mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Którędy poprowadzić S19?

Którędy poprowadzić S19?

Którędy poprowadzi przyszła droga ekspresowa S19 od granicy z woj. mazowieckim do węzła Annobór na obwodnicy Lubartowa? Projektanci z firmy Arcadis, opracowujący Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II, wskazali na wariant 3. Wybór poparli przedstawiciele samorządów i lubelskiego oddziału GDDKiA.

Którędy poprowadzić S19?
Projektanci wyrysowali w sumie sześć wariantów przebiegu przyszłej trasy S19. Od najbardziej zgodnego z obecną drogą krajową nr 19 i wcześniejszymi planami zagospodarowania przestrzeni po wariant maksymalnie spełniający postulaty i wnioski jednostek opiniujących. Każdy z tych wariantów poddano wielokryterialnej analizie oceniając m.in. konflikty społeczne związane z przyszłą inwestycją, wpływ na środowisko oraz stronę ekonomiczną przedsięwzięcia.

Najlepszą ocenę otrzymał wariant 3, a minimalnie niższą wariant 3a stanowiący jego alternatywę. Przyszła trasa S19 prowadziłaby od granicy z woj. mazowieckim w pobliżu miejscowości Łukowisko łącząc się z obwodnicą Międzyrzeca Podlaskiego, a dalej omijając po stronie zachodniej miejscowości położone na odcinku Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski. Dalej na południe biegłaby po obecnym śladzie DK 19 łącząc się z obwodnicą Kocka i Woli Skromowskiej (jej budowa ruszy w tym roku) i ponownie wchodząc na obecny przebieg dziewiętnastki. Ekspresówka ominie Firlej po wschodniej stronie i połączy się z obwodnicą Lubartowa, przy czym obecna dziewiętnastka będzie pełniła rolę drogi dojazdowej wzdłuż trasy szybkiego ruchu.

We wskazanym wariancie ekspresowa trasa S19 od granicy z woj. mazowieckim do węzła Annobór na obwodnicy Lubartowa będzie miała długość 86,2 km. Odliczając obwodnice: Międzyrzeca, Kocka i Woli Skromowskiej do zbudowania będzie odcinek o długości 73,30 km. Powstanie na nim osiem węzłów, cztery mosty, jeden wiadukt nad linią kolejową i 26 przejazdów drogowych. Budowa będzie wiązała się z koniecznością wyburzenia 43 domów  i 51 zabudowań gospodarczych. W wariancie prowadzącym po obecnym śladzie DK 19 liczby te byłyby zdecydowanie wyższe, 172 domy i 166 budynków gospodarczych. Jedynie w wariancie 3a, przecinającym obszar leśny w pobliżu miejscowości Bedlno, wyburzenia byłyby mniejsze (34 domy i 48 innych budynków).

Ostateczny wybór przebiegu S19 zatwierdzi Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie. Wcześniej Komitet Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad zaopiniuje wariant przyjęty na spotkaniu w Lublinie.

Kierowcy skorzystają z ekspresowej trasy w roku 2014.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~XXIV 2009-06-05

Raz musi zostać wybrany jakiś tam wariant S19. Byleby można było potem poszerzyć S19 o drugą jezdnię.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport