mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kontynuacja budowy Południowej Obwodnicy Warszawy

Kontynuacja budowy Południowej Obwodnicy Warszawy

Decyzję w sprawie kontynuacji budowy Południowej Obwodnicy Warszawy ogłosili Premier Donald Tusk oraz Minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak. - Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest zabezpieczona finansowano w obowiązujących dokumentach. Postępowania przetargowe zostaną ogłoszone w 2016 i 2017 r. - zaznaczył Minister Transportu.

Kontynuacja budowy Południowej Obwodnicy Warszawy
Jak podkreślił Premier Donald Tusk, powstanie Południowej Obwodnicy Warszawy jako fragmentu warszawskiego węzła drogowego jest kluczowe i dlatego trzeba jak najszybciej rozpocząć jej budowę. Dodał również, że tak szybko jak to jest możliwe rozpocznie się budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy.

Jak tłumaczył Minister Sławomir Nowak, środki finansowe na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy będą pochodziły z przesunięcia w czasie realizacji północnego i południowego odcinka drogi ekspresowej S7, w kierunku Grójca i Łomianek. Minister podkreślił, że dwie inwestycje, polegające na budowie po nowym śladzie wlotów do Warszawy od południa i północy po drodze S7 "przesuniemy nieco  w czasie". Zaoszczędzone pieniądze, kilka miliardów złotych z  północnego przebiegu drogi ekspresowej S7 (Płońsk – Czosnów -  Łomianki – Warszawa)  i oszczędności  z  przesunięcia realizacji inwestycji od Grójca do Węzła Lotnisko (nowy wlot do Warszawy od południa) pozwoli na sfinansowanie Południowej Obwodnicy Warszawy.

Minister Sławomir Nowak podkreślił, że budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest zabezpieczona finansowano w obowiązujących dokumentach. Postępowania przetargowe zostaną ogłoszone w 2016 i 2017 r.
 
Przetargi na budowę tunelu i mostu, będących elementami Południowej Obwodnicy Warszawy, zostaną ogłoszone w grudniu br. w systemie Projektuj i Buduj. Całość domknięcia ringu warszawskiego przewidujemy na 2019 r. – dodał Nowak.

Przypomnijmy, obecnie powstaje nowy wlot do Warszawy przez Janki (droga ekspresowa S8), na ukończeniu jest przetarg na budowę wlotu do stolicy przez Marki, rozpoczął się również remont Mostu Grota Roweckiego.

Minister Sławomir Nowak poinformował, że w ramach realizacji załącznika nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych ogłoszonych zostało 30 przetargów, kolejnych 20 jest w toku. Na najbliższym posiedzeniu Rady Ministrów znajdzie się również załącznik nr 6 do Programu, dotyczący budowy 11 obwodnic. W nową perspektywę budżetu unijnego mamy zaangażowane już 40 mld zł – podkreślił Minister Sławomir Nowak.
Tematy w artykule: obwodnice

Podobne wiadomości:

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Polskie drogi 2015-10-15

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa...

Polskie drogi 2015-10-07

Komentuj:

~warszawiak 2013-10-09

Doskonale wiem, co się dzieje na ulicy Puławskiej. Ale osoba pisząca, że powstanie S7 do Grójca rozładuje tam korki nie ma chyba pojęcia, którędy trasa S7 będzie prowadzić. Otóż ulica Puławska jest wylotówką z Warszawy na Piaseczno, Górę Kalwarię i dalej na Sandomierz. S7 będzie wylotówką na Tarczyn i dalej na Grójec i nikt nie będzie nią jeździł do Piaseczna, tylko dalej Puławską. Rezygnacja z dokończenia POW kosztem S7 do Grójca to byłby dopiero szalony i kretyński pomysł, tym bardziej, że jest w realizacji odcinek S8 omijający Raszyn i łącznica do dwujezdniowej DK7. Z wszystkich wylotówek: S7 na Grójec, S7 na Gdańsk, S8 na Piotrków, S8 na Białystok, S17 na Lublin najdłużej może poczekać właśnie S7 na Grójec, (oczywiście nie za bardzo długo, max parę lat), a bezprzecznie najważniejsze jest dokończenie warszawskiego pierścienia drogowego z jednoczesnym przedłużeniem A2 od węzła "Lubelska" do autostradowej obwodnicy Minska Maz. Po powstaniu calej tzw S2 korki na Puławskiej też diametralnie spadną. Ktoś, kto twierdzi, że ważniejsza jest trasa S7 na Grójec, nie ma zielonego pojęcia o natężeniu ruchu, korkach i ich przyczynach w całej aglomeracji warszawskiej. A swoją niewiedzę jeszcze próbuje kamuflować pseudoargumentami politycznymi.

knipdyolf 2013-10-08

Trasa s7 z Warszawy do Grójca może poczekać .A to dobre.Z pewnością nie napisała tego osoba mającą pojęcie co dzieje się na Puławskiej .Ta wylotöwka jest najlepiej przygotowaną inwestycją drogową na Mazowszu, Ma prawomocną decyzję środowiskowąw maju 2014 mają być gotowe materiały do przetargu zaprojektuj i zbuduj .Ktoś kto odkłada w czasie inwestycję na takim etapie zaawansowania która pochłonęła olbrzymie społeczne pieniądze albo jest szalony, albo kompletnie pozbawiony wiedzy o S7.Albo jest politykiem ibudowę POW kosztem s7 traktuje jako kartę przetargową w grze o Warszawę.

~warszawiak 2013-09-28

Jeszcze jedno. Najpierw tak na marginesie: czy minister Polskiego Rządu także musi używać z niemiecka nazwy "ring drogowy"? Po polsku to będzie po prostu: PIERŚCIEŃ DROGOWY. A teraz do rzeczy: dziwię się, że na obecnym portalu (mojeauto.pl) brak było ważnej informacji o otwarciu 18 września b.r. ostatniego odcinka tzw S2 od węzła "Lotnisko" do węzła "Puławska". To bardzo ważne wydarzenie. Zakończył się 1-szy etap budowy POW (południowej obwodnicy Warszawy), wprawdzie z półtorarocznym opóźnieniem (co dziś jest u nas normą niestety), ale grunt, że wreszcie można tym odcinkiem jechać. Tym samym od ul. Puławskiej w Warszawie można dojechać autostradą bez zatrzymania (oczywiscie oprócz koniecznego nabierania paliwa, czy postoju na bramkach opłat) do Berlina, a nawet Lizbony. Tak, autostradą, bo cały odcinek tzw S2 to tak naprawdę warszawski odcinek A2. Poprowadzony jest tym samym korytarzem i po tym samym śladzie, co był od dawna wytyczony dla autostrady A2. Żeby zamknąć jadaczki garstki nawiedzonych ekooszołomów, ekoterrorystów i innych wariatów protestujących przeciwko "autostradzie przez Warszawę", zmieniono swojego czasu nomenklaturę i formalnie zrezygnowano z budowy autostrady, a na tym miescu postanowiono wybudować niczym się nie różniąca...drogę ekspresową. I co? Ano, to, że obecna tzw S2 niczym się nie różni od np miejskiego odcinka A4 w Katowicach, a jest na pewno lepsza od odcinka A4 w Krakowie pomiędzy węzłami "Balice" i "Zakopiański". Ale formalnie autostradą nie jest. Na koniec: po roku i 3-ch miesiącach wreszcie zdjęto ograniczenia szybkości 100km/godz. na A2 Stryków-Konotopa na odcinku C. Kiedy będzie docelowe oznakowanie tzw S2 i S79? (na razie znaki "droga ekspresowa" sa przekreślone) Czy też za rok z miesiącami, żeby państwo odbiło sobie trochę koszta wybudowania drogi w mandatach? Obecnie na obwodnicy Warszawy często stoi, a wcześniej na w/w odcinku C na A2 często stała policja z "suszarkami".

~warszawiak 2013-09-28

To dobra wiadomość, ale...Po pierwsze było już tyle niedotrzymanych obietnic, że dopiero po podpisaniu konkretnej umowy i rozpoczęciu robót (ogłoszony przetarg zawsze można odwołać, tak już nieraz bywało) uwierzę, że coś z tego będzie. A kiedy skończą, to się dopiero okaże; terminowość oddawania dróg jest w ostatnich latach skandaliczna. Po drugie: S7 na Grójec może rzeczywiście poczekać. Będzie S8 omijająca Janki i łącznica do dwujezniowej DK7, ale brak wylotówki na Gdańsk? Czyli może być za parę lat i tak, że od Gdańska będzie ekspresówka do Płońska (oraz oczywiście obecna S7 Czosnów-Zakroczym), a ogromne korki będą dalej (większe niż dzisiaj) przy wjeździe i wyjeździe z Warszawy. To lepiej już zrezygnować czasowo z jakichś środkowych odcinków S7; wyprowadzenie ruchu z Warszawy (w ogóle zawsze z każdego dużego miasta) jest wielokroć ważniejsze niż nawet parokrotnie dłuższy odcinek w polu. Uważam też, że z powodu cofnięcia decyzji środowiskowej na wylotową S7 na Gdańsk po nowym śladzie, całkiem niezłym pomysłem jest przerobienie obecnej dwujezdniowej DK7 na ekspresową S7 od mostu Grota w Warszawie, czyli od węzła z S8 do Czosnowa, czyli miejsca, gdzie obecnie zaczyna się S7 Czosnów-Zakroczym. Tak samo przebudowano DK8 na S8 na odcinku Radziejowice-Piotrków. I na koniec: Przedłużenie tzw S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska spełni w 100% swe zadanie tylko przy jednoczesnym wybudowaniu A2 od węzła Lubelska do Choszczówki, czyli do istniejącej autostradowej obwodnicy Mińska Maz. Niewymienianie tego odcinka A2 jest bardzo niepokojące.

~jj 2013-09-27

strasznie pisuary musi was denerwować to, że w do d.py sytuacji finansowej jednak udaje im się te drogi robić...i to jeszcze za kasę tej wstrętnej unii co jest zupełnie jak zsrr...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport