mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kto zbuduje A-4?

Kto zbuduje A-4?

Już wiadomo, kto zajmie się nadzorem i zarządzaniem budową odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa. Nadal jednak nie znamy wykonawcy. Trwają prace nad rozpisaniem kolejnego postępowania przetargowego, które pozwoli wybrać wykonawcę dla tego 51-km odcinka A4.

Kto zbuduje A-4?

GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum dwóch firm: Scetaroute S.A. (lider) i DHV Polska Sp. z.o.o. na zarządzanie i nadzór nad budową odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa.

Kontrakt o wartości blisko 4,27 mln EUR będzie finansowany przez budżet państwa oraz ze środków pomocowych Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Czas realizacji wynosi 82 miesiące i obejmuje 48 miesięcy okresu gwarancji.

Jednocześnie nadal trwają prace nad rozpisaniem kolejnego postępowania przetargowego, które pozwoli wybrać wykonawcę dla odcinka Zgorzelec-Krzyżowa.

Przypomnijmy, poprzednie postępowanie przetargowe zostało unieważnione decyzją arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, którzy przychylili się do wniosku jednej z firm budowlanych (Walter Heilit), aby z dokumentacji przetargowej usunąć zapis o konieczności posiadania przez Dyrektora Kontraktu, Kierownika Budowy, Zastępcy Kierownika Budowy, Kierownika Robót Drogowych i Kierownika Robót Mostowych wykształcenia wyższego.

"Przetarg na budowę autostrady A-4 na odcinku Zgorzelec-Krzyżowa był największym obecnie przygotowywanym przetargiem na roboty i dotyczył budowy 51-kilometrowego odcinka autostrady i około 50 obiektów inżynierskich. Projekt zakłada wykonanie nawierzchni w technologii betonu cementowego, która w Polsce wciąż musi być traktowana jako nowatorska" - podkreśla GDDKiA.

GDDKiA nie zgadza się z wyrokiem Zespołu Arbitrów - mając jednak na uwadze minimalizację opóźnienia w wyłanianiu wykonawcy - nie skorzystała z przysługującego jej prawa do skargi do sądu. Przygotowano nową wersję warunków udziału w postępowaniu i niezwłocznie po zatwierdzeniu ogłoszenia przez Ministerstwo Infrastruktury zostanie ogłoszony powtórzony przetarg.

Zdaniem GDDKiA - "Wyrok arbitrów jest błędny i szkodliwy. Błędny, ponieważ uprawnienia budowlane do kierowania robotami na autostradzie o nawierzchni betonowej nie mogą być uprawnieniami ograniczonymi i muszą upoważniać do prowadzenia robót o nietypowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Do uzyskania takich uprawnień od kilkudziesięciu lat wymagane jest ukończenie studiów wyższych technicznych. Już nawet Rozporządzenie Prezydenta RP z 16 lutego 1928 roku ograniczało uprawnienia do kierowania niektórymi robotami budowlanymi przez osoby nieposiadające wyższego wykształcenia.(...)Ten przypadek to kolejny dowód na konieczność zmian prawa zamówień publicznych w Polsce" - podsumowuje GDDKiA.

Zobacz galerię: Plac budowy autostrady A4

Przeczytaj także:

Oferty na A1 już złożone (2005-11-21)

A2 w przyszłym roku (2005-11-10)

A4 - kilkaset metrów autostrady na dobę! (2005-11-02)


Podobne wiadomości:

Oferty na A1 już złożone

Oferty na A1 już złożone

Polskie drogi 2005-11-21

A2 w przyszłym roku

A2 w przyszłym roku

Polskie drogi 2005-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport