|
||
Kolejny odcinek S7 już za 1,5 roku
2009-01-30
źródło:
GDDKiA
mojeauto.pl
Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7. Oznacza to zielone światło dla realizacji 17 km fragmentu trasy ze Skarżyska do Występy. Będzie to największa inwestycja drogowa w tym regionie. ![]() 27 stycznia bieżącego roku w siedzibie kieleckiego oddziału GDDKiA podpisano umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Skarżysko – Występa. Kontrakt podpisali przedstawiciele inwestora: dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA Ewa Sayor i zastępca dyrektora Krystyna Kasza. W imieniu wykonawcy, czyli konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil podpisy złożyli członkowie zarządu firmy Strabag Paweł Antonik i Wojciech Trojanowski oraz Pedro Fernandes i Antonio Silvestre z firmy Mota-Engil Polska. W uroczystości udział wzięli także wojewoda świętokrzyski Bożentyna Pałka-Koruba, starosta skarżyski Jerzy Żmijewski, wiceprezydent Skarżyska Zdzisław Kobierski, burmistrz Suchedniowa Tadeusz Bałchanowski i wójt gminy Łączna Romuald Kowaliński.
Oznacza to, że rusza rekordowo duża i najdroższa inwestycja drogowa w historii regionu świętokrzyskiego. Nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 będzie miał długość blisko 17 km. Połączy on istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z budowanym aktualnie węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 km od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga biec będzie po śladzie już istniejącej trasy. Dalej zostanie poprowadzona na zachód od obecnej drogi krajowej nr 7, tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290 m estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące oraz rekultywację zieleni. Realizacja największej do tej pory świętokrzyskiej inwestycji drogowej potrwa 18 miesięcy. Koszt inwestycji to 643, 5 mln zł. Podobne wiadomości:Droga S19 - ruszają pierwsze pracePolskie drogi 2017-12-01 GDDKiA poinformowała w środę o dużym zainteresowaniu biur projektowych odcinkiem Via Carpatia pomiędzy Lublinem a Lubartowem. Aż 11 firm stanęło jest zainteresowanych opracowaniem koncepcji programowej 24-kilometrowego fragmentu trasy S19. Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinekPolskie drogi 2017-12-05 Dwanaście firm jest zainteresowanych budową odcinka trasy S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł. Komentuj:
~astrolog
2009-01-31
Jakie odchylenie? S7 bedzie szla niemal obok starej siodemki, doslownie kilkaset metrow. Budowanie ekspresowki po starym sladzie bylo absolutnie niemozliwe. Trzeba by zburzyc kilkaset domow, kosciol, stacje benzynowa prktycznie zrujnowac Suchedniow i Ostojow. Akurat ta lokalizacja S7 naprawde jest sensowna
~p
2009-01-30
Tak! Mieszkańcy Łącznej i tych wszystkich miejscowości pomiędzy Kielcami I Skarżyskiem wpadną w depresję, że im tyle pięknych samochodów spod nosa ubyło. A poza tym Małopolska historycznie sięgała aż do Warki, więc warszawiacy są tu tymczasowo. A niech sobie jeżdżą do Zakopca! Małopolaninowi i tak już od dawna straszszszny obciach się tam pokazać. Dzięki temu też wiele wspaniałych, znacznie ciekawszych regionów górskich jest cudownie pustych! Np. Góry Świętokrzyskie.
~loli
2009-01-30
Szybko, szybko jeszcze szybciej Panowie. Mieszkając od zawsze w rejonie tej budowy napiszę tak. Zachwyceni będą mazowieccy czytaj warszawscy podróżnicy tysiącami jadący tym odcinkiem w weekendy w góry do Zakopca lub obok. Od dziesięcioleci. Bez względu na porę roku. O transporcie towarowym już nie wspomnę. A więc szybko!. I solidnie !. Góry Świętokrzyskie też są piękne.
~dpl1000
2009-01-30
Drogi kolego Michale, troche obiektywizmu.choc nie jestem, delikatnie mowiac ,fanem pana z Włoszczowej,to jednak moim zdaniem piszesz głupoty.droga biegnie mniej-wiecej jak ją zaplanowano w latach 70-tych a pan Edgar byl wtedy nastolatkiem, inna sprawa ze pewnie "popchnął" tą inwestycje do przodu albo zalatwil kase, kiedy byl u władzy,ale to mozna mu zaliczyc tylko na plus, bo S7 jest Polsce bardzo potrzebna,na pewno bardziej niz stacja intercity we Włoszczowej.pozdro
~michal
2009-01-30
Rozumiem, że tak dalekie wygięcie drogi S7 na zachód od Kielc znajduje jedyne uzasadnienie w... bliskości Włoszczowej. Dobre! Można porównać jak trasa biegnie obecnie, jak miała biec (mapka na wikipedii) i jak ma biec docelowo. Polsza... |
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +