mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Most podwieszany w Płocku

Most podwieszany w Płocku

Niebawem zostanie oddany do użytku największy podwieszany most w Polsce. Mało kto wie, że inwestycja w Płocku to jedna z największych inwestycji mostowych realizowanych obecnie w Europie.

Most podwieszany w Płocku

Projekt budowlano-wykonawczy nowego mostu przez Wisłę opracowany został przez firmę Budoplan przy współudziale projektantów z zagranicy - projekt mostu wykonali profesorowie z Serbii Nikola Hajdin i Bratislav Stipanič, wyłonieni w drodze międzynarodowego konkursu. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Mosty Łódź i Mosty Płock. Zgodnie z harmonogramem rozpoczęta w 2002 r. budowa powinna zakończyć się w 2005 r.

W sumie druga przeprawa mostowa przez Wisłę będzie miała 1200 metrów długości, z czego 585 metrów to część dojazdowa z 10 przęsłami o rozpiętości 58,5 metrów każde. Most główny będzie miał 615 metrów, w tym 375 metrów przypada na przęsło środkowe - żeglowne. Zawiśnie ono na 28 stalowych linach przymocowanych do dwóch stalowych pylonów, czyli słupów o wysokości 65 m usytuowanych w pasie środkowym mostu.

Szerokość przeprawy wyniesie 27,5 metra. Znajdą się na niej dwie jezdnie o szerokości 7 metrów (każda z nich będzie miała po dwa pasy ruchu) oddzielone pasem o szerokości 5 metrów. Ponadto w projekcie przewidziano po obu stronach ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,5 metra każdy. Po obu stronach jezdni zaprojektowano pasy bezpieczeństwa oraz bariery ochronne. W 5-metrowym pasie rozdziału między wewnętrznymi stronami barier ochronnych zlokalizowano m.in. pylony, wanty oraz słupy oświetleniowe. Most będzie miał pół procent spadku, tzn. że różnica pomiędzy poziomem przyczółka lewo- i prawobrzeżnego wyniesie sześć metrów. Przeprawa wyposażona zostanie także w kanalizację deszczową, która zbierze wody opadowe i odprowadzi je do Wisły po uprzednim oczyszczeniu w podczyszczalni na lewym brzegu rzeki.

Koszt budowy samego mostu to około 190 mln zł. W znacznej części zadanie finansowane jest ze środków własnych Gminy Płock. Wsparcie finansowe miasto otrzymało z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz z tzw. kontraktu wojewódzkiego. W Budżecie Państwa na 2005 rok znalazło się 50 mln zł na budowę nowego płockiego mostu. Pieniądze trafią do Płocka poprzez tzw. kontrakt wojewódzki.

Urząd Miasta Płock ogłosił właśnie przetarg na zainstalowanie systemu kamer do monitoringu mostu. Kiedy w przyszłym roku po moście pojadą auta, monitoring zagwarantuje bezpieczeństwo podróżnych. Każdy wypadek lub utrudnienie w ruchu będą od razu zauważone. Pozwoli to na natychmiastową reakcję służb miejskich.


Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~mostostalowiec 2011-09-18

Informacja jest niekompletna o autorach projektu. W czasie realizacji mostu, płoccy inżynierowie z Mostostalu Płock S.A. - wykonawcy konstrukcji stalowej mostu: Jan Wyrębkowski, Stanisław Maciąg i Ireneusz Wyrzykowski, dali propozycję aby ten most zbudować jako most spawany a nie jako skręcany na śruby sprężające. Po uzyskaniu zgody, razem z projektantami z biura projektów Pont - Projekt z Gdańska pod kierownictwem Krzysztofa Wąchalskiego, opracowali nowy projekt konstrukcji nośnej mostu a w nim nowy podział poprzeczny i podłużny mostu oraz nowe rozwiązania jednostek montażowych, sekcji i detali, dla spawalniczych połączeń konstrukcji mostu. Uzyskano w ten sposób duże oszczędności w kosztach wytworzenia i montażu konstrukcji stalowej mostu, a jednocześnie uzyskano most o lepszych walorach eksploatacyjnych.

~mostostalowiec 2011-09-18

Informacja jest niekompletna o autorach projektu. W czasie realizacji mostu, płoccy inżynierowie z Mostostalu Płock S.A. - wykonawcy konstrukcji stalowej mostu: Jan Wyrębkowski, Stanisław Maciąg i Ireneusz Wyrzykowski, dali propozycję aby ten most zbudować jako most spawany a nie jako skręcany na śruby sprężające. Po uzyskaniu zgody, razem z projektantami z biura projektów Pont - Projekt z Gdańska pod kierownictwem Krzysztofa Wąchalskiego, opracowali nowy projekt konstrukcji nośnej mostu a w nim nowy podział poprzeczny i podłużny mostu oraz nowe rozwiązania jednostek montażowych, sekcji i detali, dla spawalniczych połączeń konstrukcji mostu. Uzyskano w ten sposób duże oszczędności w kosztach wytworzenia i montażu konstrukcji stalowej mostu, a jednocześnie uzyskano most o lepszych walorach eksploatacyjnych.

~mostostalowiec 2011-09-18

Informacja jest niekompletna o autorach projektu. W czasie realizacji mostu, płoccy inżynierowie z Mostostalu Płock S.A. - wykonawcy konstrukcji stalowej mostu: Jan Wyrębkowski, Stanisław Maciąg i Ireneusz Wyrzykowski, dali propozycję aby ten most zbudować jako most spawany a nie jako skręcany na śruby sprężające. Po uzyskaniu zgody, razem z projektantami z biura projektów Pont - Projekt z Gdańska pod kierownictwem Krzysztofa Wąchalskiego, opracowali nowy projekt konstrukcji nośnej mostu a w nim nowy podział poprzeczny i podłużny mostu oraz nowe rozwiązania jednostek montażowych, sekcji i detali, dla spawalniczych połączeń konstrukcji mostu. Uzyskano w ten sposób duże oszczędności w kosztach wytworzenia i montażu konstrukcji stalowej mostu, a jednocześnie uzyskano most o lepszych walorach eksploatacyjnych.

~Rafał 2011-08-17

Witam, czy na tym moście jest fotoradar? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

~Lukasz 2007-12-01

Ten most jest dobry ale nawierzchnia na moscie jest do dupy!!! Kto zakladal ten asfalt !!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Insignia Country Tourer w polskich salonach - ile kosztuje?
Opel Insignia Country Tourer w polskich salonach - ile kosztuje?
Nowy Opel Insignia jest już dostępny w polskich salonach. Po raz kolejny samochód jest oferowany w off-roadowej wersji Country Tourer. Polski importer opublikował oficjalny cennik tego wariantu.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic