mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Inwestycje drogowe na trasie Siedlce - Terespol

Inwestycje drogowe na trasie Siedlce - Terespol

GDDKiA poinformowała, o podpisaniu kontraktu na nadzór nad przebudową drogi krajowej nr 2 na odcinku Siedlce-Terespol. Koszt nadzoru wyniesie niemal 3 mln euro. Całkowity koszt projektu wyniesie 76 mln euro (83% dofinansowanie z UE). W najbliższych miesiącach GDDKiA przewiduje podpisanie pierwszych kontraktów z wykonawcami.

Inwestycje drogowe na trasie Siedlce - Terespol

Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę istniejącego odcinka jednojezdniowej drogi krajowej nr 2 od Siedlec do Terespola. Projekt obejmuje część istniejącej drogi krajowej numer 2 na wschód od końca obwodnicy Siedlec do przejścia granicznego w Terespolu. Istniejąca droga na tym odcinku zostanie poddana rehabilitacji dla uzyskania parametrów odpowiadających drogom dla ruchu międzynarodowego.

Projekt obejmuje m.in. przebudowę mostów i wiaduktu, przebudowę 69 przepustów, budowę węzła na obwodnicy Białej Podlaskiej, budowę drogi dojazdowej wzdłuż głównej na obwodnicy Białej Podlaskiej ok. 9 km, zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniach, budowę urządzeń ochrony środowiska, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

Składa się z czterech zadań w ramach 3 przetargów:

  • Przebudowa odcinka Siedlce - granica województwa lubelskiego, długość 24,9 km oraz przebudowa odcinka granica województwa mazowieckiego - początek obwodnicy Białej Podlaskiej, długość 31 km. Przetarg na wykonanie dwóch zadań ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku, a podpisanie kontraktów planowane jest na kwiecień/maj 2006 r.
  • Przebudowa obwodnicy Białej Podlaskiej, długość 11,0 km. Przetarg zostanie ogłoszony w marcu br. podpisanie kontraktu z wykonawcą przewidziane jest na wrzesień 2006 roku.
  • Przebudowa odcinka Biała-Podlaska - Wólka Dobryńska - Terespol, długość 30,8 km. Przetarg ogłoszony w lutym br. ma zostać rozstrzygnięty w czerwcu br.

Zakończenie realizacji projektu przewidziane jest na koniec 2007 roku. Podpisanie umów na poszczególne kontrakty na budowę przewidziane jest na bieżący rok.

Obecna polityka transportowa UE kładzie nacisk na wyeliminowanie wąskich gardeł we wspólnotowej infrastrukturze transportowej. Takim wąskim gardłem na międzynarodowej drodze DK 2 / E-30 jest odcinek od Siedlec do Terespola. Strategia Rozwoju Infrastruktury Transportu przewiduje budowę autostrady na odcinku od Siedlec do Terespola / Kukuryk dopiero około roku 2013. Ponieważ jest to odległy horyzont czasowy, zaś droga DK 2 jako część połączenia międzynarodowego, zgodnie ze zobowiązaniami Polski zawartymi w załączniku nr 2 traktatu akcesyjnego Polski i UE, powinna być dostosowana do standardu 115 kN/oś, w punkcie III Strategii zapisano w latach 2004 - 2006 - z finansowaniem do roku 2008 - rekonstrukcję drogi krajowej nr 2 na odcinku od Warszawy do Terespola (Kukuryki).Odcinek ten podzielony został na dwie części: Warszawa (Zakręt) - Siedlce wraz z rekonstrukcją istniejącej obwodnicy m. Siedlce o długości 79,0 km, oraz Siedlce - Terespol o długości 98,7 km.
 
Przedsięwzięcie jest częściowo zlokalizowane w paneuropejskim korytarzu II Berlin -Warszawa - Mińsk (Białoruś) - Moskwa (Federacja Rosyjska) i poza zadaniami krajowymi ma także istotne znaczenie dla zapewnienia spójności Białorusi i Federacji Rosyjskiej z przestrzenią Unii Europejskiej (UE) w tym z Polską.

Przeczytaj także:

Miliardowe plany w mazowieckim (2006-02-13)

Więcej i szybciej - rządowe propozycje drogowe (2006-01-20)


Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Komentuj:

~jaaaaaa 2007-08-28

droga idzie z postepem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.