mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Lublin: Węzeł gotowy po 21 latach

Lublin: Węzeł gotowy po 21 latach

W ubiegłym tygodniu oddano do użytku dwie ostatnie łącznice węzła Poniatowskiego w Lublinie, gdzie przecinają się drogi krajowe nr 12, 17 i 19. Tym samym zakończyła się realizacja ważnej inwestycji prowadzonej od 1987 roku.

Lublin: Węzeł gotowy po 21 latach
7 listopada bieżącego roku miało miejsce otwarcie dla ruchu dwóch ostatnich elementów (łącznic nr 1 i 8) węzła Poniatowskiego w Lublinie. W uroczystości uczestniczyła wicewojewoda Henryka Strojnowska. Obiekt poświęcił ks. biskup Ryszard Karpiński, a przedstawiciele władz wojewódzkich i samorządowych dokonali uroczystego przecięcia wstęgi. Po 21 latach zakończono wreszcie całą inwestycję związaną z budową ważnego węzła drogowego na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 12, 17 i 19.

Inwestycja rozpoczęła się w roku 1987. Jeszcze w tym samym roku ruszyła budowa wiaduktu w ciągu ul. Poniatowskiego. Dziewięcioprzęsłowy obiekt o łącznej długości 195,6 m jest w istocie złożony z dwóch równoległych wiaduktów, oddzielnych dla dwóch jezdni. Obiekt został dopuszczony do ruchu w 1997 roku. Następnie od 1996 do 2000 roku powstawały łącznice nr 2 i 3 wraz z połączeniem z ul. Poniatowskiego i tunelem w ciągu ul. Snopkowskiej (tunel drogowy w ciągu ulicy Snopkowskiej pod ul.Poniatowskiego był budowany w latach 1998-1999). Z kolei łącznice nr 4 i 5 powstawały od 1998 do 2000 roku. W 2001 roku wybudowano kładki nad istniejącymi już łącznicami oraz wzdłuż wiaduktu Poniatowskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym zakończenie prac była przebudowa al. Solidarności (w dwóch etapach od 2001 do 2004 roku). W 2004 roku zakończyła się także przebudowa ul. Północnej. W ciągu ostatnich dwóch lat powstawały cztery łącznice węzła, w tym dwie oddane do użytku kilka dni temu.

Większość projektów wykonało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o. w Lublinie. Wśród wykonawców inwestycji znalazły się m.in. firmy: K.P.R.D. Lublin, P.R.D.M Lublin i Mota Engil oddział Lubartów. Koszty poniesione w okresie od 1993 do 2008 roku (bez kosztów budowy wiaduktu Poniatowskiego) to około 75 mln zł.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Komentuj:

~dan 2008-11-18

Ja wiem, że już to co napisano zakrawa na gotowy tekst do kabaretu, najlepiej z Kobuszewskim w roli majstra. Zdjęcie pięknie wykonane, ale proszę Państwa - Z DRUGIEJ STRONY WIADUKTU PRAKTYCZNIE NIE MA DROGI. Tzn. jest mała kręta drożyna, która kończy się światłami. Dalszego jej przebiegu nie będę opisywał. Miejscowi znają, a innym i tak nie wytłumaczę.

~romek 2008-11-14

realista weryfikuje i stawia wnioski

~romek 2008-11-13

A moze tak "małe skrzyzowanie za duze pieniadze"

~romek 2008-11-13

średio duże to bład logiczny albo się pisze srednie albo duże.Lepiej by brzmiało mało duze

~realista 2008-11-12

co do kosztów: czy rozsądnie jest porównywać ceny z 1993 i teraz, oraz budowę bądź co bądź średnio dużego skrzyżowania w mieście z mostem autostradowym??? należy mieć pojęcie, o czym się pisze..

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic