mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków czeka na swoją wschodnią obwodnicę

Kraków czeka na swoją wschodnią obwodnicę

Budowa wschodniej obwodnicy Krakowa tzw. Trasy Nowohuckiej ma ułatwić życie mieszkańcom, pozwolić na wyprowadzenie ruchu tranzytowego oraz wpłynąć na ożywienie gospodarcze wschodnich terenów. Prace pierwszego etapu od węzła Bieżanów do węzła Rybitwy są już na ukończeniu. Gdy zostanie zakończony 2,7-kilometrowy odcinek Bieżanów - Rybitwy, rozpocznie się budowa drugiego, blisko 4,5-kilometrowego fragmentu Rybitwy - Igołomska, z nowym mostem przez Wisłę. Jednak rozpoczęcie budowy drugiego odcinka Trasy Nowohuckiej może się przedłużyć. Wszystko z powodu protestu polsko-tureckiego konsorcjum.

Kraków czeka na swoją wschodnią obwodnicę

Prace przy pierwszym odcinku wschodniej obwodnicy Krakowa – od węzła Bieżanów do węzła Rybitwy są już na ukończeniu. Ostatnio sporo utrudnień spowodowała powódź. Jednak krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że  dotrzymanie oddania inwestycji w tym roku nie jest zagrożone. Planuje się, by pierwszy etap wschodniej obwodnicy oraz przebudowywany obecnie ciąg drogowy Surzyckiego - Botewa – Śliwiaka oddano do użytku równocześnie. Wtedy ruch tranzytowy powinien ominąć zakorkowane Podgórze. Koszt realizacji pierwszego etapu obwodnicy to prawie 261 mln złotych.



Drugi etap wschodniej obwodnicy – do węzła Igołomska – jest w fazie pozyskiwania decyzji pozwolenia na budowę. Trwają też prace archeologiczne w pasie drogi. Szacunkowa cena tego odcinka to 886 mln złotych. Przewidywany czas realizacji inwestycji to około 3 lata.

W krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnięto już pierwszy etap przetargu mającego wyłonić wykonawcę drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa czyli drogi ekspresowej S7 – od węzła „Rybitwy” do węzła „Igołomska”. Spośród 15 firm i konsorcjów z 11 krajów, które złożyły wnioski, do dalszego postępowania komisja zakwalifikowała 14 podmiotów. Jedyne odrzucone polsko-tureckie konsorcjum, składające się z firm: Autostrada Wschodnia Sp. z oo z Warszawy oraz Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi z Ankary złożyło protest. Teraz trzeba czekać na werdykt. Dopiero po rozstrzygnięciu protestu będzie można przystąpić do drugiego etapu przetargu – poinformowała GDDKiA w Krakowie.

Zakres inwestycji obejmuje m.in. budowę 4,5-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej, przebudowy 1,5-km odcinka drogi krajowej nr 79, budowa dwupoziomowych węzłów "Rybitwy" oraz "Igołomska", wiaduktów, przepustów, tunelu i przejścia podziemnego dla pieszych, dróg dojazdowych, a także wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, separatory), oświetlenia i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

Najbardziej charakterystycznym i zarazem najtrudniejszym elementem inwestycji będzie nowy most przez Wisłę, a w zasadzie dwa mosty – jeden dla każdego kierunku - o długości 706 m każdy.
 
Wschodnia obwodnica będzie miała charakter trasy ekspresowej i będzie elementem drogi S7, która w przyszłości, przez Nową Hutę, połączy się z drogą krajową nr 7, na granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego.


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~AdJ 2010-06-27

Ech :( Merytoryczność i poziom dyskusji przed wyborami powala. Nie ma jak narzekać na wszystko, czego się samemu nie rozumie.

~cudy świata 2010-06-25

To poco czytasz i piszesz widocznie jesteś głupszy nisz myślisz jeśli wpisałeś odzew jak Ci się nie podoba to nie zagląda i nie czytaj tego portaluj bo Ciekawemu to wiesz co zrobiło się pomyśl sam

~O i PO-jeby przyszły :) 2010-06-25

O i PO-jeby przyszły :) z bolszewickiej platformy.

~astrolog 2010-06-24

Pisowskie politruki, wynocha z tego portalu! Idzcie pisac do Naszego Dziennika albo innej waszej gadzinowki. Tu jest portal dla ludzi interesujacych sie budowa drog. Dobrze pamietam, jak wasz guru Jarkacz zablokowal budowe A1 bo mu sie GTC nie podobalo, bo bylo za drogo, a potem sie okazalo, ze trzeba bylo budowac 2 razy drozej. Podobna historia byla na A2, bo znow mu sie Kulczyk politycznie nie podobal i tez teraz przeplacamy prawie dwukrotnie. Gdyby zaczeli budowac wtedy te autostrady, gdyby dostosowali prawo do wymogow unijnych a nie bili piane i uprawiali populizm, byly by juz te drogi dawno gotowe.

~ziomek 2010-06-24

co za banda oszołomów, wszyscy łykacie populistyczną papkę jak złoto i sie podniecacie bronkami, merkelami i kaczorami. mundial se obejrzyjcie, no chyba, że wg was jest juz ustawiony przez kgb, żydów i kosmitów...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport