mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

26 lipca br. został wmurowany kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz Trasy W-Z. Po zakończeniu inwestycji węzeł Karczemki stanie się największym węzłem drogowym w północnej Polsce. Koszt jego budowy wynosi 263 mln zł (prace przygotowawcze, wykupy gruntów, prace budowlane itp.) i jest przewidziany do dofinansowania z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kamień węgielny pod budowę węzła Karczemki

Węzeł Karczemki jest realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, a Trasa W-Z – przez miasto Gdańsk poprzez spółkę GIKE 2012. Obie inwestycje są potrzebne na mistrzostwa w piłce nożnej Euro 2012. Ułatwią komunikację między lotniskiem w Rębiechowie a centrum Gdańska i dalej ze stadionem PGE Arena Gdańsk.

Prace przy budowie węzła Karczemki trwają od marca br., polegały do tej pory na pracach przygotowawczych, robotach ziemnych i rozbiórce istniejących obiektów. Etap budowy, który zaczął się obecnie będzie polegał między innymi na budowie nowych obiektów inżynierskich, których będzie kilkanaście. Wśród nich będzie wiadukt nad obwodnicą w ciągu ul. Kartuskiej (Trasy W-Z), pod którego fundament został zabetonowany kamień węgielny.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.