mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Kto zbuduje autostradową obwodnicę Mińska?

Kto zbuduje autostradową obwodnicę Mińska?

GDDKiA otworzyła oferty na budowę autostradowej (A2) obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Budowa blisko 21 km obwodnicy powinna ruszyć w III kwartale br. i potrwać dwa lata.

Kto zbuduje autostradową obwodnicę Mińska?
Najtańszą ofertę – ponad 567,4 mln zł złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki / ASTALDI S.p.A. Włochy / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o. Siedlce / Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY” Sp. z o.o. / Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY” S.A.  Najdroższą : konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL – AQUA” S.A. /VEGYEPSZER Building and Assembling Private Company Limited by Shares, Budapest, na kwotę niemal 781,8 mln zł.

Obwodnica Mińska Mazowieckiego będzie rozpoczynać się od wyłączenia z istniejącej DK nr 2 poprzez rondo w rejonie Choszczówki Rudzkiej. Koniec obwodnicy będzie na węźle Ryczołek. Trasa, za wyjątkiem łącznika o przekroju jednojezdniowym długości ok. 400m, przebiega w korytarzu planowanej autostrady A2 na parametrach autostradowych. Zjazd będzie pełnił rolę tymczasową do momentu włączenia obwodnicy do ciągu autostradowego Świecko-Terespol. Licząca prawie 21 kilometrów obwodnica będzie miała trzy węzły (Arynów, Lotnisko i Ryczołek), 5 wiaduktów, most, kładka dla pieszych, 13 przepustów, 2 miejsca obsługi podróżnych i 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów). Dodatkowo powstanie 10 wiaduktów na drogach poprzecznych i serwisowych, , łączna długość dróg serwisowych i dojazdowych wynosi 46,67 km, ponad 10 km ekranów akustycznych, system odwodnienia oraz przejścia dla zwierząt.

Inwestycja będzie finansowana z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Jej koszt to prawie 1,2 mld zł. GDDKiA planuje rozpocząć jej realizację w III kw.2009r. i zakończyć w III kw.2011r.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Maro 2009-05-25

Po jakie licho wyciąga się tą autostradę na północ od linii kolejowej i drogi W-WA Siedlce nie mam pojęcia. chyba tylko po to, żeby wydłużyć i ją i przyszłą autostradę tanzytową?

~mil1231@gazeta.pl 2009-05-17

adi idioto, bez względu na to, czy budujesz 20 km czy 100 km , czas budowy to ok 2 lat!

~edeq 2009-05-14

~rysiek_ochódzki, Madziary mieli już autostrady przed 1989r, tam gdzie nie było, były w sporej części wykupione grunty. Wystarczyło budować, a u nas w 89r. nawet planów nie było, ledwie malutkie kawałki a1 i posthitlerowskiej a4.

~rysiek_ochódzki 2009-05-14

Właśnie wróciłem z Węgier. Za każdym razem kiedy tam jestem głowię się, jak to możliwe że taki mały kraj poradził sobie z budową autostrad. Z samego Budapesztu wychodzi 5 autostrad i jedna ekspresówka (promieniście), do tego dochodzi 3/4 gotowego ringu. Z Warszawy wychodzić będzie zaledwie 1 autostrada z jednej strony i 1 z drugiej, reszta to ekspresówki, jaka jest różnica między ekspresówką a autostradą widać jak się jedzie jednym a potem drugim (mniej wyprofilowane łuki, droga często wtapia się w morfologię zamiast iść wkopami i nasypami). Moim zdaniem przynajmniej na odcinku 10 km przed warszawą wszystkie drogi typu S7, S8, S17 powinny być co najmniej 3 pasmowymi autostradami.

~Adi 2009-05-13

2 lata na budowę 21 km autostrady??? Nieźle, co za tempo:)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport