mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Korek w Poznaniu

Korek w Poznaniu

Na terenie Poznania obecnie prowadzonych jest jednocześnie kilka remontów. Wszystkie one sprawiają, że poruszanie się po mieście jest dla zmotoryzowanych dużą udręką. Problem dotyczy również komunikacji miejskiej. Choć wszyscy zdają sobie sprawę, że remonty, będące częścią naszych przygotowań do Euro 2012 są konieczne, to jednak  stanie w korkach każdego dnia mocno irytuje.

Korek w Poznaniu
Koniec już bliski

Jeszcze w tym miesiącu zakończą się niektóre z prowadzonych prac. Według informacji ZDM-u już niedługo przywrócony zostanie normalny ruch  na rondzie Śródka. Prace związane z realizacją budowy kolektora Prawobrzeżnego II mają się zakończyć 31 października. W tym samym terminie mają również zostać sfinalizowane roboty związane z wymianą nawierzchni jezdni na ulicy Bolesława Krzywoustego oraz prace przy ulicy Dalekiej, Platanowej i Łozowej oraz Ogrodowej na odcinku od ulicy Półwiejskiej do ulicy Ratajczaka. Poznaniacy czekają również na koniec prac przy budowie kolektora deszczowego na ulicy Berdychowo. To pozwoli na usprawnienie ruchu drogowego prowadzącego do centrum miasta. Dwa tygodnie później, w połowie listopada, spodziewany jest finisz remontu ulicy Kościelnej, gdzie powstaje nowa nawierzchnia i chodniki. W tym miesiącu planowany jest również koniec ostatniego etapu remontu Nowych Zawad.

Inwestycje z rozmachem


Obecnie w Poznaniu prowadzonych jest kilka inwestycji długoterminowych, których realizacja przekracza okres roku. Jedną z nich jest przebudowa wiaduktu w Antoninku, która ma potrwać do 2012 roku. I choć prace przebiegają tam zgodnie z harmonogramem to dużo zależy od pogody. Meteorolodzy ostrzegają, że zima, największa udręka drogowców, ma nadejść w tym roku wyjątkowo wcześnie. – Późna jesień oraz zima z całą pewnością nie sprzyjają robotom drogowym. Jeśli temperatura nie spadnie jednak znacznie poniżej zera prace będą prowadzone normalnie. W przypadku siarczystych mrozów roboty zostaną czasowo wstrzymane. Nie wpłynie to jednak na termin zakończenia remontu, nie przewidujemy żadnych opóźnień jeśli chodzi o oddanie wiaduktu do użytku  - mówi Maciej Raczak, z firmy Budownictwo Drogowe Siedlecki.

W czerwcu 2011 roku planowane jest również zakończenie remontu ulicy Bułgarskiej. Stadion Miejski co prawda został już oddany do użytku, ale jego otoczenie oraz okoliczna infrastruktura nie jest jeszcze gotowa. Właśnie rozpoczęły się prace ziemne na odcinku między ulicami Ptasią i Świerzawską, czyli w miejscu przeznaczonym pod budowę drugiej jezdni ulicy Bułgarskiej.

Inna inwestycja, która ma zostać ukończona jeszcze przed Euro 2021, to przebudowa ulicy Bukowskiej. Tak ważna droga, łącząca lotnisko Ławica z centrum miasta, ma być ukończona w czerwcu 2011 roku. Wraz z tym remontem prowadzone są jednocześnie prace przy skrzyżowaniu ulicy Złotowskiej, Malwowej i Skórzewskiej.

Niepokój w centrum

To co jednak najgorsze dla kierowców ma dopiero nadejść. Już pod koniec roku mają ruszyć bowiem prace związane z modernizacją ronda Kaponiera. Przebudowa najważniejszego węzła komunikacyjnego w centrum miasta to jedna z inwestycji kluczowych dla organizacji Euro 2012. Nikt nie kwestionuje słuszności i potrzeby remontu. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas prac modernizacyjnych nasze miasto po prostu stanie. Wartość inwestycji to 150 milionów złotych, termin jej ukończenia przewidziany jest tuż przed Mistrzostwami Europy, czyli w maju 2012 roku.

Remonty są uciążliwe i nikt ich nie lubi. Wszyscy za to chcemy jeździć po nowych i bezpiecznych drogach. Nie pozostaje nam zatem nic innego jak zacisnąć zęby i uzbroić się w cierpliwość. W chwilach słabości można natomiast przypomnieć sobie wizualizacje, choćby nowego ronda Kaponiera. Jeśli nasz miasto ma tak wyglądać to warto czekać, nawet w korku.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~ab cd 2011-02-12

Niestety - parę planowanych inwestycji zniknęło z mapy Poznania... Fajnie, że parę inwestycji drogowych się dzieje, parę zostało ukończonych a najwięcej jest w planach... jednak liczne zapowiedzi władz miejskich i rozdmuchanie tych planów przez media powoduje rozgoryczenie ludzi, że dużo się planuje, a mało robi. Jednak do tej listy - mała korekta, gdyż część inwestycji poznańskich, to remonty, z nowych to tylko Nowe Zawady - zupełnie nowa ulica. A tak: - wiadukty na Franowie wzdłuż 11 - remont - wiadukty na Hetmańskiej - remont (nawet nie obejmował on wybudowania przyzwoitego pasa dla włączających się do ruchu, tylko odtworzenie tego, co już było) - ul. Winogrady - remont (z pogorszeniem płynności ruchu przez liczne sygnalizacje świetlne) - Głogowska - przebudowa - na miarę nowej inwestycji - Bukowska - przebudowa (w trakcie) - na miarę nowej inwestycji - niestety ze skrzyżowaniami kolizyjnymi i światłami - Nowe Zawady - nowa ulica - niestety ze skrzyżowaniami kolizyjnymi i światłami - wiadukty na Górczynie - remont i niestety sygnalizacje świetlne - Lechicka - przebudowa - niestety z sygnalizacjami świetlnymi - Bułgarska i Polska - w trakcie przebudowy - niestety z sygnalizacjami świetlnymi - wiadukt w Antoninku - przebudowa - bez świateł Zachodnia obwodnica zdecydowanie ułatwi tranzyt... a w samym Poznaniu zmniejszy się ilość tirów, ale nie będzie to witaminą na ruch miejski i powiatowy... jest potrzeba poszerzenia Obornickiej od Lechickiej do obwodnicy - do 2 jezdni ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi... podobnie z Naramowicką od Lechickiej do Biedruska, by w przyszłości można było domknąć ring poznański od strony północnej (czyli od Złotnik przez poligon do Biedruska, Bolechowa i dalej za Puszczą Zielonka do wschodniej obwodnicy Poznania.

~kierowca 2010-11-18

do kierowca 2: autostrada, Głogowska, Bukowska - Zakrzewo, Obwodnica Wschodnia i Zachodnia, Nowe Zawady, Winogrady, Nowe wiadukty Franowo i Górczyn, Lechicka (fakt nic drugi pas nie daje bez zmiany skrzyżowania z Naramowicką), poszerzenie ciągu Bułgarskiej, wiadukt w Antoninku, poszerzenie Hetmańskiej pod torami, wiadukt na Hetmańskiej. A trasę średnicową i drugi most Lecha to też nie tak dawno - tylko do dobrego szybko człowiek się przyzwyczaja. I to jest mało ??? i nie zrobiło (nie zrobi) znaczącej poprawy ?

~kierowca2 2010-11-12

też mieszkam w Poznaniu i niestety nie podzielam tego optymizmu. Owszem, dużo się remontuje, ale nowych dróg, wiaduktów, mostów, kładek dla pieszy, tuneli i innych rozwiązań poprawiających płynność ruchu oraz bezpieczeństwo niestety w Poznaniu się nie robi. Jedynie powstają nowe sygnalizacje świetlne, które ruch spowalniają.

~wolny 2010-10-30

nie jątrz Tomasz, ruszyło się wreszcie do przodu w tym dzikim kraju

~Tomasz z tonącej wyspy Tuska 2010-10-29

W Polsce robi się niewiele, stan dróg chyba każdy oceni jako fatalny. Gorszych dróg nie ma nigdzie w Europie... Jeźdze często do Czech - nawet w tym małym, niby biednym kraju, mają dużo lepsze drogi. U nas prawie nic się nie dzieje, jak na 40-milionowy kraj to wielka bida.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport