mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Mała obwodnica dla Limanowej

Mała obwodnica dla Limanowej

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi prace projektowe związane z budową małej obwodnicy Limanowej. Jeśli wszystkie działania będą prowadzone zgodnie z harmonogramem, to obejście centrum miasta powstanie w latach 2009-2010.

Mała obwodnica dla Limanowej
GDDKiA zorganizowała spotkanie Zespołu Opiniowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych, w którym wzięli udział przedstawiciele inwestora (krakowska GDDKiA), projektanta oraz władz lokalnych. Tematem spotkania było przedstawienie opracowanego przez projektanta stadium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego małej obwodnicy Limanowej.

Planowane drogowe obejście centrum Limanowej ma przede wszystkim zmniejszyć ruch tranzytowy (według prognoz w 2025 roku przez centrum będzie przejeżdżać ponad 28 tys. aut na dobę) oraz poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy to przebudowa ulicy Piłsudskiego oraz skrzyżowania ulic Witosa, Krakowskiej i Piłsudskiego o łącznej długości 2,9 km. Drugi to budowa nowego odcinka drogi krajowej nr 28 o długości 1,08 km od skrzyżowania ulic Piłsudskiego, Jana Pawła II i Kopernika do ulicy Kościuszki, gdzie połączy się z istniejącą drogą krajową nr 28. Mała obwodnica Limanowej będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna przyspieszona) o nośności 100 kN na oś. W ramach budowy drogi powstaną ekrany akustyczne o długości około 3 km i wysokości 4 m z możliwością podwyższenia po przeprowadzeniu pomiarów hałasu już po wybudowaniu obwodnicy, a także system odwodnienia wraz z urządzeniami oczyszczającymi (separatory i piaskowniki).

Projektanci przedstawili różne rozwiązania dotyczące przebudowy skrzyżowań i obiektów mostowych, które znajdą się w ciągu planowanej obwodnicy. W przypadku skrzyżowań, proponowano skrzyżowania skanalizowane lub ronda turbinowe. GDDKiA ze względu na większe bezpieczeństwo, wybrała drugie rozwiązanie. W I etapie obwodnicy powstaną cztery takie ronda. W osi istniejącej ulicy Piłsudskiego i Kopernika zaprojektowano natomiast pas manewrowy dla realizacji lewoskrętów, o co szczególnie zabiegali samorządowcy. Ustalono także, że konieczna będzie budowa muru oporowego w rejonie ulicy Paderewskiego, gdyż występuje tam osuwisko.

Biuro projektowe zaproponowało także różne warianty budowy obiektów inżynierskich. Powstaną m.in. przepusty w rejonie ulic Ceglarskiej, Paderewskiego oraz w ciągu ul. Kopernika, oraz  około 200 m estakada nad potokiem Mordarka i nad ul. Matki Boskiej Bolesnej. Obiekt będzie klasyczną formą estakady z ekranami akustycznymi. W projekcie zostanie także uwzględniona budowa kładek dla pieszych w rejonie szkoły i szpitala, ale ich budowa przez GDDKiA uzależniona jest od tego, czy samorząd przejmie je w utrzymanie.

Do końca marca bieżącego roku studium obwodnicy zostanie przedstawione Komisji Opiniowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych, a po zatwierdzeniu będzie możliwe przygotowanie wniosku o decyzję środowiskową (czerwiec 2008 r.). Gdyby udało się uzyskać jeszcze w tym roku decyzję lokalizacyjną, to na początku przyszłego roku możliwe byłoby uzyskanie pozwolenia na budowę. Prace budowlane prowadzone byłyby w latach 2009-2010. Całkowity koszt inwestycji przekroczy 100 mln zł.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport