mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Koniec prac na drodze S5 i S10 Stryszek - Białe Błota

Koniec prac na drodze S5 i S10 Stryszek - Białe Błota

Zakończyły się prace na ponad 12 km drogi ekspresowej S5 i S10 Stryszek – Białe Błota. Efekty: bezkolizyjny węzeł, dwie jezdnie z dwoma pasami w obu kierunkach, 5 wiaduktów drogowych, ekrany akustyczne i zadowolenie kierowców.

Koniec prac na drodze S5 i S10 Stryszek - Białe Błota
- Przez prawie 2 lata na budowie pół tysiąca pracowników i ponad dwieście maszyn. Prace prowadzone przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Na efekty tak intensywnych prac nie było trzeba długo czekać. W grudniu oddaliśmy do użytku węzeł w Białych Blotach i drogę ekspresową. Teraz zakończyliśmy prace na wszystkich drogach serwisowych (biegnących równolegle do S-ki ) -  podsumowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy.

W ciągu niespełna dwóch lat całkowicie zmienił się podbydgoski krajobraz. Wśród okolicznych lasów pojawił się potężny węzeł drogowy a także cztery pasy ruchu, drogi dojazdowe, przejazdy gospodarcze i wiadukty nad trasą. Prace objęły budowę przepustów, oświetlenia, chodników i zatok autobusowych. W trakcie robót wymieniono też ponad pół miliona metrów sześciennych ziemi. Co ciekawe tak wielką inwestycję realizowano pod ciągłym ruchem dzięki budowie największego w Europie tymczasowego ronda.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Roman z Bydgoszczy 2010-06-25

Przyglądając się w jakim tempie podejmowane są decyzje o rozpoczęciu budowy dróg mam parę wątpliwości. Lista firm wykonujących prace związane z budową dróg (szczególnie w Kujawsko-Pomorskiem) jest dość ograniczona. Firmy te patrząc na rozmach prowadzonych prac mają również ograniczone możliwości (moce przerobowe). Nie chcąc zatrudniać dodatkowych pracowników lub podwykonawców ,nie muszą dzielić się zyskiem. Aby sprostać zadaniu ,należy w takim przypadku opóźnić termin ogłoszenia przetargu - uwagi ekologów etc. Może się mylę ale czy nie ma to sensu?.

~Roman z Bydgoszczy 2010-06-11

pytam ,a gdzie ciąg dalszy obwodnicy?. Powinien już powstać plan dalszej drogi w stronę Pawłówka (skrzyżowanie S-5 i S-10) i dalej ,przynajmniej do skrzyżowania z drogą w kierunku Koronowo / Koszalin. Jest okazja wcześniej niż S-5 wyprowadzić równie ważną drogę nr25. Niedługo zobaczymy znów co to znaczy ,gdy rozpocznie się sezon urlopowy!.

Jotgie 2010-06-10

Kierowcy się napewno cieszą. A mniej się cieszą, że Kujawsko - pomorskie nie poradziło sobie z S5 na południe regionu. Do EURO 2012 nic więcej nie zostanie wykonane, gdy tymczasem wielkopolska doprowadzi S5 do granicy województw. Niestety, jazda z Wrocka i Poznania do Gdańska będzie się nadal odbywać niezbyt przyjemnymi trasami na terenie tego województwa.

~romek 2010-06-10

Węzeł jest bardzo dobrze pomyślany.Zdecydowanie poprawił komunuikacje przez niemiłosiernie zatłoczone Białe Błota,Obecnie prowadzi sie remont DW233 która prowadzi ruch przez ta miejscowość do wezła co powoduje jednak duze utrudnienia.Ale to jest mały problem co dlaej z budowa S5 w kierunku na Gniezno.GDDKiA w Bydgoszczy nie jest w stanie uzgodnic raportu o wpływie inwestycji na środowisko zlecony firmie Scott Wilson ciekawe co? Korespondecja w tej sprawie na stronie GDOS Warszawa.Obecnie GDOŚ przesłał całe opracowanie do Bydgoskiego Oddziału w celu no jakim? Aby rozpocząc nowe czytanie?Układ decyzyjny z podziałem na GDDKiA zleca opracowaniei w tym wypadku Scott Wilson opracowanie trafia do GDOS i tam po 6 miesiacach jest odrzucany z raportem o brakach.Scott Wilson dorabia braki według wytycznych GDOS i przekazuje po 4 miesiacach do GDOS.GDOS weryfikuje pononie i znajduje kolejne braki i odsyła ponownie do GDDKiA w Bydgoszczy co zajmuje kolejne miesiace .Układ typowo patowy tzn GDOS wyraznie nie jest zaintresowany zakonczeniem sprawy ale dlaczego?Podobnie dlaczego GDDKiA w Bydgoszczy nie jest zainteresowana zakonczniem tematu skoro placi niemałe pieniadze Scott Willson.Kto zna odpowiedz.Z rozmów przeprowadzonych z GDOS wynika ze sa firmy które robią dobre opracowania no i równiez złe.GDOS przedstawił raking firm które wg ich oceny godne sa polecenia Scotta tam nie było i co?

~Doda 2010-06-10

największe rondo w europie! Ach jak w tej Bydgoszczy super, budują mnóstwo dróg, ulic, w tak szybkim tempie, że pozazdrościć...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport