mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Jak najlepiej obejść Szczecin?

Jak najlepiej obejść Szczecin?

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina powoli zaczyna nabierać konkretnych zarysów. Wiadomo już jak zakreślony został „korytarz”, którym zostanie poprowadzone projektowane obejście oraz jakie są warunki techniczne i projektowane rozwiązania komunikacyjne.

Jak najlepiej obejść Szczecin?
Prace nad „Studium wykonalności Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”, wraz z „Raportem oddziaływania na środowisko” toczą się w czteroetapowym cyklu, 2 grudnia br. zamknięto pierwszy, przygotowawczy etap.
 
Samorząd woj. zachodniopomorskiego będzie starał się zdobyć na tę inwestycję środki z Sektorowego Programu Operacyjnego w następnej perspektywie finansowania. Warunkiem jest włączenie obwodnicy do sieci dróg krajowych. Według samorządowców przy takim założeniu całkiem realne jest oddanie obwodnicy za 6-7 lat.
 
Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina będzie trasą szybkiego ruchu. To oznacza, że wjazd i zjazd z niej będzie możliwy tylko w określonych punktach. Takich węzłów zaplanowano 8: w Dołujach, Będargowie, Kołbaskowie, Goleniowie, Modrzewiu, Policach, Tanowie i Dobrej Szczecińskiej. Wymienione węzły zapewnią bezkolizyjne połączenia z autostradą A6, drogami szybkiego ruchu S3 i S6, drogami krajowymi 10 i 13, drogami wojewódzkimi - 112, 113, 114 i 115 oraz z siecią dróg powiatowych.

Najtrudniejszym etapem w planowaniu trasy obejścia będzie przejście na drugą stronę Odry. Tu do wyboru są dwa rozwiązania tunel lub most. Oba warianty są kosztowne i do obu są zastrzeżenia. Na przykład rozważany most wysokowodny będzie daleko idącą ingerencją nie tylko w krajobraz, ale negatywnie może oddziaływać na środowisko przyrodnicze poprzez przecięcie szlaków migracyjnych ptaków przelotnych. Tunel z kolei to duże ryzyko ze względu na nie do końca rozpoznane podłoże, w którym byłby poprowadzony. Niesprzyjające warunki mogą po prostu zniweczyć zamiary inżynierów.   
 
Ważnym elementem projektu będzie także, takie wytyczenie trasy i zastosowanie takich rozwiązań, które w jak najmniejszym stopniu będą wpływać destruktywnie na obszary chronione. Najwięcej „kolizji” spodziewanych jest po północnej stronie planowanego „korytarza”, gdzie obejście styka się z obszarami Natura 2000.
 
Wykonawcą studium jest konsorcjum ARCADIS Sp. z o.o., PONT-PROJEKT Sp. z o.o. oraz Ryszard Kowalski Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM. Województwo Zachodniopomorskie podpisało z konsorcjum umowę 11 maja 2009 r.

Jak potrzebna jest to inwestycja, pokazują pomiary średnio dobowego natężenia ruchu. W 2005 r. było to ok. 10-15 tysięcy pojazdów, w 2016 może to już być ok. 20 tysięcy. Obecne ulice i drogi nie są przygotowane do takiego wzrostu, bez obejścia całkiem realna jest więc blokada komunikacyjna Szczecina.
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 68 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

joehan 2011-04-14

Pomysł - Może istnieje możliwość przedłużenia tego planowanego obejścia jako część S6. A jak to jest nie możliwe to chociaż jako początek S6 z Polic przyspieszyłoby to budowę połączenia jakże potrzebnego do Goleniowa i planowanej przeprawy Police- Święta?

~ssh 2009-12-17

@po No, buduje się. problem w tym że budowa mostu wysokowodnego nad zatoką czy cieśniną, a w środku lądu nad rzeką to dwie trochę różne sprawy.

~pikador gdynianin 2009-12-17

bylem w szczecinie kilka razy. pierwsze co sie rzuca w oczy to super fajny uklad komunikacyjny dojazdu do miasta, do centrum jadac ze wschodu ktorego tylko pozazdroscic. jest cala masa szerokich ulic wraz ze slynnymi szerokimi rondami ktore doskonale sobie radza z ruchem ulicznym. nie spotkalem tam korkow ale podkreslam ze bylem tam za kazdym razem na krotko. nawet bez tego objazdu jest spoko ale oczywiscie popieram kazda nowa inwestycje drogowa dla kazdego miasta! pozdrawiam szczecin! pikador z gdyni

~romek 2009-12-16

Obejscie zachodnie bardzo dobra koncepcja spaja miasta lezace po zachodniej strony Odry Police Nowe Warpno z macierzą.Kiedys miasta zapomiane dzisiaj nastapi ich renesans.Tunel czy most .Długosc tunelu bedzie dość znaczna tak z mapy dwa koryta rzeki Odry plus tereny zalewowe to ok 3000m ale wszystko jest do rozwiazania.Czy ekolodzy piszac o ochronie srodowiska widza koło Polic od strony Odry olbrzymie hałdy fosfogipsu składowenego tutaj od lat 70 jako produkt odpadowy z produkcji nawozów trójskładnikowych.Opracowanie koncepcji powinno juz na tym etapie zawierac ocene gruntów .Wykonanie 10 otwiertów o głebokosci 30m chyba nie przewali koncepcji finansowej po co te przypuszcenia.Taki drugi tunel przydał by sie równiez w Swinoujściu miasta lezacego po zachodniej stronie Swiny który nie ma stałego połaczenia z macierzą

~po 2009-12-16

myślę,że nie powinno być zbyt wiele dyskusji czy będzie można budować ten most na Odrze. W UE buduje się mosty nawet nad zatokami morskimi i są one wielokrotnie dłuższe ( np. most łączący Danię ze Szwecją, most Forth Road Bridge koło Edynburga).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport