mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Którędy poprowadzić S19?

Którędy poprowadzić S19?

Którędy poprowadzi przyszła droga ekspresowa S19 od granicy z woj. mazowieckim do węzła Annobór na obwodnicy Lubartowa? Projektanci z firmy Arcadis, opracowujący Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II, wskazali na wariant 3. Wybór poparli przedstawiciele samorządów i lubelskiego oddziału GDDKiA.

Którędy poprowadzić S19?
Projektanci wyrysowali w sumie sześć wariantów przebiegu przyszłej trasy S19. Od najbardziej zgodnego z obecną drogą krajową nr 19 i wcześniejszymi planami zagospodarowania przestrzeni po wariant maksymalnie spełniający postulaty i wnioski jednostek opiniujących. Każdy z tych wariantów poddano wielokryterialnej analizie oceniając m.in. konflikty społeczne związane z przyszłą inwestycją, wpływ na środowisko oraz stronę ekonomiczną przedsięwzięcia.

Najlepszą ocenę otrzymał wariant 3, a minimalnie niższą wariant 3a stanowiący jego alternatywę. Przyszła trasa S19 prowadziłaby od granicy z woj. mazowieckim w pobliżu miejscowości Łukowisko łącząc się z obwodnicą Międzyrzeca Podlaskiego, a dalej omijając po stronie zachodniej miejscowości położone na odcinku Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski. Dalej na południe biegłaby po obecnym śladzie DK 19 łącząc się z obwodnicą Kocka i Woli Skromowskiej (jej budowa ruszy w tym roku) i ponownie wchodząc na obecny przebieg dziewiętnastki. Ekspresówka ominie Firlej po wschodniej stronie i połączy się z obwodnicą Lubartowa, przy czym obecna dziewiętnastka będzie pełniła rolę drogi dojazdowej wzdłuż trasy szybkiego ruchu.

We wskazanym wariancie ekspresowa trasa S19 od granicy z woj. mazowieckim do węzła Annobór na obwodnicy Lubartowa będzie miała długość 86,2 km. Odliczając obwodnice: Międzyrzeca, Kocka i Woli Skromowskiej do zbudowania będzie odcinek o długości 73,30 km. Powstanie na nim osiem węzłów, cztery mosty, jeden wiadukt nad linią kolejową i 26 przejazdów drogowych. Budowa będzie wiązała się z koniecznością wyburzenia 43 domów  i 51 zabudowań gospodarczych. W wariancie prowadzącym po obecnym śladzie DK 19 liczby te byłyby zdecydowanie wyższe, 172 domy i 166 budynków gospodarczych. Jedynie w wariancie 3a, przecinającym obszar leśny w pobliżu miejscowości Bedlno, wyburzenia byłyby mniejsze (34 domy i 48 innych budynków).

Ostateczny wybór przebiegu S19 zatwierdzi Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie. Wcześniej Komitet Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad zaopiniuje wariant przyjęty na spotkaniu w Lublinie.

Kierowcy skorzystają z ekspresowej trasy w roku 2014.

Podobne wiadomości:

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek

Polskie drogi 2017-12-05

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Komentuj:

~XXIV 2009-06-05

Raz musi zostać wybrany jakiś tam wariant S19. Byleby można było potem poszerzyć S19 o drugą jezdnię.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.