mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Most Milenijny

Most Milenijny

Zbudowany przez Skanska Most Milenijny to największa inwestycja mostowa we Wrocławiu w ciągu ostatnich 50 lat i najdłuższa przeprawa przez najszersze koryto Odry w mieście. Wrocławski most okazał się najlepszym obiektem inżynieryjnym w konkursach "Budowa Roku 2004" oraz "Skanska Project of the Year 2004".

Most Milenijny

Wrocławski Most zwyciężył również w kategorii budownictwa inżynieryjnego w konkursie Skanska Project of the Year 2004. Konkurs ten organizowany jest wśród wszystkich jednostek koncernu Skanska na świecie. Trzy lata temu zwycięzcą - również w kategorii inżynieryjnej - został inny polski projekt: Most Zwierzyniecki w Krakowie. Konkurs Skanska Project of the Year organizowany jest od 3 lat. Najlepsze projekty wybierane są spośród projektów zgłaszanych przez wszystkie jednostki Skanska na świecie.

"Jego realizacja była dla naszej firmy dużym wyzwaniem inżynierskim i organizacyjnym. Przeprawa wykonana została w technologii nowatorskiej w skali Polski. Do wykonania kablobetonowego mostu wantowego zastosowaliśmy metodę nawisową z wykorzystaniem sukcesywnie podwieszanych want. Była to inwestycja "pod klucz". Byliśmy odpowiedzialni za: projekt, pozwolenie na budowę, projekt wykonawczy i wykonawstwo. Wartość prac wyniosła 140 mln zł. Na podkreślenie zasługuje fakt, że przy takiej skali projektu, cykl budowy zamknięty został w przeciągu zaledwie 2,5 roku. Niezwykle ważne jest również, że tak duża inwestycja została dwukrotnie laureatem konkursu Państwowej Inspekcji Pracy "Bezpieczna Budowa" - informują przedstawiciele firmy Skanska.

Most Milenijny to największa wrocławska inwestycja mostowa w powojennej historii miasta. Ta najdłuższa przeprawa przez koryto Odry i zimowisko barek liczy dokładnie 973 m. Most składa się z trzech części: estakady lewobrzeżnej o długości 325 m, mostu wantowego (290 m), mostu nawisowego (260 m) z estakadą prawobrzeżną (97 m). Most posiada belkowy ustrój nośny, ma 15 przęseł i jest wsparty na 16 masywnych podporach - przyczółkach, podporach tarczowych, pylonach mostu podwieszonego i podporach słupowych. Najdłuższe przęsło nad nurtem Odry ma długość 153 m. Budowa mostu pochłonęła olbrzymie ilości surowców m.in. zużytych zostało 40 tys. m3 betonu i 6 tys. ton stali.
Jako ciekawostkę dodajmy, że w czasie próbnego obciążenia most z pozytywnym efektem przetestowało 16 ciężarówek o łącznej masie ponad 700 ton.

 


Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Po dwóch latach od debiutu globalnej wersji Mustanga przyszedł czas na delikatne odświeżenie. Zmiany nie są rewolucje, ale sprawiają, że amerykańska legenda wygląda świeżo. Zobaczcie, co zmieniło się w nowym modelu?