mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień

Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień

Zakończyła się modernizacja jednej z najważniejszych tras w Małopolsce, drogi krajowej nr 4 na odcinku Kraków - Tarnów. To jednak nie koniec utrudnień dla kierowców, ponieważ w dalszym ciągu trwają prace wykończeniowe.

Koniec remontu, ale nie koniec utrudnień
Prace na tym blisko 80 km odcinku rozpoczęły się pod koniec września 2005 roku i według zapowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad miały potrwać 18 miesięcy, jednak przeciągnęły się do listopada bieżącego roku. Inwestycja, która kosztowała 363 mln zł, poprawiła bezpieczeństwo podróżujących. Wzmocniono nawierzchnię drogi, wybudowano węzeł drogowy w Tarnowie i przebudowano 63 obiekty mostowe, m.in. most o długości 255 m na Dunajcu w Zgłobicach. Drogowcy przebudowali także zatoki autobusowe oraz kilkadziesiąt skrzyżowań, jedenaście z nich wyposażono w sygnalizację świetlną.

Trasę Tarnów - Targowisko oficjalnie oddano do użytku, jednak kłopoty kierowców się nie skończyły. Na obwodnicy Bochni, w okolicy wiaduktu, na 40 metrowej części jezdni, położona zostanie nowa nawierzchnia. Prace potrwają tydzień. Dla kierowców oznacza to korki. Zmotoryzowani narzekają także na nowe sygnalizatory świetlne. Tylko między Tarnowem a Zgłobicami postawiono ich pięć, a kolejne pojawiły się także w okolicach Brzeska i Bochni. Duże problemy czekają także kierowców, którzy postanowią wyjechać z Krakowa w kierunku Wieliczki. W sobotę rozpocznie się remont trzech pasów jezdni północnej (wlotowej do Krakowa) na ul. Wielickiej a ruch zostanie skierowany na wyremontowaną jezdnię południową. Prace potrwają do 15 grudnia.

Podobne wiadomości:

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

~krzyś 2007-11-16

Jaki cel przyświecał projektodawcy aby likwidować dwa pasy pod górę. Jeżeli chciano spowolnić ruch na tej drodze to się udało. Ale nasuwa się pytanie: czy trzeba w tym celu wydawać ponad 350 mln. zł z naszych podatków, Wystarczyło nie remontować tej drogi. Po modernizacji tą drogą jeżdzi się wolniej niż przed modernizacją, brak możliwości wyminięcia ciężarówki powoduje że jeżdzi się gorzej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - czas na wersję Polestar
Volvo XC60 - czas na wersję Polestar
Volvo XC60 to jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Szwedzki producent przygotował kolejną, mocniejszą odmianę najpopularniejszego modelu sygnowaną logo Polestar.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech