mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Jest zezwolenie na ostatni odcinek A1 w Łódzkiem

Jest zezwolenie na ostatni odcinek A1 w Łódzkiem

Wydane zostały decyzje Wojewody Łódzkiego, udzielające Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, polegającej na budowie autostrady A1 na odcinku od węzła „Tuszyn” do granicy województwa.

Jest zezwolenie na ostatni odcinek A1 w Łódzkiem
Cztery odcinki autostrady (A, B, C i D), o łącznej długości 64 km, biegną w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1. Zakres inwestycji obejmuje budowę między innymi czterech węzłów drogowych („Piotrków”, „Bełchatów”, „Kamieńsk” i „Radomsko”) i kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, takich jak: wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt. Zaprojektowany fragment autostrady A1 jest jej ostatnim odcinkiem przebiegającym przez województwo łódzkie.
Tematy w artykule: autostrada A1

Podobne wiadomości:

Autostrada A1 od Strykowa do Tuszyna otwarta!

Autostrada A1 od Strykowa do Tuszyna otwarta!

Polskie drogi 2016-07-01

Autostrada A1 - utrudnienia na śląskim odcinku

Autostrada A1 - utrudnienia na śląskim...

Polskie drogi 2016-06-16

W czwartek, 16 czerwca, zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu na autostradzie A1 w rejonie PPO Gliwice. Jest to spowodowane koniecznością poprawy parametrów nawierzchni jezdni.

Komentuj:

~warszawiak 2013-11-18

Zgadza się, po otwaciu odcinka Tuszyn-Piotrków w 1989 r., następny odcinek autostrady A1 Sługocin-Swarożyn o długości 25 km otwarto dopiero w grudniu 2007 r. Dodam tylko, że budowa węzłów Kamiensk i Radomsko wraz z odcinkiem Częstochow-Piotrków jest ważna, ale nie najważniejsza. Po "gierkówce" na tym odcinku jedzie się w miarę normalnie. Bezwzględnie najważniejszy jest odcinek Częstochowa (Rzęsawa)-Pyrzowice. No chyba, żeby oba odcinki były wykonane za jednym zamachem i, broń Boże przebudowywany odcinek "gierkówki" nie miał opóźnienia do odcinka Pyrzowice-Częstochowa.

~Krakowiak 2013-11-17

Dokładnie, już tak niewiele trzeba. Jak wybudują węzeł Kamieńsk i Radomsko to za niedługo będą "miody" aż do samego Gdańska :) Śląsk ostatnim bastionem niedopełnienia. Niesamowite, jeśli dobrze kalkuluję to jeszcze 6 lat temu A1 liczyła tylko 15km z Piotrkowa do Tuszyna. Brawo!

~warszawiak 2013-11-14

Generalnie się z Tobą zgadzam; tylko dla porządku wyjaśnię: odcinek A1 Tuszyn-Piotrków rzeczywiście istnieje i tam trzeba tylko zamontować siatki przeciwko wtargnięciu zwierząt i ewentualnie wyremontować potem nawierzchnię, oczywiście w ostatniej kolejności. Dwujezdniowy odcinek Piotrków-Częstochowa (tzw "gierkówka") należy całkowicie przebudować z krajówki DK1 na autostradę A1; to nie tylko remont, ale budowa bezkolizyjnych węzłów, MOP-ów itp. Należy to wykonać w 2-giej kolejności. Bezprzecznie najważniejsza jest budowa po całkowicie nowym śladzie odcinka Częstochowa-Pyrzowice, która dawno już powinna być przynajmniej w realizacji. Niestety nie jest, od tego odcinka należy zacząć, ale boję się, że nasi "kochani" decydenci drogowi znów wymyślą kolejne kuriozum. Oby nie tym razem.

~Karol muzyk 2013-11-13

wysłałem w sprawie nowej specspółki mającej budować i zarządzać A1 między Tuszynem, a Pyrzowicami list (e-mail) do Ministra Sławomira Nowaka, żeby otwarcie uzasadnił tę decyzję - dlaczego nie skorzystamy z dofinansowania UE i nie będziemy płacić mniej za autostradę, tylko powoła on nową specspółkę, która będzie zgarniała za opłaty jak prywatni koncesjonariusze (jak były Minister Wąsacz na A4 - Stalexport). Do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi, a decyzje są podejmowane...Jeśli obywatele nic teraz nie zrobią, to będziemy płacić za tę autostradę (która właściwie już istnieje, tylko nawierzchnię trzeba zmienić) jak za zboże przez nast. 30 lat, jak za A4 Kraków-Katowice...Zróbmy coś!

~warszawiak 2013-11-12

Znowu celowe wprowadzanie w błąd. Jakiej budowy od węzła "Tuszyn"? Otóż od Tuszyna do Piotrkowa nie będzie żadnej budowy autostrady "w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1". Tam budowę autostrady ukonczono po całkowicie nowym śladzie w grudniu 1989 r. i od tego czasu droga ta jest oznaczona, jako autostrada; brak jest na niej ograniczeń prędkosci, posiada też (w przeciwieństwie do np A4 pod Wrocławiem) pasy awaryjne. Wymaga tylko co najwyżej wyremontowania nawierzchni i postawienie siatek zabezpieczających przed wtargnięciem zwierzyny. Węzły "Piotrków" i "Bełchatów" również istnieją od grudnia 1989 r. Na węźle "Piotrków" należy tylko dobudować dwie łącznice umożliwiające skręt w lewo na Warszawę jadąc od Tuszyna lub skręt w prawo na Tuszyn jadąc od Warszawy. Skandalem jest zresztą niezrobienie tego przy przebudowie DK8 na S8, kiedy i tak przez parę lat wszystko było rozgrzebane. Reasumując: od dłuzszego czasu podaje się fałszywe komunikaty, jakoby na A1 brakowało odcinka Tuszyn-Pyrzowice, zamiast Piotrków-Pyrzowice. Czy decydenci myślą, ze damy się na to nabrać i przejdziemy do porządku dziennego nad zapowiadającymi się horrendalnymi opłatami za cały odcinek Tuszyn-Pyrzowice, zamiast jeśli już, to Piotrków-Pyrzowice?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport