mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Łącznik z A4

Łącznik z A4

Powiat świdnicki, miasto Świdnica, gmina wiejska Świdnica i gmina Żarów wspólnie finansują pierwsze etapy budowy korytarza łączącego te miejscowości z autostradą A4. Zgodnie z ustaleniami do 2009 r. ma powstać nieco ponad 20-km odcinek nowej drogi, który poprzez drogę krajową nr 5 i węzeł Kostomłoty połączy Świdnicę i Żarów z autostradą.

"Dogodne i bezpieczne połączenie z autostradą A4 to szansa na szybki rozwój całego regionu. Co do tego nikt nie ma wątpliwości. Już teraz sporo ludzi dojeżdża ze Świdnicy do pracy we Wrocławiu. Ruch taki odbywa się również w przeciwnym kierunku, więc z wagi inwestycji samorządowcy zdają sobie sprawę. Sporo ludzi pracuje również w żarowskiej podstrefie. Korzyści z nowego drogowego połączenia z pewnością odniosą wszyscy" - Wojciech Murdzek, prezydent Świdnicy.

Pomysł nie jest nowy, pierwsze założenia ruszyły już kilka lat temu. Samorządowcy już wcześniej wzięli sprawy w swoje ręce. Dzięki temu gotowa jest już obwodnica Mielęcina - droga w żarowskiej podstrefie. W Świdnicy zakończyła się przebudowa ulicy Stęczyńskiego, a jeszcze w tym roku zakończy się przebudowa ul. Kazimierza Wielkiego i budowa tzw. drogi północnej, która połączy ul. Kazimierza Wielkiego i tereny inwestycyjne na Zawiszowie z drogą wojewódzką w kierunku Strzegomia. Powiat świdnicki prowadzi budową drogi Łażany-Mielęcin, która również jest częścią planu. Zaś w Żarowie trwają prace kończące włączenie żarowskiej podstrefy do nowej drogi w Łażanach. Inwestycja umożliwiłaby sprawny dojazd do autostrady z okolic Wałbrzycha, Świdnicy, Dzierżoniowa i Żarowa.
 
Zgodnie z ustaleniami do 2009 r. ma powstać nieco ponad 20-kilometrowy odcinek nowej drogi, który poprzez drogę krajową nr 5 i węzeł Kostomłoty połączy Świdnicę i Żarów z autostradą. Koszt jednopasmowego odcinka wyniesie ok. 80 mln zł z czego 60 mln samorządy chcą pozyskać z Unii Europejskiej. Jest jeszcze ambitniejszy plan - budowa drugiego pasa. Inwestycja pochłonie dodatkowe 70 mln zł. Czteropasmowa droga z prawdziwego zdarzenia mogłaby powstać - według planu - do 2013 roku.

Przeczytaj także:

Dolny Śląsk może liczyć na drogi (2006-07-10)

"Autostrada Sudecka" w przebudowie (2006-04-27)

Świdnickie drogi z dofinansowaniem (2006-03-23)

 

Tematy w artykule: dolnoslaskie drogi wojewódzkie

Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady A4

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady...

Polskie drogi 2016-03-30

Komentuj:

~do osskaa 2006-08-02

jakbyś miał codziennie dojeżdżać do pracy to byś nie pytał po co....wiadomo, że super by było miec drogi 4-pasmowe ale chyba lepszy rydz niz nic

~osskaa 2006-08-02

jak już wydawać taką kasę, to tylko na drogę czteropasmową. Po co wąska jedna nitka, będą wypadki i korki!! Tak trzymać, dwupasmowe drogi to przyszłość naszego drogownictwa!!

~wrocławianin 2006-08-01

tak trzymać!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.