mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków: Sześciu chętnych na budowę obwodnicy

Kraków: Sześciu chętnych na budowę obwodnicy

Kilka dni temu w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty złożone w przetargu na budowę odcinka drogi krajowej nr 94 Radzikowskiego – Modlnica. Teraz komisja przetargowa wybierze najlepszą z sześciu przedstawionych ofert.

Kraków: Sześciu chętnych na budowę obwodnicy
Krakowski oddział GDDKiA poinformował o otwarciu ofert złożonych w drugim etapie przetargu na wykonawstwo 2,4 km odcinka drogi krajowej nr 94 od węzła Radzikowskiego do węzła Modlnica wraz z budową III etapu węzła Radzikowskiego (czyli fragmentu północnej obwodnicy Krakowa).

Dwustopniowy przetarg ograniczony ogłoszono już w maju bieżącego roku. Mogły w nim startować jedynie firmy spełniające określone warunki. Do drugiego etapu postępowania zaproszonych zostało osiem firm i konsorcjów, czyli wszystkie, które złożyły wnioski. Termin otwarcia ofert początkowo wyznaczony był na 4 września 2008 roku. Niestety, oferenci nadsyłali nieustannie pytania (w sumie zadali ich 469) i tym samym opóźnili termin otwarcia ofert o prawie 2 miesiące.

Ostatecznie spośród ośmiu zaproszonych firm i konsorcjów oferty złożyło tylko sześć:
  1. Konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A., EUROVIA BETON, EUROVIA VERKEHRSBAU UNION GmbH i Zakład Robót Mostowych MOSTMAR Marcin i Grzegorz Marcinków Spółka Jawna,
  2. Konsorcjum firm: MOTA-ENGIL POLSKA S.A. i MOTA-ENGIL, ENRENHARIA E CONSTRUCAO S.A.,
  3. BUDIMEX DROMEX S.A.,
  4. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., HIMMEL I PAPESCH OPOLE Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.,
  5. Konsorcjum firm: POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. i DOPRASTAV A.S.,
  6. STRABAG Sp. z o.o.
Teraz oferty będą weryfikowane przez członków komisji przetargowej. Zapewne także oferenci będą nawzajem sprawdzać swoje oferty, by wytknąć konkurentom rażące błędy. Ostatecznym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena. Spośród wszystkich ważnych ofert komisja wybierze najkorzystniejszą. Potem wyniki przetargu muszą zostać zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który ma na to 30 dni. Jeśli nie będzie protestów i odwołań, to w połowie grudnia bieżącego roku będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację kontraktu dwa lata od momentu podpisania umowy.

Zakres inwestycji obejmuje budowę 2,4 km odcinka dwujezdniowej drogi klasy GP (główna przyspieszona) pomiędzy osiami węzłów Radzikowskiego i Modlnica, wraz z połączeniem z istniejącą drogą krajową nr 94 Olkusz-Kraków za pomocą dwupoziomowego skrzyżowania typu koniczyna, przebudowę i budowę istniejącej drogi krajowej nr 94 (Olkusz - Kraków) na długości około 1,6 km, budowę dróg lokalnych i dojazdowych, obiektów mostowych, zabezpieczeń skarp wykopów na drodze dojazdowej, budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienia jezdni, przepustów, ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych, oświetlenia ulicznego oraz przebudowę wszystkich kolidujących sieci.

Projekt wykonało konsorcjum, którego liderem jest krakowska firma PxM Projekt Południe Sp. z o.o.

Podobne wiadomości:

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

~p 2008-11-14

Dziwny brak relacji Radzikowskiego - 94 na węźle Radzikowskiego chociaż w odwrotną stronę jest. Zdecydowanie nie powinno się tak projektować.

~p 2008-11-14

Dobrze że powstaje. Co prawda relacje: Olkuska - A4 i na odwrót nie są szczególnie obciążone, za to będzie można ominąć korki na Radzikowskiego. Fatalnie, że standard DK a nie ekspresowa. Błąd! Nieoświetlone furki, ROŻNO co kawałek, Trabanty na poboczach, ech...

~dibro 2008-11-12

nie ma pomylki w nazwie wezlow.

~Emeryt 2008-11-11

Po mojemy opisywane węzły są nazwane na opak !! Przecież węzeł Modlnica jest na wjeździe do Krakowa od A4, a węzeł Radzikowskiego będzie na drodze z Krakowa do Olkusza !! Przy okazji może okaże się, po co na węźle Modlnickim z jednego z mostów wystaje niedokończony kawałek drogi "wycelowany" prosto w znajdujący się nieopodal market Leroy Merlin ???

~w 2008-11-10

niesamowite i znamienne, ze GDDKIA daje termin 2 lata na wybudowanie az calych 2,4km, podczas gdy w 2 lata buduje sie rowniez odcinki 100-150km !!! (vide A2, A1) zastanawiajace tez, czemu drogowcy nie rozpisza jednego przetargu na cala polokragla obwodnice ok. 20km, tylko bawia sie w odcineczki po 2km.... ech... polska... mam wrazenie, ze w tym kraju urzednikom nie zalezy na dobru naszego kraju, tylko zeby odbebnic swoje 8h i do domu...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Favorit - minęło 30 lat od premiery
Skoda Favorit - minęło 30 lat od premiery
W połowie roku 1982 roku projekt nowoczesnej, przednionapędowej Skody otrzymał zielone światło od ministerstwa oraz bardzo szybki termin wdrożenia do produkcji wieloseryjnej na początek sezonu 1985. W ten sposób powstała popularna Skoda Favorit.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech