mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Most przez Bug połączył Małkinię

Most przez Bug połączył Małkinię

Przez prawie 3 lata, aby dostać się na drugą stron Bugu w Małkini mieszkańcy musieli pokonywać objazd blisko 30 km. Od poniedziałku, 15 listopada gehenna mieszkańców skończyła się. Do użytku oddano nowy obiekt mostowy wykonany wg najnowszych technologii. Inwestycja wyniosła ponad 81 mln zł.

Most przez Bug połączył Małkinię
Długa była historia przygotowania i realizacji inwestycji. W 2004 Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozpoczął prace projektowe niezbędne do budowy nowego obiektu mostowego na Bugu w Małkinii w ciągu drogi wojewódzkiej nr 627. Prace postępowały zgodnie z harmonogramem do momentu wdrożenia procedury uzyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Ekolodzy ,w dolinie Bugu odnaleźli siedliska dwóch gatunków ptaków derkacza i gąsiorka. Prawie 4 lata inwestor -  Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie starał się o zmianę wydanej decyzji, kluczowego dokumentu dla wszystkich inwestycji drogowych. Po wielu konsultacjach, dziesiątkach wysłanych pism Minister Środowiska wydał zgodę na rozpoczęcie realizacji inwestycji.

W połowie roku 2008 Nadzór Budowlany nie wyraził zgody na dalsze użytkowanie starego obiektu mostowego na rzece Bug w Małkini. Mając na uwadze bezpieczeństwo użytkowników zarządca drogi podjął decyzje o całkowitym zamknięciu obiektu. Wyznaczone zostały objazdy przez najbliższe obiekty mostowe w miejscowościach Nur i Brok.

15 kwietnia 2009 r. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie podpisał umowę z wykonawcą - konsorcjum firm, którego liderem jest SANDO BUDOWNICTWO POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - na realizację inwestycji.

Na przełomie kwietnia i maja rozpoczęła się budowa mostu na Bugu w Małkini. Inwestycja kosztowała ponad 81 mln zł, z czego 85% to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Rozbiórka starego i budowa nowego mostu  trwała do końca października 2010 r. (18 m-cy). Obiekt został przystosowany dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.

Długość nowego mostu to 400 m, szerokość 14,5 m. Wraz z budową mostu powstało 3 km dróg dojazdowych. Po prawej stronie drogi został wykonany ciąg pieszo-rowerowy.

Kolejnym etapem rozbudowy drogi woj. nr 627 jest budowa ponad 16 km odcinka nowym śladem, po nasypie nieczynnej linii kolejowej  z Kosowa Lackiego do Małkinii. Obecnie trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~333 2010-11-28

By was ch.. zaj... za rozbiórkę tej lini kolejowej w tym mostu kolejowego na bazie którego jest ten "nowy"

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport