na całej długości odcinka (tu chodzi o A1 głównie jako estakadę nad A4 i DK44 - przyp. zxc) ?dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę ?Jezdni zbierająco ? rozprowadzających ? 13,05 km ?Łącznic ? 11,70 km ?Dróg dojazdowych ? 3,05 km ?18 obiektów inżynierskich nad i w ciągu autostrady oraz drogi krajowej nr 44 ?15 przepustów pod autostradą oraz pod drogami poprzecznymi i dojazdowymi ?murów oporowych - w ciągu DK-44 - 612 mb, w ciągu łącznicy L1 - 150 mb ?urządzeń na cele ochrony środowiska ? ekrany dźwiękochłonne z plexiglasu i typu zielona ściana - 3.820mb, zieleń izolacyjna - 2.964 szt, separatory - 11 kpl, ?zbiorników ekologicznych - 7 kpl ?urządzeń bezpieczeństwa ruchu ( bariery ochronne stalowe 55.510 mb, ogrodzenie 7.830 mb, oznakowanie pionowe -256 szt) ?rurociągów dla systemów łączności Przebudowę: ?dróg istniejących w zakresie kolizji z autostradą ?sieci energetycznych: ?Linia napowietrzna WN110 kV - Sośnica - Halemba 1, Sośnica - Halemba 2 - dł. 2 km, ?Linia napowietrzna WN 110 kV, Sośnica - Przyszowice, Sośnica - Foch, Foch - Przyszowice - dł. 13,39 km ?Linia NN - przebudowa linii przy ul. Pszczyńskiej - 2105 mb ?Linia ŚN - przebudowa linii ul. Pszczyńskiej oraz proj. Autorstrada - 11 615 mb, 2 stacje transformatoriwe, oświtlenie węzła Sośnica - 50 099 mb (kabli), ?sygnalizacja świetlna - 688 mb instalacji ?sieci wodociągowych - przebudowa sieci wodociągowej rozdzielczej 1 553 mb wdłuż ul. Pszczyńskiej i łącznca G1, przebudowa sieci wodociągowej przemysłowej 975 mb ?sieci gazowych - gazociąg podwyższonego średniego ciśnienia 2372 mb (rury stalowe), montaż rurociągów z rur PE SDR - 898 mb, ?sieci teletechnicznych - przebudowa i budowa kanalizacji kablowej 8.540 m, kanalizaja kablowa dla łączności autostrady A4 i A1 - 7.687 m ?kanalizacji deszczowej - 30 300 mb, ?sieci ciepłowniczej - montaż rurociagu z rur preizolowanych 2.039 mb ?kolejowej sieci trakcyjnej - pod obiektem M/WA/02 - 1 kpl Tak więc 3,4km mosteczka za miliard to i tak kilka razy mniej roboty niż tańszego węzła sośnica

~ssh 2009-10-01

@zxc Tyle, że artykuł jest o II etapie czyli przedłużeniu Trasy Mostu Północnego. Z tego co jest napisane raczej ciężko powiedzieć czy cała TMP ma kosztować miliard czy tylko I etap czyli sam most z drogami dojazdowymi (już w budowie). Ja wobec dziennikarzy wolę stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zresztą cena pierwszego etapu była podana przy przetargu, ja nie pamiętam jej, a i tak nie wydaje mi się to zbyt dużo za de facto 3 mosty (2x3 pasy ruchu + dwutorowa linia tramwajowa z chodnikiem i ścieżką rowerową) na rozległym rozlewisku i w terenie miejskim. I jeszcze jedno: most Północny będzie znacznie dłuższy niż most na autostradzie A4 na węźle Gliwice-Sośnica i zresztą zakres prac jest co najmniej nie mniejszy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport