mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Lubelskie wyzwania drogowe

Lubelskie wyzwania drogowe

Budowa dróg S17 do Warszawy i S19 do Rzeszowa, modernizacja dróg wojewódzkich i poprawa stanu dróg powiatowych to najważniejsze wyzwania dla regionu lubelskiego. Działania te mają poprawiać dostępność transportową województwa i przeciwdziałać marginalizacji jego dużych części – stwierdzili uczestnicy zakończonego 9 bm w Puławach I Lubelskiego Forum Drogowego.

Lubelskie wyzwania drogowe
Sieć dróg wojewódzkich na Lubelszczyźnie to 2172 km, co stanowi 8% długości dróg w regionie. Średnie dobowe natężenie ruchu na nich to 2711 pojazdów/dobę, ale na najbardziej obciążonych sięga maksymalnie nawet 14 tys. p/d. Przy założeniu, ze środki finansowe w kolejnej perspektywie będą zbliżone do tych z obecnego budżetu, przyjęto że na inwestycje na drogach wojewódzkich w latach 2014-2020 przeznaczy się 821 mln zł. Będą one skierowane na te drogi – zapowiedział Jacek Sobczak, członek Zarządu Województwa odpowiadający za transport – które mają najwyższą rangę w układzie komunikacyjnym regionu, największe natężenie ruchu i wymagają działań poprawiających bezpieczeństwo. Priorytetami będą: budowa, w dużym stopniu po nowym śladzie, drogi 747 z Iłży (woj. mazowieckie) przez nowy most na Wiśle w Kamieniu do Konopnicy (planowany koniec obwodnicy Lublina na drodze S19), która utworzy dodatkowe połączenie województwa z centrum kraju, rozbudowa drogi 835 z Wysokiego do Frampola, co usprawni komunikację Lubelszczyzny z Podkarpaciem a także ważnych dla wewnętrznych powiązań regionu dróg 815 i 820.

Najważniejsze dla zewnętrznych powiązań regionu i perspektyw rozwoju pozostają oczywiście drogi krajowe. Słaba dostępność wynika z braku wystarczającej ilości dróg o najwyższych klasach technicznych, umożliwiających połączenia z największymi ośrodkami miejskimi oraz siecią dróg szybkiego ruchu wewnątrz kraju i Unii Europejskiej. Poprawa tej sytuacji jest możliwa poprzez budowę dróg szybkiego ruchu (ekspresowych i autostrad), budowę obwodnic miejscowości oraz przebudowę odcinków istniejących dróg z dostosowaniem ich do standardów obowiązujących w UE – stwierdził zastępca dyr. Oddziału GDDKiA w Lublinie Zbigniew Szepietowski.

GDDKiA aktualnie prowadzi budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów– Lublin – Piaski o długości 66,8 km, wraz z budową północno-wschodniej obwodnicy m. Lublin, o dł. 22,4 km, a także buduje obwodnice Frampola i Hrubieszowa w ciągu DK 74 Janów Lubelski – granica państwa. Generalna Dyrekcja prowadzi prace przygotowawcze do budowy dróg krajowych S12, S17 i S19. Ich realizacja zaspokoi potrzeby transportowe zarówno regionu (łącząc główne ośrodki miejskie województwa, tj. Lublin, Chełm, Zamość), kraju - stanowiąc połączenie głównych ośrodków regionalnych, tj. Warszawa – Lublin, Białystok – Lublin – Rzeszów jak i transeuropejskie. Za najpilniejsze zadanie trzeba uznać kontynuację budowy S17 w stronę Warszawy oraz łącznika tej drogi z gotową częścią obwodnicy Puław. Docelowo, po zrealizowaniu wszystkich planowanych zadań, sieć dróg krajowych w woj. lubelskim (autostrada A2 z Siedlec do Kukuryk, drogi S12, S17 i S19 oraz obwodnice miast) ma liczyć 582 km. Przewidywane koszty tych zadań sięgają 22,1 mld zł. Lubelski Oddział GDDKiA ma także budować drogę S17 na terenie woj. mazowieckiego. Ten odcinek, o długości 62 km ma kosztować ok. 2,3 mld zł.


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport