mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kolejny odcinek S8 już w budowie

Kolejny odcinek S8 już w budowie

28 października uroczystym wbiciem łopaty firma Budimex rozpoczęła budowę 19,4-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8, od węzła Róża do węzła Łódź Południe. Kontrakt z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, o wartości 689,2 mln złotych netto, został podpisany 5 października 2011 roku. Na wybudowanie prawie 20- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 Budimex ma 2 lata i trzy miesiące.

Kolejny odcinek S8 już w budowie
W zakres prac kontraktowych wchodzą także budowa dwóch węzłów drogowych – "Pabianice" i "Rzgów" wraz z łącznicami, budowa Miejsca Obsługi Podróżnych "Guzew" wraz z infrastrukturą techniczną oraz budowa strefy poboru opłat wraz z infrastrukturą techniczną.

Ponadto przebudowane zostaną ok. 150-metrowy odcinek drogi wojewódzkiej 485 wraz z budową ronda, ok. 1,4-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 1 oraz odcinki dróg powiatowych 3309E, 3303E, 2916E o łącznej długości 1,4 km i czterech dróg gminnych o łącznej długości 2 km.

W ramach kontraktu Budimex wybuduje również chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, parkingi dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, drogi dojazdowe o łącznej długości 26,7 km oraz drogi zbiorcze o łącznej długości 3,4 km. Powstanie także 10 wiaduktów, w tym trzy w ciągu drogi ekspresowej, dwa nad drogą ekspresową, jeden nad drogą powiatową, dwa w ciągu tej drogi, jeden w ciągu drogi gminnej i jeden nad drogą krajową oraz trzy obiekty mostowe nad rzekami Pabianka, Bychlewka i Dobrzynka, a także kładki dla pieszych nad drogą ekspresową.

Poza tym powstaną przejazdy gospodarcze w ciągu S8 nad drogą dojazdową oraz 38 przejść dla zwierząt i 71 przepustów.

Na obecnym etapie są prowadzone prace geodezyjne i tyczenie trasy. Teren przyszłej drogi ekspresowej jest sprawdzany przez saperów oraz nadzór środowiskowy. Trwa inwentaryzacja sieci istniejących dróg. Kolejnym etapem będzie wycinka drzew, która powinna się rozpocząć ok. połowy listopada. W tym samym czasie wykonawca planuje rozpocząć budowę dróg serwisowych.  

Droga ekspresowa S8 w województwie łódzkim została podzielona na cztery odcinki. Niestety, ale nie ma już żadnych szans, żeby kierowcy mogli jeszcze przed Euro 2012 pojechać szybko i bezpiecznie z Wrocławia do Warszawy. Termin realizacji wszystkich trzech umów wynosi 27 miesięcy od chwili podpisania umów, czyli początek 2014 roku. Dużo bardziej zaawansowane są prace na dolnośląskim odcinku S8 (z wrocławia do Sycowa), liczącym 55 kilometry.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~bmpo 2011-11-03

Autostady to dopiero będą, a z Warszawy do Wrocławia to kiedyś A2 do Strykowa (w budowie), A1 na Górny Śląsk (brak) i A4 do Wrocławia. Płatne. S8 to z Wwy do Piotrkowa, potem w tył na prawo do Łodzi DK91 i S8 do Wrocławia. Tak na mapie. Czy kierowcy tak będą jeździć, czy starą trasą przez Bełchatów? zobaczymy. W notatce prasowej w GW Łódzkiej wspomniano o przedłużeniu S8 od węzła Łódź Południe (kiedyś Wrocław) czyli skrzyżowanie A1 z S8 w kierunku Tomaszowa Maz. Byłby to początek planowanej S74 do Kielc. S74 ma się krzyżować z "Gierkówką" w miejscowości Zawada k/Tomaszowa dalej na pólnoc od Zalewu Sulejowskiego i dalej do Paradyża, gdzie połączy się z DK74. Tzw. Gierkówka to droga z Warszawy do Katowic, a nie Bełchatowa.

hjokiel 2011-11-03

Po podjęciu decyzji o pokierowaniu S-8 przez Łódź, stara trasa (tzw. gierkówka) przez Piotrków staje się drogą podrzędną. Jej status powinien być obniżony i na odcinku z Warszawy do Bełchatowa trzeba by jej nadać inny numer, a S- 8 winna pokrywać się z autostradą A-2 do Strykowa i autostradą A-1 do węzła Łódź Południe. Nazwa S-8 to symbol połączenia stolicy z Wrocławiem, a jadąc do stolicy Dolnego Śląska trudno jest kierować nadal kierowców trasą przez Piotrków, skoro są autostrady. Bliżej i zdecydowanie szybciej.

hjokiel 2011-11-03

~Marek Przecież oś północ-południe to A1, a nie S-7.

~Alfista 2011-10-31

Na S-7 jest niestety za późno. Poza tym co jest w budowie (od +/- 2 lat), to nic nowego się nie pojawi. Wiszą przetargi na obw. Radomia i Miłomłyn-Olsztynek, ale możemy się nie doczekać na pieniądze na te inwestycje. Wracamy do tempa budowy dróg z lat 90tych i początku poprzedniej dekady - wtedy robiło się po kilka, kilkanaście kilometrów + jeden dłuższy ciąg drogowy na dekadę... Jak skończą to co jest klepnięte* na naprawdę czeka nas zastój inwestycyjny. Nie ma co się oszukiwać, rząd musi szukać oszczędności, a te najłatwiej znaleźć na inwestycjach - widzimy to JUŻ OD ROKU! Może za 5 lat budowa dróg znowu ruszy? * (czyli to co w budowie + reszta S-8 Wrocław-Łódź i reszta S-17 Kurów-Piaski)

~Marek 2011-10-31

S 8 rośnie jak na drożdżach.A co z S 7 ? To jest ważniejsza droga ,gdyż łączy Gdańsk z Krakowem,stanowiąc oś komunikacyjną północ - południe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport