mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kolejny odcinek S8 otwarty

Kolejny odcinek S8 otwarty

W miniony weekend oddany do ruchu został ponad 8-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Łask do węzła Róża.

Kolejny odcinek S8 otwarty
Oddany do ruchu 8,15-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 węzeł Łask-węzeł Róża wraz z użytkowanymi od kwietnia br. odcinkami drogi S8 (do węzła Rzgów) tworzą tzw. południową obwodnicę Łodzi. Nowo oddany fragment jest kolejnym (6) odcinkiem realizacyjnym budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł Wieluń - węzeł Łódź Południe.

Dzięki nowemu fragmentowi trasy zostanie poprawiona nie tylko lokalna komunikacja, ale także będzie on alternatywą dla uciążliwego tranzytu samochodów ciężarowych między Łaskiem a Piotrkowem Trybunalskim (na odcinku Kącik-Mzurki). Nowa trasa jest w standardzie drogi ekspresowej, ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu szerokości 3,5m każdy oraz pas awaryjny o szerokości 2,5m. Nowoddany odcinek ma nawierzchnię betonową, która jest znacznie trwalsza od tradycyjnych nawierzchni bitumicznych.

Koszt budowy nowego odcinka wyniósł nieco ponad 550 mln złotych (łącznie z odcinkiem 7 oddanym do ruchu wiosną tego roku).

Jeszcze w tym roku (listopad) do ruchu zostaną oddane odcinki S8 pomiędzy węzła Wieluń i Złoczew oraz Złoczew i Sieradz Południe, a także obwodnica Sieradza. najdłuższy brakujący odcinek (Łask - Sieradz Południe) będzie przejezdny z początkiem przyszłego roku.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~hmm 2014-08-15

trzeba było robić S8 przez Piotrków trybunalski, tak jak krajowa dk8 szła a nie trasę dziwoląg przez łódź i teraz myśleć co będzie z potokiem samochodów z s8 a1 i a 2, na odcinku łodź- wawa

~warszawiak 2014-08-13

Niestety jest już na to za późno. Gdyby teraz zdecydowano się o budowie od razu trzech pasów, trzeba by całą procedurę biurokratyczną zaczynać od początku, co opóźniłoby budowę o ładnych parę lat. Czegoś takiego to ja nie chcę. Odcinek Stryków-Tuszyn jest po wybudowaniu A2 z Łodzi do Warszawy najważniejszym odcinkiem drogowym w Polsce. Poza tym A1 na ok. dwukilometrowym odcinku jest już gotowa razem z węzłem A1/S8 w układzie 2x2. Niestety. Zgadzam się, że na A1 na odcinku Stryków-Tuszyn (a także na A2 na odcinku Pruszków-Stryków) powinny być od razu po trzy pasy w każdą stronę, ale cóż...dużo, dużo lepsza jest autostrada w układzie 2x2 niż jej brak.

chriswaw 2014-08-13

Decydentom pod rozwagę : 40 km odcinek A1 Stryków-Tuszyn, którego budowa ma zostać niebawem wznowiona, stanie się jedną z najbardziej obciążonych dróg w Polsce. Przejmie on nie tylko cały ruch na kierunku N-S Gdańsk-Katowice, lecz także NE-SW Litwa-Białystok-Warszawa-Łódź-Wrocław-Niemcy/Czechy (S8-A2-S8-A8-A4/S3). Na te 2 potoki aut nałoży się dodatkowo wewnętrzny strumień pojazdów z aglomeracji łódzkiej. Dlatego odcinek A1 Stryków-Tuszyn powinien być OD RAZU budowany w układzie 2 x 3 pasy (tak, jak A8 wokół Wrocławia, czy A2 pomiędzy węzłami w Strykowie), a nawet z ewentualną rezerwą na czwarty! To ostatni moment na korektę, póki umowy nie zostały podpisane. Bo poszerzanie A1 „pod ruchem” będzie b.kosztowne i nader uciążliwe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport