mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków: Koniec remontu ronda Grzegórzeckiego

Kraków: Koniec remontu ronda Grzegórzeckiego

18 września bieżącego roku, na dwa tygodnie przed oficjalnym terminem, zakończył się remont ronda Grzegórzeckiego w Krakowie. Jest to ważny węzeł drogowy, a przeprowadzona modernizacja ma znacznie poprawić przejazd przez miasto.

Kraków: Koniec remontu ronda Grzegórzeckiego
Kierowcy poruszający się po Krakowie mogą już korzystać ze zmodernizowanego kompletnego układu drogowego ronda Grzegórzeckiego. Remont na oddanym do użytku 18 września bieżącego roku skrzyżowaniu, zakończył się na dwa tygodnie przed planowanym terminem. Przebudowa ronda Grzegórzeckiego rozpoczęła się 1 marca 2008 roku, a generalnym wykonawcą było konsorcjum, którego liderem była firma Budimex – Dromex S.A.

W celu zwiększenia przepustowości węzła, a także poprawy bezpieczeństwa, rondo Grzegórzeckie zostało przebudowane w tzw. układzie turbinowym. Dzięki temu obecnie może tędy przejechać 6 tysięcy pojazdów, czyli niemal dwa razy więcej niż wcześniej. W ramach prac, poza wymianą infrastruktury podziemnej, na rondzie zmieniono geometrię łuków, poszerzono je do trzech lub czterech pasów ruchu, wymieniono torowiska, które stały się wspólnymi pasami dla komunikacji zbiorowej. Z myślą o realizacji linii Szybkiego Tramwaju do osiedla Golikówka, położono także tory w ulicy Kotlarskiej, w kierunku mostu. Wykonawca zadbał także o tarczę ronda, a także wybudował nowe chodniki i ścieżki rowerowe.

Oddanie do ruchu tego ważnego skrzyżowania znacznie poprawi przejazd przez miasto, ułatwi życie kierowcom, a także pasażerom komunikacji miejskiej, kiedy po rondzie ruszy Szybki Tramwaj. Jazda po rondzie nie powinna sprawiać kłopotów, jednak należy uważać na oznakowanie pionowe i poziome. Najlepiej ustawić się na odpowiednim pasie ruchu zanim wjedziemy na rondo. Docelowo, po uruchomieniu linii Szybkiego Tramwaju, który połączy północne i południowe dzielnice miasta, sygnalizacja świetlna na Grzegórzeckim będzie tak ustawiona, by zapewnić pierwszeństwo dla komunikacji zbiorowej.

Do zmian będą się musieli przyzwyczaić pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy i tramwaje będą stawały na wspólnych przystankach usytuowanych przy wyjazdach z ronda. Jadąc od strony ulicy Grzegórzeckiej komunikacja miejska będzie się zatrzymywać na przystankach przy alei Pokoju lub przy ulicy Powstania Warszawskiego. Osoby, które będą jechały od alei Pokoju wysiądą na alei Powstania Warszawskiego lub na ulicy Grzegórzeckiej. Pojazdy komunikacji miejskiej jadące od alei Powstania Warszawskiego zatrzymają się na ulicy Grzegórzeckiej oraz na alei Pokoju. Odrębne postoje – na wysokości przystanków komunikacji miejskiej, ale przy chodnikach – przewidziano dla busów.

Zakończenie prac przy rondzie Grzegórzeckim oznacza jednocześnie terminowe wypełnienie przez firmę Budimex – Dromex S.A. wszystkich zobowiązań wynikających z kontraktu związanego z budową infrastruktury Szybkiego Tramwaju. W ramach przedsięwzięcia wykonawca, za cenę 278 mln złotych, przebudował do dwóch poziomów rondo Mogilskie, wyremontował ulicę Powstania Warszawskiego, rondo Grzegórzeckie, a także zmodernizował pętlę Kamienna. Oznacza to, że praktycznie gotowa na przejazd pierwszego Krakowskiego Szybkiego Tramwaju jest cała infrastruktura komunikacyjna, po której będzie się poruszał nowy środek transportu. Szybki Tramwaj, który połączy osiedla Krowodrza Górka i Kurdwanów zacznie kursować już jesienią tego roku, po zakończeniu remontu skrzyżowania Ulic Dietla i Starowiślna oraz odbiorze technicznym dwukilometrowego tunelu pod Dworcem Głównym, pomiędzy węzłem Mogilskim a budynkiem Politechniki Krakowskiej.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Polskie drogi 2016-06-09

Komentuj:

~maras49 2008-09-24

Krytykujmy tych co atwierdzają złe projekty - Ci co je budują już nie mają na to wpływu. Takie jest prawo budowlane i FIDIC(kontrakty unijne)

~prezes 2008-09-19

haha a tak gadali ze szybki tramwaj jakie projekty a to co to jest sie pytam? i dac lewusom pieniadze , ja do obory kijem bym zapchal to ma kosztowac 400mln zl:) ,zlodzieje gdzie most , gdzie tunel?sie pytam?

~krosniewitz 2008-09-19

to pewnie zdjecie sprzed zakonczenia prac. a swoja droga mogli zrobic tunel w ciagu Powst. Warszawskiego - Kotlarska i ten sszybki tramwaj tez tunelem i przystanki pod ziemia co z tego ze tramwaj bedzie mial zielona fale jak go beda blokowac autobusy albo inne linie tramwajowe "nieszybkie" a jak juz dojdzie do stluczki to wtedy nawet szybki tramwaj stanie

~p 2008-09-19

Nie tylko pod prąd ale także po torach tramwajowych. A w prawej górnej ćwiartce ronda ci piesi przecinający jakąś flagę to już w ogóle na bakier z kodeksem.

~Kris 2008-09-19

Kliknijcie na obrazek i zobaczcie powiększenie. Albo mi się wydaje, albo częś samochodów jedzie pod prąd ???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport