mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Likwidują niebezpieczne miejsca

Likwidują niebezpieczne miejsca

W połowie 2006 r. zakończyła się pierwsza, pilotażowa edycja Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach. Na terenie czternastu województw zrealizowano 49 niskonakładowych zadań polegających na przebudowie skrzyżowań i odcinków dróg, na których często dochodziło do wypadków.

W pilotażowej edycji Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach w latach 2005-2006 zrealizowano czterdzieści dziewięć zadań poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie kraju o łącznej wartości ponad 9,2 miliona złotych. Zadania obejmowały proste i sprawdzone rozwiązania inżynieryjne, które mogły spowodować jak największy spadek liczby wypadków i ofiar kosztem jak najmniejszych nakładów finansowych.

Z oceny wpływu na bezpieczeństwo czterdziestu siedmiu zadań zakończonych w 2005 r. wynika, że tylko w ciągu pierwszego roku w przebudowanych miejscach niebezpiecznych wystąpił spadek liczby wypadków o 66%, zabitych o 91%, rannych o 68%, a kolizji o 48%. Uniknięto łącznie 289 zdarzeń drogowych (75 wypadków i 214 kolizji), uratowano od śmierci 10 osób, a dalszych 85 od poważnych obrażeń. Warte odnotowania jest również zmniejszenie śmiertelności wypadkowej o dwie trzecie - z 9 zabitych na 100 wypadków do 3.

Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach został podjęty w odpowiedzi na dużą liczbę wypadków, rannych i zabitych oraz kolizji na drogach samorządowych, jako element Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005.

Program został zaplanowany na lata 2005-2009 i jest realizowany w formule partnerstwa pomiędzy Ministerstwem Transportu, wojewodami oraz jednostkami samorządu terytorialnego. W ramach Programu Ministerstwo Transportu częściowo finansuje zadania przebudowy miejsc niebezpiecznych wybrane w drodze konkursu na najskuteczniejsze rozwiązania. Środki na ten cel pochodzą z pożyczek Banku Światowego i Europejskiego Banku Inwestycyjnego.


Przeczytaj także:

Ostrożnie, zwłaszcza w piątkowe popołudnie (2006-10-06)

 


Podobne wiadomości:

Wschodni odcinek A4 - kiedy pierwsze stacje benzynowe?

Wschodni odcinek A4 - kiedy pierwsze stacje...

Polskie drogi 2017-12-01

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Komentuj:

~Dam 2007-06-21

Tego nie powinno się tak prosto przeliczać, ale skoro podane są takie liczby to prosze bardzo: 9,2 mln PLN w zamian za 95 ocalonych (nie- zabitych i nie-okaleczonych do końca życia) = to ok. 97 000 PLN na 1 ocalonego człowieka. Nic odać nic ująć - tylko inwestować, inwestować, inwestować !!!

~bum i w drzewo 2007-06-21

Do tych co myślą ,że tylko piraci drogowi zabijają się na przydrożnych drzewach : NIE PRAWDA . Jedziecie sobie przepisowo np. 90 km/h ,a z krzaków wybiega sarna lub dzik ,a że nie byliście przygotowani ,ani wyszkoleni na tego typu sytuacje to reagujecie instynktownie ,czyli odbijacie gwałtownie kierownicą ,tracicie panowanie i bum w drzewo . Druga sytuacja : jedziecie sobie przepisowo ,aż tu nagle robi wam się słabo i nie panujecie nad samochodem i bum w drzewo i po was . Jakie są minusy drzew przy drodze : zimą jest ciemniej o zmierzchu ,droga pokrywa się lodem ,bo drzewa robią cień przed słońcem zimą ,coś zza drzewa może wyskoczyć ,a wy możecie się zabić o drzewo . Jakie plusy ? Takie ,że 5 miesięcy w roku drzewo oczyszcza powietrze ,ale tylko 5 miesięcy . I to tyle plusów . Ciekawe ile osób rocznie ginie zabijając się o drzewo ,które wg. ekologów ma umilać nam życie przy drodze ?

~as 2007-06-21

Zacznijcie drzewa przy drogach krajowych wycinać, to tez spadnie liczba ofiar.

~romano 2007-06-20

hmm, i niech mi nikt nie mowi ze polacy to drogowe bestie- to ze nie mamy po czym jezdzic to nie nasza wina, do tego jak widzi sie czasem czarny punkt z drzewem na ktorym zawinelo sie juz pare osob to sie czlowiek zastanawia czy przypadkiem nie powinno sie powiesici kogos kto byl za to odpowiedzialny przez wiele lat i nic z tym nie zrobil. Obecnie jestem na wakacjach w usa- tutaj ludzie kompletnie nie potrafia jezdzic, jakby wrzucic ich wszystkich do polskiego kotla z naszymi drogami to by sie wszyscy w pierwszy weekend pozabijali- ale tutaj to co innego- drogi proste w cztery strony swiata, sa nawet takie idiotyczne przepisy jak np four way stop, gdzie na skrzyzowaniu kazdy ma stopa;) wiec pozdrawiam polskich drogowcow- i zycze im i nam wszystkim zeby do tego wyczekiwanego z utesknieniem 2012 roku mozna bylo juz smigac przez nasz piekny kraj bezpiecznie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.