mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraj Kralovohradecki i Dolny Śląsk chcą S3

Kraj Kralovohradecki i Dolny Śląsk chcą S3

Budowa dróg łączących Czechy z Polską w ramach Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC - ROUTE65 była tematem spotkania wicemarszałka Dolnego Śląska Marka Łapińskiego oraz hetmana Kraju Kralovohradeckiego, Lubomíra Franca. Budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku jest w planach już kilkanaście lat, jednak nadal nie wiadomo kiedy wreszcie trasa połączy północ i południe kraju. Inwestycja miała zakończyć się za dwa lata. Jej realizacja zaawansowana jest finansowo, dokumentacyjnie, koncepcyjnie i projektowo. Nowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 nie gwarantuje jednak, ze jest to inwestycja priorytetowa, z zapewnionym finansowaniem.

Kraj Kralovohradecki i Dolny Śląsk chcą S3
Władze sasiadujących regionów (Kraj Kralovohradecki i Dolny Śląsk) omawiały projekt połączenia dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S3, która prowadzić będzie od Świnoujścia do granicy polsko-czeskiej w Lubawce, z czeską trasą ekspresową R11. Umowę w tej sprawie rząd Polski podpisał z władzami Republiki Czeskiej w marcu 2005 r. Teraz projekt rozwijany jest w ramach inicjatywy Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC-ROUTE65.

Budowaną przez Czechów drogą będzie można dojechać z centrum kraju do leżącego tuż przy granicy obu państw Královca. Trasa R11 ma być bowiem przedłużeniem autostrady D11, która prowadzi do Pragi. To sprawia, że drogę R11 będzie można połączyć z polską „ekspresówką” S3, tworząc dogodne połączenie międzynarodowe między oboma krajami, znacznie ułatwiające podróż z Dolnego Śląska do stolicy Czech.

Niestety, o budowie w najbliższym czasie odcinka drogi ekspresowej do granicy z Czechami możemy zapomnieć. Z końcem stycznia rząd publicznie ogłosił decyzję o odłożeniu w czasie tej kluczowej dla Dolnego Śląska inwestycji. Co ciekawe prace nad realizacją ekspresowej trasy S3 na Dolnym Śląsku są już zaawansowane. Jeszcze pod koniec 2010 roku drogowcy zapewniali, że budowa ruszy niebawem. W grudniu ubiegłego roku  GDDKiA we Wrocławiu podpisała umowy z  z firmą Trakt Katowice na wykonanie Dokumentacji Budowlanej dla odcinka S3 Nowa Sól-Legnica (A4) oraz firmą Mosty – Katowice Sp. z o. o. na opracowanie Projektu Budowlanego dla południowego odcinka S3 Legnica (A4) – Lubawka. Wykonawcy mają niespełna rok na wykonanie kompletnego opracowania dokumentacji budowlanej, w skład której wchodzą Projekty Budowlane, Projekty Wykonawcze oraz Dokumentacja Przetargowa. I na tym jak na razie się skończy bo dalsza realizacja zadania nie ma zapewnionego finansowania.

W planie inwestycji drogowych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2015 budowa drogi ekspresowej S3 znalazła się na liście priorytetów. Jednak w nowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 inwestycja spadla na listę inwestycji rezerwowych, których realizacja będzie możliwa jeżeli zapewnione zostaną środki finansowe. A z tym jak wiadomo krucho. ..Tym samym droga równie dobrze może powstać  po 2015 roku.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~ab17pl 2011-04-24

Decyzja Rządu jest jak najbardziej słuszna, ta droga nigdy nie będzie budowana bo nie ma na nią zapotrzebowania (znikomy ruch pojazdów) dziwi tylko jedno dlaczego w sytuacji gdy już wiedziano o wycofaniu się rządu z inwestycji GDDKiA podpisała wielomilionowe kontrakty z korupciogennymi firmami z Katowic. Oto najbardziej realny przebieg nowej S-3 łaczącej się z A-4 w Krzyżowej. Połaczenie Szczecin Praga realizowane dalej przez Zgorzelec, Liberec, o 120 km krótsze i o 650m mniejsze przewyższenie na trasie do pokonania - patrz;wvvw.andrzej-bak.net/droga.ekspresowa.s-3.jpg

~mark 2011-04-24

Jeśli do 2012 nie ruszy inwestycja będę mógł domagać się zwrotu działki którą odemnie wykupiono pod tę inwestycję. Jest w prawie zapis że jeżeli inwestycja nie zacznie się w przeciągu 5 lat można domogać się zwrotu nieruchomości. Polskie żółwie tempo i pomysły rządów ogranicza rozwój tego kraju....

~Małopolanin 2011-04-20

Są pieniądze na drogi. Będzie można budować więcej dróg ekspresowych i autostrad aby mniej Polaków ginęło w wypadkach samochodowych. Wystarczy zerwać konkordat i miliardy złotych zamiast do urzędników watykańskich na indoktrynacje dzieci w szkołach pójdą na ratowanie życia Polaków ginących w wypadkach samochodowych. Jednak tzw polski rząd zamiast dbać o życie Polaków wydaje miliardy dla watykańczyków. Przez 50 lat po wojnie uczyli za darmo, a teraz muszą za to brać miliardy? Kolejne miliardy wydawane z budżetu dojdą gdy tysiące katechetów przejdą na wysokie emerytury nauczycielskie. Niech rząd poda oficjalnie ile płaci za konkordat. Niech przeliczy ile dodatkowych kolometrów autostrad i ekspresówek p[owstawało by co roku za te pieniądze, ilu Polaków uratowało by życie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport