mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kraków szuka pieniędzy na obwodnicę

Kraków szuka pieniędzy na obwodnicę

Na dokończenie budowy III obwodnicy Krakowa potrzeba około 2,5 mld zł, niestety miasto nie jest w stanie samo pokryć tak dużego wydatku. Szansą dla Krakowa jest pozyskanie środków z Unii Europejskiej, jednak najpierw musiałby zostać zmieniony przebieg drogi krajowej nr 94.

Kraków szuka pieniędzy na obwodnicę
III obwodnica Krakowa ma za zadanie usprawnić ruch drogowy pomiędzy dzielnicami miasta, jednak obecnie istnieje zaledwie część odcinków tej drogi. Budowa brakujących fragmentów trasy (przebudowa ronda Ofiar Katynia, budowa Trasy Zwierzynieckiej z tunelem pod Wzgórzem Świętej Bronisławy, Trasy Pychowickiej z mostem nad Wisłą i Trasy Łagiewnickiej) stanowi jednak problem ze względu na wysoki koszt realizacji tego zadania, który wynosi około 2,5 mld zł. Tej kwoty nie jest w stanie pokryć samo miasto. Rozwiązaniem tego problemu może być próba pozyskania dofinansowania ze środków unijnych, dlatego po konsultacjach z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad postanowiono wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o zmianę przebiegu drogi krajowej nr 94.

Obecnie droga krajowa, która biegnie od granicy zachodniej, przez Wrocław, Opole, Bytom, Będzin i Olkusz, kończy się w Balicach. Miasto chce, żeby poprowadzić ją dalej w kierunku południowym przez Kraków, tak aby III obwodnica znalazła się w jej ciągu. Zgodnie z zasadami przyjętymi w Unii Europejskiej, na współfinasowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko mogą liczyć jedynie trasy, mające charakter dróg krajowych. Gdyby więc Minister Infrastruktury zgodził się z wnioskiem złożonym przez władze Krakowa, miasto mogłoby ubiegać się o unijne dofinansowanie na tak potrzebną dla miasta inwestycję. Za poprowadzeniem przez Kraków drogi krajowej nr 94 przemawiają także względy związane z prawidłowością funkcjonowania układu drogowego w zachodniej części miasta. W liście do ministra Cezarego Grabarczyka, Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski stwierdza m.in., że przebieg drogi krajowej nr 94 przez Kraków oznacza uporządkowanie i wzbogacenie układu transportowego w tej części miasta i stanowi alternatywę dla autostrady A4.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~P 2008-08-05

ad1. Typowo polskim zachowaniem jest raczej niedoróbka. ad2. Narysowałem rok temu. ad3. Ano cóż, jaki kraj taki Disnejland.

~obywatel 2008-08-05

najlepiej jest na wszystko i na wszystkich narzekać, a samemu nic nie robić, typowo polskie zachowanie. Chcesz się wykazać, to sam zrób mapkę. Może dlatego właśnie tyle dróg budujemy, bo każda opcja polityczna wytyka błędy drugiej a sama nic nie robi.

~P 2008-08-05

Znów zamiast przyzwoitej mapki niewiele mówiące zdjęcie. Mało tego, zgodnie z tradycją serwisu zdjęcie fałszywe. Przedstawia węzeł Wielicki na autostradzie A4 nie mający nic wspólnego z III obwodnicą. Większość zdjęć zamieszczanych w dziale nie ma związku z prezentowanymi artykułami. Tylko wprowadzają niezorientowanych w błąd i robią zamieszanie.

~maras49 2008-08-04

uważam, że Kraków może być przykładem prawidłowo rozwijającej się gospodarki drogowej i nie tylko. Pomimo swej specyfiki jako miasto o konkretnych uwarunkowaniach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport