mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Lubuskie trasy powstaną przed Euro 2012?

Lubuskie trasy powstaną przed Euro 2012?

Do 2012 roku na terenie województwa lubuskiego zaplanowano budowę odcinków dwóch ważnych tras autostrady A2 i drogi ekspresowej S3. Podczas konferencji prasowej Helena Hatka, Wojewoda Lubuski, podsumowała dotychczasowe prace i zapewniła, że drogi powstaną na czas.

Lubuskie trasy powstaną przed Euro 2012?
2 października bieżącego roku miała miejsce konferencja prasowa, podczas której Wojewoda Helena Hatka podsumowała dotychczasowe prace związane z budową lubuskiego odcinka autostrady A2 oraz drogi ekspresowej S3. Wojewoda na pytania dziennikarzy odpowiadała wraz ze Sławomirem Ratajczakiem dyrektorem ds. przygotowania inwestycji w zielonogórskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Helena Hatka potwierdziła także, że dwie największe lubuskie inwestycje drogowe zostaną zakończone na czas i oddane do użytku przed rozpoczęciem Euro 2012.

Pod koniec sierpnia 2008 roku zakończyły się negocjacje w sprawie ustalenia warunków komercyjnych na budowę i eksploatację 105,9 km odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Ten fragment trasy ma budować Autostrada Wielkopolska S.A. (wykonawcą projektu będzie firma Strabag Austria). Zamknięcie finansowe, czyli ostateczna akceptacja instytucji finansowych kredytujących przedsięwzięcie, planowane jest na początek 2009 roku. W takim wypadku budowa ruszyłaby już w marcu przyszłego roku, a gotowa droga zostałaby oddana do użytku pod koniec 2011 roku.

Koszty budowy zachodniego odcinka autostrady A2 to prawie 1,3 mld euro. Jest to koszt kompleksowy, zawierający w sobie także projekt budowlany oraz wszystkie prace przygotowawcze jakie spółka musi wykonać przed rozpoczęciem budowy. Uwzględnia także pełne wyposażenie autostrady, m.in. Punkty Poboru Opłat, systemy alarmowe i Miejsca Obsługi Podróżnych. Dodatkowo dzięki staraniom Wojewody Lubuskiego w pierwszym etapie budowy drogi zamiast planowanych dwóch węzłów drogowych, powstanie sześć. Zapewni to pełne powiązanie autostrady z systemem komunikacyjnym całego województwa lubuskiego.

Wojewoda Lubuski w tej chwili oczekuje na harmonogram realizacji planowanej inwestycji z podziałem na etapy. Z harmonogramu wynikać będzie kiedy inwestor (GDDKiA) wystąpi do Wojewody o pozwolenie na budowę oraz w jakich etapach będzie realizowana inwestycja. W przypadku prawidło złożonego wniosku decyzja zostanie wydana w ciągu 2 miesięcy.

W przypadku drugiej inwestycji, czyli drogi ekspresowej S3, wojewoda Helena Hatka zaznaczyła, że budowa tej trasy jest znacznie bardziej złożona. Cały kraj czeka na dostosowanie polskich przepisów w zakresie ochrony środowiska do unijnego prawa. Jest to niezbędne do wydawania pozwoleń na budowę i decyzji środowiskowych. Nowa ustawa wejdzie w życie 15 listopada. Do tego czasu służby wojewody razem z GDDKiA w Zielonej Górze przygotują dokumentację, tak aby dotrzymać wszystkich terminów realizacji.

Zaczęła się już budowa odcinka S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do granicy z województwem zachodniopomorskim. Na pozostałe odcinki decyzje środowiskowe będą musiały być zgodne z nową ustawą. Wojewoda wydała już także decyzję o ustaleniu lokalizacji na odcinkach: obwodnica Międzyrzecza, zachodnia obwodnica Gorzowa, północne obejście Nowej Soli, droga od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Sulechów, droga od Gorzowa do Węzła Międzyrzecz Północ, droga od granicy województwa zachodniopomorskiego do węzła Gorzów Północ oraz droga ekspresowa Gorzów - Szczecin. Dwie nitki S3 przebiegające przez województwo lubuskie i zachodniopomorskie mają być gotowe w 2012 roku. Koszt prac szacowany jest na ponad 4,7 mld zł.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~piotronk22 2008-10-09

a może coś optymistycznego: wczoraj przejechałem się nowiutką obwodnicą Nowej Soli, S-3 (czemu nikt nie pisał, że już otwarta!) Niestety, dalej w drodze do Zielonej Góry zbudowano jakieś kuriozum; zamiast 2-pasmówki, 2 równoległe drogi, jedna S i druga DK !!! Takiego dziwoląga jeszcze nie widziałem, w dodatku , podobnie jak na A-2 w Buku - niepełny zjazd koło Ochli - co to k... jest?!

~kierowca 2008-10-09

Jak A2 znowu nie ruszy w tym terminie, to bedzie już totalna katastrofa

~mr 2008-10-08

Te biurokratyczne procedury trwają tak długo. Całe szczęście, że mamy Euro2012 na karku: musi być wybudowane chociaż to minimum standardów infrastrukturalnych, jakie są w cywilizowanych, rozwiniętych krajach. Gdyby nie perspektywa Euro to po prostu dla polepszenia życia i dla komfortu nas-podatników nikt by chyba się nie pokwapił wybudować dróg i całej funkcjonalnej infrastruktury!! Przykładem jest ostatnie kilkadziesiąt lat. Nawet za parę lat mieli byśmy: liche drogi i żadnych dróg ekspresowych i autostrad. Paranoją są płatne ! co krótki odcinek autostrady, nawet kiedy jest na nich remont!! Powinien być system winietowy: okresowe winiety autostradowe, nalepiane na szybę. Do Euro2012 jest jeszcze dużo rzeczy do poprawienia np. kwestia środowiska.

~maras49 2008-10-08

S-3 bedzie alternatyną dojazdu zs Wrocławia do Poznania - dużo dalej ale prawie autostradowo

~osskaa 2008-10-07

Głupota urzędników i bezmyślność przeklejających informacje prasowe dziennikarzy nie zna granic. A czemu się nikt nie zająknął o A18, której brakuje tylko jednej jezdni i która też przebiega przez Lubuskie i z punktu widzenia EURO2012 jest dużo WAŻNIEJSZA? A18 łączy Berlin z Wrocławiem, Krakowem i potem z Lwowem i Kijowem!! Ślimaczą sie z tą budową już chyba 10lat!! Żenada!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport