mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Już za rok nowym mostem w Toruniu

Już za rok nowym mostem w Toruniu

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już za rok pojedziemy przez Wisłę nowym toruńskim mostem drogowym. W środę, 13 czerwca 2012 roku licznik pokaże 365 dni do zakończenia inwestycji. Tymczasem przełom maja i czerwca br. przyniósł początek kolejnych ważnych etapów budowy.

Już za rok nowym mostem w Toruniu
W coraz bardziej zaawansowanym stadium są roboty drogowe po prawej stronie rzeki. Pomiędzy ulicami Szosa Lubicka i Żółkiewskiego wykonano parking oraz krawężniki, a także ścieżki rowerowe wzdłuż jezdni. Na placu Daszyńskiego trwają prace wykończeniowe poszczególnych odcinków tunelu - montaż desek gzymsowych na ścianach, a także układanie izolacji na ścianach i murach.
Prace przy Estakadzie Żółkiewskiego koncentrują się głównie przy skuwaniu głowic pali oraz wykonywaniu betonu podkładowego na piątej podporze estakady. Na wykonanych wcześniej czterech podporach tej estakady zakończono montaż stalowych przęseł, a na połowie zamontowanej konstrukcji wykonano już szalunek. W poniedziałek rozpoczęło się zbrojenie, a na dzień 15 czerwca zaplanowano betonowanie tej części estakady.

Zgodnie z przewidywaniami Generalnego Wykonawcy, zakończono skuwanie pali na podporze centralnej w nurcie rzeki. Obecnie trwają prace nad zbrojeniem ławy fundamentowej tej podpory. Po wykonaniu warstwy podkładowej pod fundament właściwy, rozpoczęto ustawianie szalunków.

Prace tuż przy samych brzegach Wisły skoncentrowane są głównie na fundamentach skrajnych podpór mostu. Na prawobrzeżnej podporze wykonano już zbrojenie, betonowanie oraz rozdeskowanie tarczy. Na tym etapie budowy wiele dzieje się również na placu do scalania łuków mostu. Poza tym, że łączone są ze sobą kolejne potężne elementy stalowych łuków, robotnicy wykonują warstwy wyrównawcze pod fundamenty torów, a także betonują ich część.

Na lewym brzegu trwają prace nad infrastrukturą podziemną - kanalizacją deszczową i sanitarną, prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym oraz spawanie styków głównych oraz styków poprzecznic wiaduktu nad koleją.

Na przełomie maja i czerwca przy budowie nowego mostu w Toruniu pracowało 376 osób. W prace było zaangażowanych również 25 podwykonawców, 6 usługodawców i 4 dostawców, a na terenie budowy pojawiło się dokładnie 111 budowlanych maszyn.

Podobne wiadomości:

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.