mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień

Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień

Zakończyła się modernizacja jednej z najważniejszych tras w Małopolsce, drogi krajowej nr 4 na odcinku Kraków - Tarnów. To jednak nie koniec utrudnień dla kierowców, ponieważ w dalszym ciągu trwają prace wykończeniowe.

Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień
Prace na tym blisko 80 km odcinku rozpoczęły się pod koniec września 2005 roku i według zapowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad miały potrwać 18 miesięcy, jednak przeciągnęły się do listopada bieżącego roku. Inwestycja, która kosztowała 363 mln zł, poprawiła bezpieczeństwo podróżujących. Wzmocniono nawierzchnię drogi, wybudowano węzeł drogowy w Tarnowie i przebudowano 63 obiekty mostowe, m.in. most o długości 255 m na Dunajcu w Zgłobicach. Drogowcy przebudowali także zatoki autobusowe oraz kilkadziesiąt skrzyżowań, jedenaście z nich wyposażono w sygnalizację świetlną.

Trasę Tarnów - Targowisko oficjalnie oddano do użytku, jednak kłopoty kierowców się nie skończyły. Na obwodnicy Bochni, w okolicy wiaduktu, na 40 metrowej części jezdni, położona zostanie nowa nawierzchnia. Prace potrwają tydzień. Dla kierowców oznacza to korki. Zmotoryzowani narzekają także na nowe sygnalizatory świetlne. Tylko między Tarnowem a Zgłobicami postawiono ich pięć, a kolejne pojawiły się także w okolicach Brzeska i Bochni. Duże problemy czekają także kierowców, którzy postanowią wyjechać z Krakowa w kierunku Wieliczki. W sobotę rozpocznie się remont trzech pasów jezdni północnej (wlotowej do Krakowa) na ul. Wielickiej a ruch zostanie skierowany na wyremontowaną jezdnię południową. Prace potrwają do 15 grudnia.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Auto dla Bonda?

auto motor i sport 0000-00-00

Jest zwinny, szybki i potrafi poruszać się niemal bezszelestnie. Szczególnie trudno namierzyć go w mieście, chociaż dogonić na autostradzie też nie jest łatwo. Czy hybrydowy Lexus RX 400h może partnerować wyłącznie agentowi 007?

Komentuj:

~krzyś 2007-11-16

Jaki cel przyświecał projektodawcy aby likwidować dwa pasy pod górę. Jeżeli chciano spowolnić ruch na tej drodze to się udało. Ale nasuwa się pytanie: czy trzeba w tym celu wydawać ponad 350 mln. zł z naszych podatków, Wystarczyło nie remontować tej drogi. Po modernizacji tą drogą jeżdzi się wolniej niż przed modernizacją, brak możliwości wyminięcia ciężarówki powoduje że jeżdzi się gorzej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross