Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej

Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej

Kilka dni temu miało miejsce spotkanie informacyjne dla mieszkańców Łodzi, zorganizowane przez Zarząd Dróg i Transportu. Podczas tego spotkania zaprezentowano łodzianom warianty przebiegu planowanej Trasy Górnej, która połączy dwie łódzkie arterie w ciągu drogi krajowej nr 1.

Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej
16 lutego bieżącego roku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łodzi odbyło się spotkanie, na którym mieszkańcy miasta mogli zapoznać się z planami budowy projektowanej Trasy Górnej na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Pabianicką do ul. Rzgowskiej, czyli nowej drogi łączącej istniejące ulice, znajdujące się w ciągu drogi krajowej nr 1.

Łącznie zaprezentowano mieszkańcom 6 wariantów przebiegu, w 2 korytarzach. Licznie zebrani mieszkańcy mieli wobec nich wiele pytań i wątpliwości. Dla każdego z korytarzy trasy zaprojektowano po 3 warianty. Ich przebieg pokrywa się na odcinku od skrzyżowania z ul. Pabianicką do obszaru skrzyżowania z tzw. Trasą nad Olechówką.

Pierwszy korytarz IIa prowadzi śladem ul. Ustronnej. Alternatywne warianty tego korytarza różnią się skrzyżowaniem ul. Pabianickiej. Według nich może ono znajdować się na nasypie bądź prowadzić w poziomie. Podobna sytuacja wygląda w przypadku korytarza IIb, który miałby ciągnąć się w śladzie ul. Projektowanej „E” – 160 m od zabudowań znajdujących się w tamtych okolicach. Także w tym korytarzu zaprojektowano warianty ze skrzyżowaniem ul. Pabianickiej na nasypie oraz w poziomie. Całkowita długość trasy w zależności od wariantu będzie mieć od 4,3 km do 4,6 km. W ramach inwestycji powstanie także 7 skrzyżowań i od 6 do 16 obiektów inżynierskich.

Budowa Trasy Górna została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich miałby obejmować lata 2010-2013 i byłby współfinansowany przez Regionalny Program Operacyjny. Zakłada on budowę trasy od ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej. Drugi etap zostałby zrealizowany w latach 2013-2015 i dotyczyłby dokończenia trasy na odcinku od Paradnej do al. Jana Pawła II. Całkowity koszt inwestycji wynosi szacunkowo 420 mln zł.

Podobne wiadomości:

Podpisano umowę na budowę obwodnicy Sanoka

Podpisano umowę na budowę obwodnicy Sanoka

Polskie drogi 2016-02-11

Znamy wykonawcę obwodnicy Sanoka

Znamy wykonawcę obwodnicy Sanoka

Polskie drogi 2015-12-17

Komentuj:

~lewy 2009-02-23

no bardzo czytelna ta mapka

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wybieramy auto dla studenta
Wybieramy auto dla studenta
Poszukiwanie idealnego samochodu dla studenta nie jest zajęciem łatwym. Oczekiwania to auto niedrogie, oszczędne, ale zarazem pojemne i praktyczne. Przedstawiamy kilka propozycji w okolicy 40 tys. zł.
Czy jesteś dobrym kierowcą Czy jesteś dobrym kierowcą