mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

26 lipca br. został wmurowany kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz Trasy W-Z. Po zakończeniu inwestycji węzeł Karczemki stanie się największym węzłem drogowym w północnej Polsce. Koszt jego budowy wynosi 263 mln zł (prace przygotowawcze, wykupy gruntów, prace budowlane itp.) i jest przewidziany do dofinansowania z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

Węzeł Karczemki jest realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, a Trasa W-Z – przez miasto Gdańsk poprzez spółkę GIKE 2012. Obie inwestycje są potrzebne na mistrzostwa w piłce nożnej Euro 2012. Ułatwią komunikację między lotniskiem w Rębiechowie a centrum Gdańska i dalej ze stadionem PGE Arena Gdańsk.

Prace przy budowie węzła Karczemki trwają od marca br., polegały do tej pory na pracach przygotowawczych, robotach ziemnych i rozbiórce istniejących obiektów. Etap budowy, który zaczął się obecnie będzie polegał między innymi na budowie nowych obiektów inżynierskich, których będzie kilkanaście. Wśród nich będzie wiadukt nad obwodnicą w ciągu ul. Kartuskiej (Trasy W-Z), pod którego fundament został zabetonowany kamień węgielny.

Podobne wiadomości:

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

Polskie drogi 2017-05-09

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.