mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kolejny krok w sprawie A4 Rzeszów ? Korczowa

Kolejny krok w sprawie A4 Rzeszów ? Korczowa

Minister środowiska wydał postanowienie dotyczące uzgodnień środowiskowych dla inwestycji związanej z budową autostrady A4 z Rzeszowa do granicy państwa w Korczowej. Kolejnym etapem będzie wydanie decyzji środowiskowej dla tego odcinka A4.

Kolejny krok w sprawie A4 Rzeszów ? Korczowa
Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o wydaniu przez ministra środowiska uzgodnień środowiskowych na budowę autostrady A4. Postanowienie wydane 2 grudnia bieżącego roku dotyczy realizacji blisko 86 km odcinka autostrady A4 Rzeszów – Przeworsk - Korczowa (granica państwa) wraz z urządzeniami i obiektami towarzyszącymi (miejscami obsługi podróżnych, obwodami utrzymania autostrady, miejscami poboru opłat). Kolejnym etapem przygotowań do rozpoczęcia inwestycji jest wydanie przez wojewodę podkarpackiego decyzji środowiskowej.

Zakres robót oprócz dwujezdniowej drogi (w pierwszym etapie wybudowane zostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, jednak ze względu na przewidywane natężenie ruchu, w drugim etapie dobudowane zostaną dodatkowe pasy ruchu) obejmuje także budowę obiektów inżynierskich, węzłów drogowych, miejsc obsługi podróżnych, punktów poboru opłat, przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej i budowę dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska. Na przecięciach autostrady z drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi zakłada się budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych skrzyżowań, bez dostępności do autostrady, poprzez wybudowanie obiektów nad lub pod autostradą.

Po zebraniu wyników cząstkowych i przeprowadzeniu całościowej analizy, jednoznacznie wykazano, że najkorzystniejszym dla środowiska wariantem przebiegu autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Przeworsk będzie wariant I/1 (zgodny z przebiegiem określonym w decyzjach o ustaleniu lokalizacji autostrady A4), natomiast na odcinku Przeworsk – Korczowa, wariant II/1 (stanowiący południowe obejście Jarosławia).

Na trasie Rzeszów – Przeworsk zaprojektowano 2 węzły drogowe, 10 wiaduktów drogowych, 4 wiadukty autostradowe, 4 przejścia dla zwierząt, 6 mostów (w tym pełniących funkcje przejść dla zwierząt) oraz 3 przejazdy gospodarcze pod autostradą.

Z kolei w wariancie II/1 na odcinku Przeworsk – Korczowa zaprojektowano 24 wiadukty drogowe, 14 wiaduktów autostradowych, 6 przejść dla zwierząt i obiektów pełniących funkcję przejść dla zwierząt, 7 mostów pełniących funkcje przejść dla zwierząt i 3 estakady.

Zgodnie z uzgodnieniem, w projekcie ma zostać uwzględniona także m.in. budowa ekranów akustycznych oraz nasadzenie pasów zieleni izolacyjno-osłonowej o szerokości minimum 10 m.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~myśleć 2008-12-15

K, tego nie wie nikt. Jeszcze potrzeba Decyzji Środowiskowej, jej uprawomocnienia, Decyzji Lokalizacyjnej, jej uprawomocnienia, wybrania projektanta czyli Projektu Wykonawczego i Budowlanego, Pozwolenia na Budowę i dwustopniowego przetargu od którego można się odwoływać na każdym stopniu. Wtedy powinien być znany wykonawca, po czym on ma podpisać umowę na kredyt z bankami na budowę drogi.

~K 2008-12-14

A kto wybuduje ten odcinek ?

~myśleć 2008-12-14

Hehehe do 2012 ma być gotowa. Jak ledwo dostali uzgodnienia środowiskowe... nawet nie DŚU. Może w 2015 będzie można się przejechać jak dobrze pójdzie.

~p 2008-12-14

Koncepcja przebiegu autostrady powstała w latach 70, przejście graniczne w 80 a dewiacja przemyska miała miejsce w 90. Byłem nią zdziwiony ale od początku wyglądała bardziej na pobożne życzenia samorządu lokalnego niż przemyślaną koncepcję jeżeli wziąć pod uwagę zagospodarowanie przestrzenne terenu po stronie ukraińskiej, już pomijając fakt istnienia przejścia. Ale co ma wisieć nie utonie a obecny przebieg nie jest zły. Prowadzenie autostrady wokół Rzeszowa i Łańcuta ma sens wyłącznie po północnej stronie ze względu na całe mnóstwo czynników: ukształtowanie terenu, obsługę przemysłu, komunikację, powiązania z innymi środkami transportu, wpływ na ruch wewnątrz miasta, itd.

~Alfista 2008-12-13

Ten przebieg wydaje się optymalny, choć najlepiej było by zbudować nowe przejście graniczne pomiędzy Medyką a Korczową - specjalnie dla autostrady (niestety to koszty... których nie chcą ponosić zwłaszcza Ukraińcy). Ominięcie Rzeszowa od południa raczej jest nonsensem ekonomicznym - trudny teren, tam zaczyna się przecież pogórze... Północna strona jest znacznie łagodniejsza... Co daje efekt niższego kosztu budowy oraz łatwiejszego przejazdu wybudowaną trasą...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport