mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Most w Brzegu Dolnym – przetarg w toku

Most w Brzegu Dolnym – przetarg w toku

W poniedziałek (20 września) rozpoczął się przetarg na budowę mostu na Odrze w Brzegu Dolnym (woj. dolnośląskie) wraz z dojazdami. Wartość projektu wynosi 90 mln zł.

Most w Brzegu Dolnym – przetarg w toku
W ramach zadania (a jest to pierwszy jego etap) powstaną dwa mosty. Jeden na Odrze, a drugi na rzece Jeziorce oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze od strony lewobrzeżnej Odry: od drogi lokalnej wychodzącej z miejscowości Głoska w kierunku północnym i po prawej stronie Odry – do drogi wojewódzkiej nr 341.

Most na Odrze będzie miał ponad 15 m szerokości i 565 m długości, co klasyfikuje go jako jeden z najdłuższych w Polsce. Będzie obiektem betonowym, wieloprzęsłowym, budowany w części nurtowej metodą nawisową.

Podczas realizacji II etapu inwestycji powstaną drogi od DK 94 w miejscowości Błonie do drogi wojewódzkiej nr 340 (m. Radecz). Równolegle trwa opracowanie korytarzy, które skomunikują most w Brzegu Dolnym z drogami A4 i S5.

Projekt jest współfinansowany (50/50%) ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 i Budżetu Województwa Dolnośląskiego. W kosztach partycypują też gminy – Brzeg Dolny i Miękinia, na terenie których będzie realizowana budowa. Wartość projektu wynosi 90 mln zł, deklarowana pomoc gmin to 9,8 mln zł.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.