mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Łącznik Janki - krajowa "siódemka" coraz bliżej

Łącznik Janki - krajowa "siódemka" coraz bliżej

Wykonanie ostatnich prac oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie - to ostatni etap budowy łącznika drogi ekspresowej S8 Opacz - Janki z krajową "siódemką", dzięki któremu ułatwiony będzie wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa.

Łącznik Janki - krajowa
Złożony został już wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie 2,4 km fragmentu drogi, która połączy obie południowe trasy wylotowe z Warszawy. Wykonawca realizuje jeszcze ostatnie prace niezbędne do tego, by trasa mogła zostać oddana do użytkowania – to m.in. montaż barier energochłonnych, malowanie oznakowania poziomego, montaż oznakowania pionowego i prace porządkowe.

Ciężko wskazać dokładny termin oddania drogi kierowcom, gdyż część powyższych prac uzależniona jest od warunków atmosferycznych. Nie wiadomo również, ile potrwa przeprowadzenie kontroli WINB i czy nie będzie trzeba wykonać jakichś poprawek.

Budowa trasy ekspresowej S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7, zgodnie z kontraktem, ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Już w lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6-kilometrowy odcinek nowej trasy S8 z Opaczy do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic. Osoby jadące w kierunku Krakowa cały czas korzystają jeszcze z drogi krajowej nr 7. To będzie mogło zmienić się po planowanym otwarciu łącznika.



Całe zadanie obejmowało m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Warszawa Janki – Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 o długości 2,4 km.

Nowa trasa ekspresowa ma trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP zaś dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostały obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.

Koszt tej inwestycji wyniósł 565,7 mln zł i była ona współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2014. Umowa, zgodnie z którą termin realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące, została podpisana w kwietniu 2013 r. Kontraktowy termin zakończenia realizacji inwestycji to grudzień 2015 roku.

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

Komentuj:

~soniak 2015-09-08

Czy na tej tablicy nie ma miejsca na większe litery ? Czy tak trudno zrobic czytelny oznaczenie ? Jak GDDKiA nie wie jak to jedzie podpatrzec do Niemiec !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.