mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków: Rondo Mogilskie przejezdne

Kraków: Rondo Mogilskie przejezdne

Urząd Miejski w Krakowie poinformował, że w sobotę 22 grudnia zakończyły się prace na górnym poziomie ronda Mogilskiego, który został otwarty dla ruchu. W najbliższym czasie będą kontynuowane prace na dolnym poziomie a cała inwestycja zakończy się na początku 2008 roku.

Kraków: Rondo Mogilskie przejezdne

Po trwającej półtora roku przebudowie, zakończyły się prace budowlane na górnym poziomie ronda Mogilskiego. Tym samym będzie można korzystać z całego układu drogowego ronda.  22 grudnia zakończyły się prace na ostatnim fragmencie układu drogowego ronda – pomiędzy al. Powstania Warszawskiego i ul. Mogilską. Otwarcie górnego poziomu ronda oznacza, że kierowcy będą mogli do niego dojechać ze wszystkich stron. Nowa organizacja ruchu umożliwia m.in. bezpośredni dojazd z al. Powstania Warszawskiego w ul. Mogilską, a także z ul. Beliny – Prażmowskiego w ulicę Lubicz i pozostałe ulice w okolicach ronda. Kierowcy powinni jednak uważać na znaki i sygnalizację świetlną.

W najbliższych tygodniach kontynuowane będą prace w dolnej części ronda Mogilskiego, a w szczególności w zakresie ciągów ruchu pieszych, montażu wind i schodów ruchomych oraz renowacji fragmentów fortu. Gruntownie przebudowane rondo zostanie oddane do użytku w pierwszej połowie 2008 roku. Wartość wszystkich prac przy przebudowie ronda Mogilskiego wyniesie około 140 mln zł a wykonawcą jest firma Budimex-Dromex.

Jednocześnie trwa przebudowa zachodniej części al. Powstania Warszawskiego. Zgodnie z harmonogramem przebiegają prace w prawie dwukilometrowym tunelu tramwajowym, łączącym rondo Mogilskie z rejonem Politechniki Krakowskiej. W pierwszym kwartale 2008 roku rozpocznie się przebudowa ronda Grzegórzeckiego.


Podobne wiadomości:

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Polskie drogi 2016-06-09

Komentuj:

~marian 2007-12-27

Ogólnie mówiąc to bardzo ważnym problemem, oprócz jak najszybszej budowy autostrad i dróg ekspresowych (która notabene nie ruszyła jeszcze w ogóle), jest rozwiązanie korków w dużych miastach, zwłaszcza w Warszawie i Krakowie. Dlaczego nie możemy zaczerpnąć na przykład pomysłu od Japończyków czy choćby Niemców. W miastach tych krajów jest pełno KŁADEK DLA PIESZYCH, jest wiele POZIOMóW ULIC ( -1, 0 , +1 ), ruch jest często BEZKOLIZYJNY, są drogi ekspresowe, a prócz tego bezpieczeństwo na drogach i kultura jazdy. Czy u nas tak trudno na to wpaść? A może nie ma sponsorów!? Mówiąc ogólnie, po prostu wszystko u nas jest niedofinansowane, wszystko jest na lichym poziomie.

~astrolog 2007-12-27

Rewelacja! Po wielkim skandalu jakim byla wygrana a potem rezygnacja tureckiej firmy Gurus wydawalo sie, ze bedzie wielka kicha. Budowa potem szla swietnie. Naprawde sie niezle uwijali. Ale do pelni szczescia jeszcze daleko. Ogromne korki robia sie na rondzie Grzegorzeckim. Teraz jak go beda robic, bedzie makabra.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport