mojeauto.pl

Menu

Sondy

Czy w przypadku zwężeń na drodze stosujesz metodę jazdy na zamek?
2014 - 10 - 13
Testy długodystansowe

Znajdź artykuł

Słowo kluczowe:

Finanse

98518

Samochody na skróty

Polskie drogi

Rozmiar normalny Czcionka powiększona Podwójne powiększenie czcionki Wyślij znajomemu Drukuj Kanał RSS

Powiadom przyjaciela o tej stronie

  • Od:
  • Do:
  • Temat:
  • Treść:

Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej

2009 - 02 - 20 | 14:07
źródło: UM Łódź ; ZdiT Łódź
mojeauto.pl
Kilka dni temu miało miejsce spotkanie informacyjne dla mieszkańców Łodzi, zorganizowane przez Zarząd Dróg i Transportu. Podczas tego spotkania zaprezentowano łodzianom warianty przebiegu planowanej Trasy Górnej, która połączy dwie łódzkie arterie w ciągu drogi krajowej nr 1.
Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej Łódź: Planują przebieg Trasy Górnej 16 lutego bieżącego roku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łodzi odbyło się spotkanie, na którym mieszkańcy miasta mogli zapoznać się z planami budowy projektowanej Trasy Górnej na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Pabianicką do ul. Rzgowskiej, czyli nowej drogi łączącej istniejące ulice, znajdujące się w ciągu drogi krajowej nr 1.

Łącznie zaprezentowano mieszkańcom 6 wariantów przebiegu, w 2 korytarzach. Licznie zebrani mieszkańcy mieli wobec nich wiele pytań i wątpliwości. Dla każdego z korytarzy trasy zaprojektowano po 3 warianty. Ich przebieg pokrywa się na odcinku od skrzyżowania z ul. Pabianicką do obszaru skrzyżowania z tzw. Trasą nad Olechówką.

Pierwszy korytarz IIa prowadzi śladem ul. Ustronnej. Alternatywne warianty tego korytarza różnią się skrzyżowaniem ul. Pabianickiej. Według nich może ono znajdować się na nasypie bądź prowadzić w poziomie. Podobna sytuacja wygląda w przypadku korytarza IIb, który miałby ciągnąć się w śladzie ul. Projektowanej „E” – 160 m od zabudowań znajdujących się w tamtych okolicach. Także w tym korytarzu zaprojektowano warianty ze skrzyżowaniem ul. Pabianickiej na nasypie oraz w poziomie. Całkowita długość trasy w zależności od wariantu będzie mieć od 4,3 km do 4,6 km. W ramach inwestycji powstanie także 7 skrzyżowań i od 6 do 16 obiektów inżynierskich.

Budowa Trasy Górna została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich miałby obejmować lata 2010-2013 i byłby współfinansowany przez Regionalny Program Operacyjny. Zakłada on budowę trasy od ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej. Drugi etap zostałby zrealizowany w latach 2013-2015 i dotyczyłby dokończenia trasy na odcinku od Paradnej do al. Jana Pawła II. Całkowity koszt inwestycji wynosi szacunkowo 420 mln zł.

Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Dodaj swój komentarz Wszystkich komentarzy: 1

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

~lewy
2009-02-23 18:08:59
no bardzo czytelna ta mapka

Zobacz wszystkie komentarze (1)


Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2014