mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kłodzko z nową obwodnicą - jest umowa

Kłodzko z nową obwodnicą - jest umowa

Do końca 2017 roku będą musieli jeszcze wytrzymać mieszkańcy Kłodzka i kierowcy przejeżdżający przez to miasto np. w drodze do Czech. Jest już umowa na budowę obwodnicy tego miasta.

Kłodzko z nową obwodnicą - jest umowa

Ponad 197 mln złotych, to koszt podpisanej umowy na wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 wraz z łącznikiem drogi krajowej nr 46. Umowa zawarta została pomiędzy GDDKiA a Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z siedzibą w Zawierciu (Lider Konsorcjum) oraz firmą Trakt z siedzibą w Górkach Szczukowskich (Partner Konsorcjum).

Obwodnica Kłodzka to niezbędny element infrastruktury drogowej województwa dolnośląskiego, który znacznie poprawi bezpieczeństwo w regionie. Obwodnica pozwoli na przekierowanie między innymi tranzytu samochodów ciężarowych, który obecnie przebiega przez miasto Kłodzko, niejednokrotnie stwarzając zagrożenie dla kierowców i mieszkańców. W szczególności poprawi się sytuacja w okolicach Ronda Lwowskiego. Dotychczasowy ruch tranzytowy w tamtym miejscu będzie odbywał się przez nowe rondo na DK46, która dzięki wybudowanej łącznicy połączy się z DK33.

Obwodnica Kłodzka połączy drogi krajowe nr 8 i nr 33 z drogą krajową nr 46 na kierunku północ-południe i będzie liczyć 6,6 km. Cała nowa obwodnica wraz z łącznikiem drogi krajowej nr 46 będzie miała długość 9,2 km. Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie "Projektuj i Buduj" i ma zostać zrealizowana w terminie 30 miesięcy od dnia podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych na etapie prowadzonych robót budowlanych). Koszt budowy obwodnicy Kłodzka wyniesie 197,1 mln zł.

Oddanie do ruchu całej obwodnicy planowane jest w grudniu 2017 roku.


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~warszawiak 2015-01-28

@Jumper: Ale ja przecież wcześniej już napisałem, że w sprawie przebiegu obwodnicy zgadzamy się w 100%. Ponieważ teraz niestety przez wcześniejsze durne decyzje nie da się już nic zrobić, podałem możliwość przyszłego wyeliminowania ciężkiego ruchu z Kłodzka. Oczywiście żaden patrol przez 24 godziny na dobę stać nie będzie, ale moim zdaniem wystarczyłby fotoradar, a właściwie stała kamera filmująca ciężarówki łamiące zakaz. Oprócz tego nie wiem, czy kierowcy tirów tak chętnie ryzykowaliby, gdyby nawet szanse otrzymania mandatu wynosiłyby np. 50%. Są to oczywiście półśrodki, które tylko po części mogą naprawić to, co totalnie zepsuto.

~Jumper 2015-01-27

@Warszawiak - A sens ekonomiczny? Toć to dwie duże estakady przez Czerwoną Górę będą stawiać. A ekologia i stracone czas i paliwo na nadłożenie przez KAŻDY duży pojazd w relacji W-E tych 8-10 kilometrów? A małe auta? Przecież nie skorzystają z obwodnicy a korki pod wiaduktem kolejowym w centrum miasta jak były tak będą i obwodnica nie spełni zadania. A koszty ciągłego "bezwzględnego wymuszania"? Patrol musiałby stać 24 h na wlotowej od wschodu ul.Mickiewicza i wyłapywać łamiących zakaz przejazdu przez miasto. Nie spotkałem się z drugim tak poronionym projektem...

~warszawiak 2015-01-27

@"Ja i mój klekot" i "Jumper": Panowie, jeśli chodzi o przebieg obwodnicy, macie w 100% rację. Co do posła Pogody nie wypowiadam się, bo nie znam faktów i nawet nie wiem, kto zacz. Ale może nie będzie aż tak źle. Tiry można zmusić do poruszania się w tranzycie tylko obwodnicą, stawiając odpowiednie znaki zakazu i bezwzględnie wymuszać ich respektowanie.

~Jumper 2015-01-27

Każdy kto spojrzy na mapę widzi, że najlepiej byłoby pociągnąć obwodnicę północno-wschodnią stroną Kłodzka zamiast czerwonego odcinka południowo-wschodniego. Byłoby krócej i taniej. Niestety Pan poseł Pogoda wykupił grunty pod inwestycję po zachodniej stronie miasta i tam po prostu musiała iść ta droga. Nie po to biedny człowiek latami kombinował i inwestował w grunty żeby teraz nie zarobić milionów na ich wykupie. A ponieważ na południe od Kłodzka są tereny wodonośne - obwodnica musi być pociągnięta aż pod Żelazno. Kolejne miliony. A na "słynnym" rondzie w Kłodzku na którym giną kierowcy TIR-ów oraz mieszkańcy miasta niestety nic się zmieni ponieważ ruch z kierunku DK46 od strony Nysy który chce skręcić na południe jest minimalny i ten cały "łącznik" na zielono DK46-DK33 to jest śmiech na sali. Większość aut ze wschodniego kierunku i praktycznie cały ciężki tranzyt jedzie na Kudowę lub na Wałbrzych jak słusznie zauważył pierwszy z przedmówców. I będą jeździć dalej przez miasto. Teraz wybudują dwuczęściową obwodnicę a ludzie dalej będą ginąć w Kłodzku. Wspomnicie moje słowa za pięć lat gdy rozpoczną się protesty mieszkańców o budowę... obwodnicy Kłodzka - tej północnej - jedynej potrzebnej - trzy razy tańszej i trzy razy krótszej od obecnej. Niezły bzdet ten projekt, nie ma co...

~DKL 2015-01-26

nie jest ideałem, ale lepszy rydz niż nic

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport