mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kto wybuduje Trasę Nowohucką?

Kto wybuduje Trasę Nowohucką?

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o otwarciu ofert w przetargu na budowę Trasy Nowohuckiej w Krakowie (droga ekspresowa S7). O kontrakt stara się 9 chętnych. Najniższa oferta to blisko 200 mln zł.

Kto wybuduje Trasę Nowohucką?
W krakowskim oddziale GDDKiA otwarto oferty złożone w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 - Trasy Nowohuckiej w Krakowie, na odcinku od węzła Bieżanów do węzła Rybitwy (ul. Christo Botewa). O kontrakt ubiega się dziewięć firm i konsorcjów z Polski, Hiszpanii, Austrii i Słowacji.

W przetargu swoje oferty złożyły firmy:
  1. DRAGADOS S.A., za kwotę 210 218 658,61 zł,
  2. Konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. i SRABAG AG, za kwotę 275 703 144,43 zł,
  3. SKANSKA S.A., za kwotę 221 053 792,30 zł,
  4. BUDIMEX DROMEX S.A., za kwotę 228 803 136,16 zł,
  5. Mota-Engil Polska S.A., za kwotę 213 946 213,23 zł,
  6. Konsorcjum firm: POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. i DOPRASTAV A.S., za kwotę 198 809 406,54 zł,
  7. Bilfinger Berger Polska S.A., za kwotę 241 139 951,11 zł,
  8. Konsorcjum firm: BUDOSTAL – 5 S.A., PBI ENERGOPOL Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB - Podbeskidzie  Sp. z o.o., za kwotę 241 972 892,15 zł,
  9. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., DROG-BUD Sp. z o.o., HIMMEL I PAPESCH OPOLE Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., za kwotę 231 354 681,06 zł.
Teraz komisja zajmuje się weryfikacją złożonych ofert i spośród wszystkich ważnych wybierze najkorzystniejszą. Ze względu na cenę, największą szansę na otrzymanie kontraktu ma konsorcjum POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. i DOPRASTAV A.S. (198,8 mln zł). Wykonawca będzie miał na realizację zadania 550 dni od daty podpisania umowy. Budowa drogi będzie finansowana w całości ze środków krajowych.

Zakres robót podstawowych obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej S7 o długości około 2,7 km, budowę łącznic węzłów wraz z rowami drogowymi, ogrodzeniem drogowym, zielenią drogową, makroniwelacją terenu oraz budowę dróg tymczasowych o parametrach drogi krajowej, łączących budowany odcinek drogi z projektowaną ulicą Christo Botewa. Wybudowane zostaną także pasy włączenia i wyłączenia w liniach rozgraniczających oraz na węźle Bieżanów i Christo Botewa. Zaplanowano również budowę estakady w ciągu drogi ekspresowej, nad ul. Zarzyckiego i linią kolejową nr 91 relacji Kraków - Medyka i rzeką Serafą (długość obiektu to około 256m), budowę mostu nad rzeką Drwiną (długość obiektu to około 83,2m), budowę przepustów drogowych żelbetowych, wiaduktów, murów oporowych oraz urządzeń infrastruktury drogowej i ochrony środowiska (m.in. zbiornik retencyjny i ekrany akustyczne). Powstanie także oświetlenie dróg, kanalizacja sanitarna i deszczowa.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~andy 2008-07-26

2,7 km- trzymajcie mnie bo nie wytrzymam. A za 2 lata jak skoncza to znowu zaczna robic 3 km.

~Anioł Stróż 2008-07-25

Panowie jak wy mało wiecie o budowie i zarzadzaniu w budownictwie, a wypowiadacie się jak jakieś złamasy, wstyd, najlepiej to krytykować, a wy w pracy macie same sukcesy nich ktoś pomyśli o swojej branży i porówna ją z kolegami z zachodu albo z azji i co głupio wam, najlepiej krytykować wszystko i wszystkich rzenada Panowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~Wiśniowiecki 2008-07-24

Nie dziwota, że najkorzystniejszą ofertę złożył POLIMEX-MOSTOSTAL. Oni mają już wszystko na miejscu (sprzęt, ludzi, materiał) bo budują autostradę A4 Wielicka-Szarów, która łączy się z przyszłą drogą S7 w wężle Bieżanów (budowa węzła jest częścią kontraktu S7 Bieżanów-Rybitwy).

~Alfista 2008-07-23

Mnie też to denerwuje... Z perspektywy Warszawy obserwuję modernizację drogi nr 61 na Pułtusk i Ostrołękę... To zrobią 4km obok Zegrza, skończą, to potem obwodnicę Jabłonnej 3km, skończą, to potem pod Serockiem 3km, skończą to, to pewnie wezmą się za przejazd przez Legionowo np. 4km itd.... I jak skończą trasę do Pułtuska, to pierwszy odcinek będzie nadawał się do remontu... Nie mówiąc już o tym ile czasu to wszystko trwa!

~aaa 2008-07-22

wojtek dobrze pisze. Krótkie odcinki "przetargowe" są domeną Polski (choć nie tylko). W praktyce oznacza to wyższe koszty. Niestety urzędnicy nie mając umiejętności do zarządzania olbrzymimi inwestycjami i mając wiele przeciwko sobie (zmieniające się prawo, ataki ekoterrorystów, interwencje znajomych królika) nie chcą i nie mogą się podjąć przeprowadzenia tak dużych inwestycji na jeden raz. Dlatego drobią co powala im szybciej się pochwalić, że już się buduje. Oczywiście to co piszę sengin nie jest do końca prawdą, bo jeden przetarg może oznaczać realizację etapami bez utrudnień w ruchu itp. Wszystko jest kwestią zarządzania, niestety wschodnia mentalność zabija zarządzanie i dlatego po tej stronie Odry jest jak jest, a im dalej na wschód tym gorzej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Dopiero w 2022 roku zostaną oddane do użytku kolejne trzy odcinki drogi ekspresowej S1 o łącznej długości 51 km. Taką informację podał do wiadomości resort infrastruktury.