mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Idzie zima na A2

Idzie zima na A2

105 km odcinek autostrady A2 między Koninem a Strykowem pod Łodzią to wciąż najdłuższy w Polsce plac budowy. Rozpoczęta we wrześniu 2004 r. inwestycja nie zakończyła się tak jak planowano w listopadzie i została wydłużona w czasie - do połowy 2006 r.

Idzie zima na A2

Jak wynika z relacji poznańskiej GDDKiA, dwa wielkopolskie odcinki budowanej A2 mają już co najmniej 85% gotowych jezdni. W różnych fazach wykańczania jest 47 wszystkich wiaduktów i mostów. Autostrada jest jednak poprzedzielana drogami objazdowymi. Wytypowano 17 obiektów do oddania do użytku w pierwszej kolejności, z uwagi na ich ważność komunikacyjną, a także z powodu konieczności "uciąglenia" jezdni autostradowych Pierwsze trzy już są gotowe i wkrótce inwestor (GDDKiA) wystąpi do nadzoru budowlanego o zgody na ich użytkowanie. To wiadukty 179 i 180 w rejonie Dąbia oraz most 169a nad rzeczką Kiełbaską. Mają lokalne znaczenie dla ruchu, jednak stanowią dobry początek procesu kończenia budowy autostrady.

"Procedura uzyskania zgody na użytkowanie jest dość czasochłonna. Najpierw trzeba zgłosić fakt zakończenia budowy do czterech instytucji: Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy i Inspekcji Ochrony Środowiska. Jeśli w ciągu 14 dni żadna z nich nie zgłosi sprzeciwu lub uwag, a w tym czasie wykonawca upora się z przekazaniem dokumentacji powykonawczej, inwestor może wystąpić do nadzoru budowlanego w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim o decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Na taką zgodę trzeba czekać od jednego do trzech tygodni. Nie wiadomo zatem, czy przed końcem roku uda się otworzyć dla ruchu pierwsze wiadukty nad A2 i most nad Kiełbaską"  - informuje GDDKiA O/Poznań.

Jak podkreślają drogowcy, z komunikacyjnego punktu widzenia najpilniejsze jest otwarcie dla ruchu wiaduktów w ciągach dróg: krajowej 72 Konin-Łódź oraz wojewódzkich 470 Koło-Kalisz i 473 Kłodawa-Dąbie-Uniejów. Jednak to zależy od warunków pogodowych, ponieważ prace izolacyjne na konstrukcjach wiaduktów i kładzenie nawierzchni bitumicznej mogą się odbywać przy minimalnej temperaturze +5 stopni Celsjusza.

Obecnie na budowie A2 prace skupiają się na niezbędnych elementach wyposażenia autostrady: barierach energochłonnych wzdłuż gotowych jezdni, ogrodzeniu pasa autostradowego, parkingach, toaletach w Miejscach Obsługi Podróżnych oraz na obiektach Obwodu Utrzymania Autostrady w Żdżarach. Trwają także prace przy oznakowaniu pionowym oraz przy budowie dróg technologicznych i zbiorczych.

Przeczytaj także:

Dziesięciu chętnych na A2 (2005-12-13)

Będzie drożej na A4 (2005-12-07)

A-18 nabiera kształtów (2005-12-02)

Oferty na A1 już złożone (2005-11-21)


Podobne wiadomości:

Dziesięciu chętnych na A2

Dziesięciu chętnych na A2

Polskie drogi 2005-12-13

Będzie drożej na A4

Będzie drożej na A4

Polskie drogi 2005-12-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport