mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kolejny odcinek S3 otwarty!

Kolejny odcinek S3 otwarty!

40-kilometrowy odcinek drogi S3 Gorzów Wielkopolski–Międzyrzecz trafił dziś, dokładnie w samo południe, pod koła kierowców. Budowa tego odcinka S3 trwała od lipca 2011 roku i kosztowała ponad 760 milionów złotych.

Kolejny odcinek S3 otwarty!

Nowy odcinek drogi ekspresowej S3 rozpoczyna się na południowym węźle obwodnicy Gorzowa Wlkp. i kończy się na północnym węźle obwodnicy Międzyrzecza. Nowa droga omija kilkanaście miejscowości pomiędzy Gorzowem a Międzyrzeczem sprawiając, że podróż między tymi miastami stała się nie tylko ponad dwukrotnie szybsza (około 20 minut zamiast blisko godziny), ale i bezpieczniejsza zarówno do podróżnych, jak i okolicznych mieszkańców.

Dzięki oddaniu do użytku tego fragmentu drogi S3 możliwe stanie się przejechanie ze Szczecina do Warszawy wyłącznie drogami ekspresowymi i autostradami (S3 i A2). Szczecinianie dojadą tym samym do stolicy w ok. 6 godzin.

Wchodzące w skład lubuskiego odcinka S3 obwodnice Gorzowa (11,6 km) i Międzyrzecza (6,3 km) są na razie jednojezdniowymi drogami ekspresowymi, ale przetargi na dobudowanie drugich jezdni zostały ogłoszone i fragmenty te powinny być dwujezdniowe na przełomie lat 2016 i 2017. Z kolei odcinek od Sulechowa do Nowej Soli dwujezdniowy ma być w roku 2017.

W ramach zadania powstał również odcinek obwodnicy Skwierzyny w ciągu drogi nr 24 o długości ponad 4 km, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn/Gorzów Wlkp. – Poznań.

Ponadto:

- ustawiono ponad 7,5 km ekranów akustycznych, w tym prawie 3 km przezroczystych;

- ustawiono ponad 23 km ekranów ochronnych dla nietoperzy (zielona siatka);

- posadzono ponad 450 tysięcy drzew;

- wykonano ponad 4 mln m3 nasypów, co równa się 300 tysiącom wywrotek;

- ułożono ponad 500 tysięcy m2 nawierzchni drogi o grubości ponad 50 cm, co mogłoby zająć ponad 70 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Ja i mój klekot 2014-07-31

I ta niesamowita ilość zjazdów pomiędzy Gorzowem a Szczecinem ,kpina jakaś

~warszawiak 2014-05-31

@jumper: Z powodu zagranicznego wyjazdu odpowiadam dopiero teraz: Co do A2, to rzeczywiście o jej braku do Warszawy, czyli braku najważniejszego polskiego odcinka autostradowego pisałem bardzo długo, ale nie 30 lat; internet ze stałym łączem posiadam od 14 lat, a i wtedy nie było jeszcze tego portalu. To, że obwodnica Rzeszowa skończy się w polu, to prawda, jak i prawda z S12, chociaż samo centrum Puław można teraz osobówką ominąć. To kolejna durnota decydentów drogowych. Obecnie zresztą dalszy ciąg S12 do S17 jest na etapie przetargu. Ale będę się upierać, że niedokończenie S3 byłoby ogromnym kretynizmem, tak jak kretynizmem było niewybudowanie od razu 2-ch jezdni obwodnic Gorzowa i Międzyrzecza. Pełno jest takich skończonych do połowy "kwiatków", chociażby na A18, o A6 nie wspominając. Najwyższy czas zacząć bezwzględnie przestrzegać zasady, że jak się powie A, to trzeba powiedzieć B, czyli doprowadzać inwestycję do końca. Co korków, to pisałem, że nieuchronnie muszą wystąpić na w/w obwodnicach podczas budowy drugich nitek (czasowe wstrzymywanie ruchu przy wyjazdach ciężarówek z placu budowy, zwężanie jezdni itp.) Teraz będzie tylko spowolnienie ruchu np. przez niemożność wyprzedzenia tira. Tego wszystkiego by można uniknąć, gdyby od razu zbudowano obie nitki, wyszłoby też per saldo taniej i sprawa drogi S3 od Sulechowa do A6 byłaby w tej chwili załatwiona.

Wieszal 2014-05-29

JEst już info że S3 będa robili aż do czeskiej granicy i ma ona stać się częścią kanłau komunikacyjnego łączącego bałtyk z Chorwacją. :)

~jumper 2014-05-19

@warszawiak - ale przeżywasz ten Gorzów i Międzyrzecz, chyba bardziej niż A2 o której pisałeś 30 lat ;-) A ja się będę upierał, że nie będzie korków przy zwężaniech do jednej jezdni na tych kilkunastu kilometrach S3 łącznie, kretyństwem zaś nie jest budowa drugich nitek dopiero teraz tylko w ogóle budowanie ich teraz gdy są ważniejsze miejsca, chociażby zachodnia obwodnica Rzeszowa na końcu której nawet w korku nie postoisz bo drogę będą budować donikąd zamiast odrazu do Boguchwały. Albo połowa obwodnicy Puław na S12 z mostem za którym musisz wjechać spowrotem do miasta. Naprawdę uważasz, że te zakichane drugie nitki są ważniejsze? Jakie one wygenerują zyski czasowe dowiemy się niebawem - już sonduję czy kierowcy narzekają na korki na obwodnicach Gorzowa i Międzyrzecza czy te kilka kilometrów jeden za drugim nie spowoduje aż takiego zatoru. Uważam, że nie spowoduje i śmiało można było te pieniądze przeznaczyć na wymienione powyżej fragmmenty S12 oraz S19. A takich przykładów jest więcej, sam pewnie wymienisz kilka następnych...

~warszawiak 2014-05-17

Doskonale, brawo. Pragnę zauważyć, że zarówno właśnie otwarty odcinek S3 Międzyrzec-Gorzów, jak i otwarte odcinki S3 ok. rok temu są chlubnym wyjątkami dotrzymania terminowości. Droga została zbudowana i otwarta w terminie zgodnie z kontraktem bez żadnych poślizgów i aneksów do umowy, co niestety w inwestycjach prowadzonych przez GDDKiA jest obecnie ogromną rzadkością. Byłoby super, gdyby nie decyzja z przed paru lat jakiegoś kretyna o niewybudowaniu od razu 2-ch jezdni na obwodnicach Gorzowa i Międzyrzecza. Oby te drugie nitki zbudowano jak najprędzej. A w czasie ich budowy będziemy niestety musieli postać trochę w korkach, oby jak najkrócej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport