mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kędzierzyn-Koźle: obwodnica z mostem na Odrze

Kędzierzyn-Koźle: obwodnica z mostem na Odrze

Otwarto południową obwodnicę Kędzierzyna-Koźla wraz z mostem przez Odrę w ciągu drogi krajowej nr 40. Teraz kierowcy będą mogli ominąć miasto nową wygodną trasą. Inwestycja kosztowała około 170 mln zł. Budowa pełnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, czyli oddawanej właśnie do użytku obwodnicy południowej oraz obwodnicy północnej - będącej drugim etapem - który GDDKiA planuje zrealizować do roku 2014 - kompleksowo rozwiąże problem komunikacji na głównej osi transportowej drogi krajowej nr 40 w Kędzierzynie-Koźlu.

Kędzierzyn-Koźle: obwodnica z mostem na Odrze
Obwodnica Kędzierzyna–Koźla przebiega przez teren gminy Reńska Wieś oraz południowym obrzeżem Kędzierzyna - Koźla od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 do skrzyżowania z ulicą Gliwicką (rondo „Milenijne”). Długość obwodnicy to około 5 kilometrów. W ramach inwestycji powstało wiele obiektów mostowych. Są to m.in.: most nad Odrą (rozpiętość 395 m, najdłuższe w Polsce przęsło nurtowe wybudowane metodą nawisową (140 metrów długości), most nad potokiem Lineta, most nad potokiem Golka, wiadukt nad ulicą Raciborską, przejście dla zwierząt.

Podczas budowy obwodnicy przełożone zostały koryta rzeki Kłodnicy oraz potoków Golka i Lineta. Budowa nasypów pochłonęła ponad 1 milion ton ziemi. Użyto łącznie około 50 kilometrów pali wzmacniających podłoże. Podłoże obwodnicy zostało wzmocnione koszami siatkowymi wypełnionymi kamieniami (tzw. gabionami), których powstało w sumie 38 kilometrów. Budowano je na taką wysokość, aby mogły zmierzyć się z powodzią, która występuje raz na 300 lat.

7 lipca 2010 r. opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę z wykonawcą dokumentacji obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla. Długość planowanej obwodnicy to ok. 14,1 km, obwodnica będzie drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), o liczbie pasów ruchu 1/2+1 (przekrój drogowy jednojezdniowy, dwupasmowy z dodatkowymi pasami do wyprzedzania). Rozpoczęcie budowy obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla zaplanowane jest na rok 2012 i ma potrwać 2 lata. Szacowany koszt budowy to 264 mln zł.

Budowa pełnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, czyli oddawanej właśnie do użytku obwodnicy południowej oraz obwodnicy północnej - będącej drugim etapem - który GDDKiA planuje zrealizować do roku 2014 - kompleksowo rozwiąże problem komunikacji na głównej osi transportowej drogi krajowej nr 40 w Kędzierzynie-Koźlu. Usprawni także ruch w kierunku węzła autostradowego „Łany”.
Ruch tranzytowy, w tym transport materiałów chemicznych z Zakładów Azotowych, zostanie wyprowadzony poza zwartą miejską zabudowę, co pozwoli ograniczyć do minimum ryzyko wystąpienia katastrofy ekologicznej w centrum miasta.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.