mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Most Milenijny

Most Milenijny

Zbudowany przez Skanska Most Milenijny to największa inwestycja mostowa we Wrocławiu w ciągu ostatnich 50 lat i najdłuższa przeprawa przez najszersze koryto Odry w mieście. Wrocławski most okazał się najlepszym obiektem inżynieryjnym w konkursach "Budowa Roku 2004" oraz "Skanska Project of the Year 2004".

Most Milenijny

Wrocławski Most zwyciężył również w kategorii budownictwa inżynieryjnego w konkursie Skanska Project of the Year 2004. Konkurs ten organizowany jest wśród wszystkich jednostek koncernu Skanska na świecie. Trzy lata temu zwycięzcą - również w kategorii inżynieryjnej - został inny polski projekt: Most Zwierzyniecki w Krakowie. Konkurs Skanska Project of the Year organizowany jest od 3 lat. Najlepsze projekty wybierane są spośród projektów zgłaszanych przez wszystkie jednostki Skanska na świecie.

"Jego realizacja była dla naszej firmy dużym wyzwaniem inżynierskim i organizacyjnym. Przeprawa wykonana została w technologii nowatorskiej w skali Polski. Do wykonania kablobetonowego mostu wantowego zastosowaliśmy metodę nawisową z wykorzystaniem sukcesywnie podwieszanych want. Była to inwestycja "pod klucz". Byliśmy odpowiedzialni za: projekt, pozwolenie na budowę, projekt wykonawczy i wykonawstwo. Wartość prac wyniosła 140 mln zł. Na podkreślenie zasługuje fakt, że przy takiej skali projektu, cykl budowy zamknięty został w przeciągu zaledwie 2,5 roku. Niezwykle ważne jest również, że tak duża inwestycja została dwukrotnie laureatem konkursu Państwowej Inspekcji Pracy "Bezpieczna Budowa" - informują przedstawiciele firmy Skanska.

Most Milenijny to największa wrocławska inwestycja mostowa w powojennej historii miasta. Ta najdłuższa przeprawa przez koryto Odry i zimowisko barek liczy dokładnie 973 m. Most składa się z trzech części: estakady lewobrzeżnej o długości 325 m, mostu wantowego (290 m), mostu nawisowego (260 m) z estakadą prawobrzeżną (97 m). Most posiada belkowy ustrój nośny, ma 15 przęseł i jest wsparty na 16 masywnych podporach - przyczółkach, podporach tarczowych, pylonach mostu podwieszonego i podporach słupowych. Najdłuższe przęsło nad nurtem Odry ma długość 153 m. Budowa mostu pochłonęła olbrzymie ilości surowców m.in. zużytych zostało 40 tys. m3 betonu i 6 tys. ton stali.
Jako ciekawostkę dodajmy, że w czasie próbnego obciążenia most z pozytywnym efektem przetestowało 16 ciężarówek o łącznej masie ponad 700 ton.

 


Podobne wiadomości:

Kolejny fragment drogi S3 otwarty

Kolejny fragment drogi S3 otwarty

Polskie drogi 2017-08-05

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Polskie drogi 2017-05-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Xpander zadebiutował w Indonezji
Mitsubishi Xpander zadebiutował w Indonezji
Zapowiadany od kilku tygodni minivan od Mitsubishi Xpander w końcu doczekał się premiery na salonie samochodowym  w Indonezji. Poznaliśmy sporo szczegółów technicznych na jego temat.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic