mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków: Koniec remontu autostradowej obwodnicy

Kraków: Koniec remontu autostradowej obwodnicy

Kierowcy mogą już korzystać we zmodernizowanego odcinka autostradowej obwodnicy Krakowa, czyli fragmentu autostrady A4 Balice – Opatkowice. Remont ponad 16 km trasy był prowadzony od kwietnia 2007 roku i kosztował 152 mln zł.

Kraków: Koniec remontu autostradowej obwodnicy
W dniu dzisiejszym, 5 grudnia 2008 roku otwarto dla ruchu zmodernizowany odcinek autostrady A4 Balice – Opatkowice, który stanowi fragment autostradowej obwodnicy Krakowa, pozwalającej ominąć miasto od strony południowej. Jednocześnie jest to wspólny odcinek dwóch bardzo obciążonych tras, autostrady A4 i drogi krajowej nr 7. Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy, jednak to jeszcze nie koniec utrudnień. Przez kilka najbliższych dni, ale maksymalnie do 12 grudnia, zamknięty dla ruchu będzie lewy pas lewej jezdni (kierunek od Opatkowic do Balic), gdyż wykonawca będzie likwidować tzw. przełączki w pasie rozdziału, a może to zrobić dopiero wówczas, gdy przestaną one funkcjonować.

Zakres inwestycji obejmował wzmocnienie nawierzchni najstarszego fragmentu obwodnicy o długości 16,1 km (2 jezdnie) do 115 kN na oś, czyli normy ustalonej w Unii Europejskiej dla głównych korytarzy transportowych. Autostradowa obwodnica pomiędzy Balicami, a Opatkowicami była budowana według starych norm w latach 80-tych i 90-tych XX wieku i miała nośność 100 kN na oś. Odcinek ten znajdował się w złym stanie, droga była w dużym stopniu zniszczona poprzez deformacje (koleiny) i łaty bitumiczne po punktowych naprawach nawierzchni. W ramach inwestycji przebudowano pięć węzłów autostradowych (Balice I, Balice II, Mirowski, Sidzina, Tyniecki), zmodernizowano 15 obiektów mostowych w ciągu autostrady, w tym 9 obiektów podwójnych, z podniesieniem nośności z klasy B do najwyższej klasy A oraz przeprowadzono remont 6 obiektów nad autostradą.

Jeszcze przed Świętami pieszy i rowerzyści będą mogli korzystać z zupełnie nowej kładki wzdłuż stopnia wodnego Kościuszko. Wzdłuż obwodnicy wybudowano dwustronne ogrodzenie od Balic do Opatkowic, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa, zapobiegając wtargnięciu na autostradę ludzi i zwierząt, co czasami miało miejsce.

Prace na krakowskiej obwodnicy leżącej w ciągu autostrady A4 trwały od kwietnia 2007 roku i zostały ukończone w terminie. Wykonawcą była firma Mota-Engil S.A. Wartość inwestycji to 152 mln zł. Źródłami finansowania były Krajowy Fundusz Drogowy i budżet państwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~Sowiet 2008-12-10

Popieram tok myślenia "myśleć". Nie powinno się przy okazji starać kilki dróg załatwić. Podobnie uważam o planowanym układzie w Stolicy. To, co się zakłada oczywiście powinno być zrobione - jako sam układ tras szybkiego ruchu dla miasta. Natomiast przebieg A2, S7, S8 powinny omijać w całości Warszawę nie mieszając się z ruchem międzydzielnicowym. Kolejna sprawa to Łódź walcząca o wariant S8 pod jej granicami, ażeby wpadała w A2. Tymczasem niech biegnie dalej na Warszawę niezależnie, przez Piotrków Tryb. Natomiast o domknięciu obwodnicy Łodzi trzeba myśleć niezależnie. Lepiej sprawdzi się gęstsza sieć nawet po 2 pasy niż skupianie ruchu w kilku centrach.

~myśleć 2008-12-09

Ziomson to nie oddanie odcinka autostrady tylko remont. A jak płacimy to trzeba wymagać, a nie stopy całować za oczywiste rzeczy.

~ziomson 2008-12-07

Myśleć, przestań pieprzyć, trza sie cieszyć z każdego oddanego odcinka autostrady

~myśleć 2008-12-07

A tak właściwie to trzy pasy od Opatkowic do Bieżanowa to i tak będzie mało. Prosty rachunek 2+2=4 a nie 3. Jak już w końcu zrobią S7 to się A4 w tamtym miejscu przytka. Nie należy łączyć tak ważnych ciągów w jeden. Kolejnym bezsensem jest wykorzystanie istniejącej A2 obwodnicy Poznania do S11 i S5. To dopiero kuriozum. A2,S11,S5 jednocześnie.

~myśleć 2008-12-07

Co z tego że siódemka pójdzie wschodem? Ruch jest za duży z samej A4. Odcinek Katowice-Kraków też niedługo trzeba będzie przebudować. Jak się robi takie remonty to trzeba patrzeć w przyszłość, a nie jak zawsze na wczoraj. Zanim zrobią wschodnią obwodnicę to obwodnicę A4 już rozjeżdżą. Trochę pomyślunku by się przydało. Wiadomo, że łatwiej jest wyremontować i zostawić jak było bo do tego nie potrzeba STEŚ II, DŚU, DUL i PnB. Lenistwo i tyle.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport