mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kto zbuduje A-4?

Kto zbuduje A-4?

Już wiadomo, kto zajmie się nadzorem i zarządzaniem budową odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa. Nadal jednak nie znamy wykonawcy. Trwają prace nad rozpisaniem kolejnego postępowania przetargowego, które pozwoli wybrać wykonawcę dla tego 51-km odcinka A4.

Kto zbuduje A-4?

GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum dwóch firm: Scetaroute S.A. (lider) i DHV Polska Sp. z.o.o. na zarządzanie i nadzór nad budową odcinka A4 Zgorzelec - Krzyżowa.

Kontrakt o wartości blisko 4,27 mln EUR będzie finansowany przez budżet państwa oraz ze środków pomocowych Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Czas realizacji wynosi 82 miesiące i obejmuje 48 miesięcy okresu gwarancji.

Jednocześnie nadal trwają prace nad rozpisaniem kolejnego postępowania przetargowego, które pozwoli wybrać wykonawcę dla odcinka Zgorzelec-Krzyżowa.

Przypomnijmy, poprzednie postępowanie przetargowe zostało unieważnione decyzją arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, którzy przychylili się do wniosku jednej z firm budowlanych (Walter Heilit), aby z dokumentacji przetargowej usunąć zapis o konieczności posiadania przez Dyrektora Kontraktu, Kierownika Budowy, Zastępcy Kierownika Budowy, Kierownika Robót Drogowych i Kierownika Robót Mostowych wykształcenia wyższego.

"Przetarg na budowę autostrady A-4 na odcinku Zgorzelec-Krzyżowa był największym obecnie przygotowywanym przetargiem na roboty i dotyczył budowy 51-kilometrowego odcinka autostrady i około 50 obiektów inżynierskich. Projekt zakłada wykonanie nawierzchni w technologii betonu cementowego, która w Polsce wciąż musi być traktowana jako nowatorska" - podkreśla GDDKiA.

GDDKiA nie zgadza się z wyrokiem Zespołu Arbitrów - mając jednak na uwadze minimalizację opóźnienia w wyłanianiu wykonawcy - nie skorzystała z przysługującego jej prawa do skargi do sądu. Przygotowano nową wersję warunków udziału w postępowaniu i niezwłocznie po zatwierdzeniu ogłoszenia przez Ministerstwo Infrastruktury zostanie ogłoszony powtórzony przetarg.

Zdaniem GDDKiA - "Wyrok arbitrów jest błędny i szkodliwy. Błędny, ponieważ uprawnienia budowlane do kierowania robotami na autostradzie o nawierzchni betonowej nie mogą być uprawnieniami ograniczonymi i muszą upoważniać do prowadzenia robót o nietypowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Do uzyskania takich uprawnień od kilkudziesięciu lat wymagane jest ukończenie studiów wyższych technicznych. Już nawet Rozporządzenie Prezydenta RP z 16 lutego 1928 roku ograniczało uprawnienia do kierowania niektórymi robotami budowlanymi przez osoby nieposiadające wyższego wykształcenia.(...)Ten przypadek to kolejny dowód na konieczność zmian prawa zamówień publicznych w Polsce" - podsumowuje GDDKiA.

Zobacz galerię: Plac budowy autostrady A4

Przeczytaj także:

Oferty na A1 już złożone (2005-11-21)

A2 w przyszłym roku (2005-11-10)

A4 - kilkaset metrów autostrady na dobę! (2005-11-02)


Podobne wiadomości:

Oferty na A1 już złożone

Oferty na A1 już złożone

Polskie drogi 2005-11-21

A2 w przyszłym roku

A2 w przyszłym roku

Polskie drogi 2005-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech