mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Miasto Twarzą do Autostrady

Miasto Twarzą do Autostrady

Inwestycja realizowana w ramach III etapu projektu "Miasto Twarzą do Autostrady", polegająca na budowie obwodnicy Dąbrowy Narodowej w Jaworznie, zbliża się do półmetku. III etap projektu MTdA zakłada całkowitą likwidację korków na wjeździe do miasta w Dąbrowie Narodowej. W ramach projektu zostanie zbudowany odcinek dwujezdniowej drogi szybkiego ruchu, od ul. Orląt Lwowskich do ul. Wojska Polskiego, o długości 2,7 km.

Miasto Twarzą do Autostrady
W ubiegłym tygodniu rozpoczęły się prace związane z wykonaniem ronda na skrzyżowaniu ul. Orląt Lwowskich z Centrum Logistycznym.W trakcie budowy ronda na skrzyżowaniu z Drogą Krajową nr 79 zostanie także przebudowana magistrala wodociągowa oraz postawione będą nowe lampy oświetleniowe. Podczas rozpoczętego niedawno etapu prac mogą wystąpić okresowe utrudnienia w ruchu drogowym, które potrwają około miesiąca.

- W przyszłym tygodniu rozpoczniemy układanie pierwszych warstw asfaltu. W sumie konstrukcja drogi będzie miała łącznie blisko metr grubości, a jej nawierzchnia będzie wykonana z mieszanki, posiadającej podwyższoną odporność na powstawanie kolein - zapowiada Grzegorz Cyran z Wydziału Inwestycji Miejskich. - W połowie prac, czyli około 15 lipca, będzie już także widoczny powstający wiadukt kolejowy.

W ramach projektu zostanie zbudowany odcinek dwujezdniowej drogi szybkiego ruchu, od ul. Orląt Lwowskich do ul. Wojska Polskiego, o długości 2,7 km. Każda jezdnia będzie miała dwa 3,5 metrowe pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 2 m. Całość będzie oświetlona i ogrodzona.

- Nowa droga zostanie poprowadzona całkowicie poza obszarem zabudowanym, dlatego nie będzie na niej ani jednego przejścia dla pieszych. Z tego samego powodu nie zainstalujemy tam ekranów akustycznych - tłumaczy Grzegorz Cyran. - Dozwolona prędkość na nowej drodze to 100 km/h. Oznacza to, że przez cały odcinek będziemy mogli przejechać w ciągu niespełna dwóch minut.

Inwestycja, którą wykonuje firma EUROVIA S.A. powinna zakończyć się w styczniu 2011 roku, czyli dokładnie 12 miesięcy po rozpoczęciu prac. Koszt przedsięwzięcia to 36 mln zł. 1/3 tej kwoty pochodzić będzie z dotacji ze środków rezerwy subwencji ogólnej, którą w marcu tego roku przyznało miastu Ministerstwo Finansów.

Podobne wiadomości:

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

~pol 2010-07-04

Jaworzno w przeciwieństwie do Chrzanowa wie jak skomunikować miasto, BRAWO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.