mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Intercor poprawia błędy na moście w Mszanie

Intercor poprawia błędy na moście w Mszanie

Firma INTERCOR z Zawiercia usuwa skutki błędów popełnionych na moście autostrady A1 w Mszanie przez firmę Alpine zgodnie z harmonogramem i postanowieniem Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Intercor poprawia błędy na moście w Mszanie
Po przeprowadzeniu inwentaryzacji elementów wykonanych przez Alpine, INTERCOR zdemontował m.in. skorodowane zbrojenie, przewierciła skośnie 68 bloków kotwiących dla wyprowadzenia kabli sprężających na spód obiektu w ciągu autostrady A1. W ramach prac naprawczych firma Intercor w 70% wykonała przewierty pionowe dla kotew montażowych dewiatorów, skorygowała wysokościowo zabudowane wcześniej rusztowania i szalunki, zabetonowała płytę dolną skrzynki ostatniego zwornika i dokończyła szalunki oraz zbrojenie żeber poprzecznych wewnątrz obiektu.

Oprócz robót na placu budowy, trwają prace w wytwórniach konstrukcji stalowych. Rozpoczęła się produkcja dewiatorów, stalowych konstrukcji prowadzących kable zewnętrzne. Zmagazynowano już blisko 240 ton stali nierdzewnej. W kolejnej wytwórni zmagazynowano cały surowiec do wykonania elementów mocujących konstrukcję dewiatorów. Trwa produkcja nierdzewnych elementów sprężających (kotwy, nakrętki, podkładki itp.) do montażu dewiatorów. Wszystko jest realizowane na podstawie tej samej dokumentacji projektowej, którą Alpine uważała za wadliwą i nie możliwą do wykonania - podkreśla Generalna Dyrekcja DrógKrajowych i Autostrad.

16 lipca 2013 r. został ogłoszony przetarg na dokończenie budowy autostrady A1 na odcinku Świerklany – Gorzyczki, obejmuje on prace poza trasą autostrady i roboty wykończeniowe na obiekcie MA532. Podpisanie umowy planowane jest na przełomie III i IV kwartału br.
Tematy w artykule: autostrady

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Rząd ma nowy plan na drogi ekspresowe

Rząd ma nowy plan na drogi ekspresowe

Polskie drogi 2016-05-20

Komentuj:

~romek 2013-08-24

Dziwnie to brzmi Alipne Bau budował most zgodnie z przyjęta dokumentacja z kolei następca naprawia go wiercą dziury do kotwienia lin podtrzymujacych konstrukcje od spodu.Czy te prace to ratowanie konstrukcji przed zawaleniem min na stronie interenetowej znalazłem podobne działania na moscie 50 letnim :montaz lini od spodu budowa dewiatorów przez które przechodzą napręzone liny kotwione do elementów mostu i wypierajac go do góry wzmacniaja stara zelbetową konstrukcję pamietajaca lata 50 O co tu chodzi?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport