mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Lubelskie wyzwania drogowe

Lubelskie wyzwania drogowe

Budowa dróg S17 do Warszawy i S19 do Rzeszowa, modernizacja dróg wojewódzkich i poprawa stanu dróg powiatowych to najważniejsze wyzwania dla regionu lubelskiego. Działania te mają poprawiać dostępność transportową województwa i przeciwdziałać marginalizacji jego dużych części – stwierdzili uczestnicy zakończonego 9 bm w Puławach I Lubelskiego Forum Drogowego.

Lubelskie wyzwania drogowe
Sieć dróg wojewódzkich na Lubelszczyźnie to 2172 km, co stanowi 8% długości dróg w regionie. Średnie dobowe natężenie ruchu na nich to 2711 pojazdów/dobę, ale na najbardziej obciążonych sięga maksymalnie nawet 14 tys. p/d. Przy założeniu, ze środki finansowe w kolejnej perspektywie będą zbliżone do tych z obecnego budżetu, przyjęto że na inwestycje na drogach wojewódzkich w latach 2014-2020 przeznaczy się 821 mln zł. Będą one skierowane na te drogi – zapowiedział Jacek Sobczak, członek Zarządu Województwa odpowiadający za transport – które mają najwyższą rangę w układzie komunikacyjnym regionu, największe natężenie ruchu i wymagają działań poprawiających bezpieczeństwo. Priorytetami będą: budowa, w dużym stopniu po nowym śladzie, drogi 747 z Iłży (woj. mazowieckie) przez nowy most na Wiśle w Kamieniu do Konopnicy (planowany koniec obwodnicy Lublina na drodze S19), która utworzy dodatkowe połączenie województwa z centrum kraju, rozbudowa drogi 835 z Wysokiego do Frampola, co usprawni komunikację Lubelszczyzny z Podkarpaciem a także ważnych dla wewnętrznych powiązań regionu dróg 815 i 820.

Najważniejsze dla zewnętrznych powiązań regionu i perspektyw rozwoju pozostają oczywiście drogi krajowe. Słaba dostępność wynika z braku wystarczającej ilości dróg o najwyższych klasach technicznych, umożliwiających połączenia z największymi ośrodkami miejskimi oraz siecią dróg szybkiego ruchu wewnątrz kraju i Unii Europejskiej. Poprawa tej sytuacji jest możliwa poprzez budowę dróg szybkiego ruchu (ekspresowych i autostrad), budowę obwodnic miejscowości oraz przebudowę odcinków istniejących dróg z dostosowaniem ich do standardów obowiązujących w UE – stwierdził zastępca dyr. Oddziału GDDKiA w Lublinie Zbigniew Szepietowski.

GDDKiA aktualnie prowadzi budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów– Lublin – Piaski o długości 66,8 km, wraz z budową północno-wschodniej obwodnicy m. Lublin, o dł. 22,4 km, a także buduje obwodnice Frampola i Hrubieszowa w ciągu DK 74 Janów Lubelski – granica państwa. Generalna Dyrekcja prowadzi prace przygotowawcze do budowy dróg krajowych S12, S17 i S19. Ich realizacja zaspokoi potrzeby transportowe zarówno regionu (łącząc główne ośrodki miejskie województwa, tj. Lublin, Chełm, Zamość), kraju - stanowiąc połączenie głównych ośrodków regionalnych, tj. Warszawa – Lublin, Białystok – Lublin – Rzeszów jak i transeuropejskie. Za najpilniejsze zadanie trzeba uznać kontynuację budowy S17 w stronę Warszawy oraz łącznika tej drogi z gotową częścią obwodnicy Puław. Docelowo, po zrealizowaniu wszystkich planowanych zadań, sieć dróg krajowych w woj. lubelskim (autostrada A2 z Siedlec do Kukuryk, drogi S12, S17 i S19 oraz obwodnice miast) ma liczyć 582 km. Przewidywane koszty tych zadań sięgają 22,1 mld zł. Lubelski Oddział GDDKiA ma także budować drogę S17 na terenie woj. mazowieckiego. Ten odcinek, o długości 62 km ma kosztować ok. 2,3 mld zł.


Podobne wiadomości:

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Polskie drogi 2017-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.