mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Logistyka wokół Euro 2012

Logistyka wokół Euro 2012

Lada dzień wielkie święto kibiców i sportowców  - Euro 2012. To także wielkie wydarzenie od strony logistycznej. Tak wielka impreza wymaga specjalnych przygotowań m.in. w zakresie komunikacji, a samo Euro 2012 będzie wielkim sprawdzianem dla osób zajmujących się transportem i logistyką.

Logistyka wokół Euro 2012

Mistrzostwa to promocja naszego kraju, ale i duże wyzwanie logistyczne dla różnych dziedzin biznesu. Do Polski i na Ukrainę przyjedzie wielu kibiców, zwiększy się natężenie ruchu na drogach, kolei, przejściach granicznych i lotniskach, wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu m.in. na terenach połączonych ze stadionami i strefami kibica. Już  7 czerwca 2012 r. wchodzą w życie przepisy powodujące ograniczenia oraz zakaz ruchu niektórych rodzajów pojazdów na niektórych drogach krajowych. Od 8 czerwca od godz. 12.00 do 9 czerwca do godziny 2:00 będą obowiązywać okresowe ograniczenia dla pojazdów powyżej 12 ton, z wyłączeniem autobusów, na odcinkach dróg stanowiących dojazd do miast-gospodarzy turnieju. Turniej będzie trwać niecały miesiąc, jednak w jego trakcie wszystko musi funkcjonować sprawnie, dlatego z dużym wyprzedzeniem przewoźnicy i spedytorzy organizowali swoje zasoby, planowali działania, szukali nowych rozwiązań.

-  Możemy spodziewać się okresowego spiętrzenia dostaw i nieprzewidywalnego popytu. DB Schenker Logistics od wielu lat zabezpiecza łańcuchy dostaw największych graczy na rynku. Liczymy zatem, że w wyniku turnieju obroty handlowe naszych partnerów znacznie wzrosną, co przełoży się na zlecenia logistyczne dla nas. Na ten czas przygotowujemy zasoby operacyjne, zarówno jeśli chodzi o doświadczoną kadrę, która będzie pracować na pełnych obrotach, jak i dodatkowy tabor aut naszych przewoźników. Organizatorzy Mistrzostw Europy zakładają, że duża część zwiększonego ruchu podczas turnieju będzie odbywać się po drogach. To wymaga ścisłej współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, między innymi w celu opracowania wariantów alternatywnych na wypadek nieukończenia przed turniejem określonych odcinków dróg. Ważne jest także zdefiniowanie wąskich gardeł w transporcie i opracowanie propozycji rozwiązywania trudnych sytuacji. Dlatego wprowadzono zasady czasowego ograniczenia ruchu ciężarówek oraz nakaz ograniczenia prac drogowych podczas mistrzostw. W polskim DB Schenker Logistics oprócz regularnych połączeń planujemy wprowadzić dodatkowe wahadła, które połączą centra dystrybucyjne z miastami gospodarzami, a także niektóre miasta między sobą. Nie wszystkie bowiem dostawy realizować można przy pomocy standardowej sieci – podkreśla Arkadiusz Wojtas, Dyrektor Projektu „Let’s Play Together 2012” Schenker Sp. z o.o.

Olbrzymim wyzwaniem są odległości między miastami – gospodarzami w Polsce i na Ukrainie (np. maksymalna odległość między dwoma miastami gospodarzami wynosi prawie ponad 1800 km). W Polsce kibiców doprowadzi na stadiony specjalne oznakowanie zamontowane na głównych drogach krajowych. Tablice te zawierają nazwę miasta gospodarza oraz logo turnieju Euro 2012. W całej Polsce jest około 300 takich tablic. GDDKiA wprowadziła również nowy numer Punktu Informacji Drogowej 19111, z którym można będzie się połączyć z terenu całego kraju. - Dzięki temu kierowcy będą mogli zasięgnąć informacji pod jednym prostym numerem. Na czas Euro zostanie również zapewniona obsługa w językach obcych (angielski, niemiecki i rosyjski). Infolinia będzie promowana poprzez ulotki i banery informacyjne na drogach prowadzących od granicy – informuje GDDKiA. Dodatkowo na stronach internetowych GDDKiA można sprawdzić mapę tras rekomendowanych i wcześniej zaplanować podróż. Niestety sieć drogowa w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście, na mistrzostwa udało się oddać kilka strategicznych inwestycji drogowych, jak np. odcinki autostrady A2 do Warszawy czy ekspresowe obwodnice Poznania S5 i S11.

Część ruchu drogowego mają przejąć koleje. Wedle zapewnień ministerstwa transportu to właśnie kolej ma być złotym środkiem na problemy komunikacyjne. Oczywiście wcześniej w ofercie linii kolejowych pojawiły się nowe projekty przygotowane specjalnie na Euro 2012, jak np. w PKP Intercity. Przewoźnik przeprowadził analizy oferty połączeń do miast gospodarzy pod kątem podróżnych przewożonych obecnie i potoków pasażerskich spodziewanych podczas Euro i na tej  podstawie przygotował siatkę połączeń krajowych oraz międzynarodowych na czas trwania mistrzostw. W czerwcu PKP IC uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej, objętych całkowitą rezerwacją miejsc, którymi kibice będą mogli dotrzeć na mecze. Będą one zestawione z 11 wagonów, co każdorazowo zapewni pulę od 800 do 900 miejsc. Na wypadek większej niż szacowana frekwencja, na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia/Gdańsk Główny przewoźnik zabezpieczy, w dniu rozgrywanych w tych miastach meczów, co najmniej jeden dodatkowy skład, gotowy do natychmiastowego uruchomienia zaraz po zakończeniu meczu.

Poza dodatkową ofertą 50 pociągów, w komunikacji krajowej dojazdy na mecze realizowane będą  pociągami stałego kursowania tzn. takimi, które docierają do miasta gospodarza na ok. 3 godziny przed rozpoczęciem meczu. Podobnie będzie w przypadku powrotów, z tą różnicą, że odjazdy realizowane będą od ok. 1,5 godziny po zakończeniu meczu lub od ok. 0,5 godziny po zamknięciu strefy kibica.

 


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport