mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Można budować sprawniej

Można budować sprawniej

Jest szansa, że w tym roku i w kolejnych latach drogi będą sprawniej budowane. Rząd planuje prawdziwą rewolucję. Kontrakty na budowę dróg byłyby dzielone na krótsze odcinki, realizowane przez większą liczbę firm, przez co możliwe byłoby szybsze ukończenie kolejnych inwestycji.

Można budować sprawniej
Do tej pory najczęściej inwestycje były realizowane przez jedno konsorcjum, które wykonywało prace na całej długości drogi. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już zapowiada spore zmiany w procedurze wyboru wykonawców. Kontrakty będą dzielone na około 20 km odcinki. To rozwiązanie zostało już przetestowane przy budowie autostrady A-2 z Konina do Strykowa, gdzie w ciągu 22 miesięcy powstało 5 odcinków o łącznej długości 105 km. Poza tym drogowcy chcą obniżyć wymagania stawiane firmą biorącym udział w przetargach i przyspieszyć procedury związane z wyborem wykonawcy. Planowane jest także złagodzenie warunków stawianych ewentualnym wykonawcom. Już na początku 2007 roku dzięki liberalizacji przepisów, w przetargach zaczęły brać udział także mniejsze firmy, co wpłynęło na obniżenie kosztów związanych z budową.

W tym roku na prace przygotowawcze ma zostać wydane 1,9 mld zł, za które Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza przygotować się do budowy ponad 625 km dróg.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Sebus 2008-01-08

Idąc tropem niejakiego Wiśniowieckiego największą potęgą państwa jest jego potencjał w postaci masy ludnościowej (ilość mieszkańców to zdaniem tego wybitnego specjalisty najważniejsza podstawa dla ekonomii i prawa gospodarczego - brawo brawo - wstańmy i klaskajmy) dlatego Chiny największym państwem dobrobytu są, były i pewnie będą tak długo, aż pod względem demograficznym dogonią je Indie. Tylko współczuć takiej małej Holandii, Belgii, Luksemburgowi czy Monako. Wniosek jeden rozmnarzajmy się - i to bez opamiętania !! :)

~bob budowniczy 2008-01-08

po pierwsze juz to stosuja (np wypowiedz v czy tez budowa zgorzelec-krzyzowa) po drugie od tego mozna co najwyzej przyspieszyc tępo oddawania odcinkow w budowie, a nie przyspieszenie budowy drog wogole. co mi z tego ze jakis odinek wybuduja w 15 zamiast w 25 miesiecy jezeli on ma 20km i jezeli to bedzie jedyny odcinek w jednym czasie w budowie?? Przyspiszenie budowy drog polega na tym, ze w danym roku buduje sie wogole duzo km drog np 100km autostrady w kazdym roku. czyli w 2008 rozpoczynmy budowe 100km w 2009 rozpoczynmy budowe kolejnych 100km itd....

~V 2008-01-08

taki system joz jest zastosowany. A1 z Gliwic do czech jest budowany w trzech 20 km odcinkach, Krakow-Szarow tez ok 20 km. Jezeli im to idzie szybciej to powinni tak robic.

~Wiśniowiecki 2008-01-07

Wszystkie założenia tej "rewolucji" to czysta teoria. Efekty jak zwykle wyjdą w "praniu". Ja jednak nie byłbym takim optymistą biorąc pod uwagę zielonych, opór ludzi, złe prawo, problemy z kruszywami, brak wywalifikowanych robotników, urzędasów. A tak na marginesie NIEMIECKI rekord to ok. 365 km autostrad oddanych do użytku jednego roku (lata 70"). Rzecz jednak w tym, że Niemcy to światowa potęga gospodarcza i 81 milionów ludzi, Polsika gospodarka natomiast ... :( i 38,5 miliona ludzi. Niestety ekonomi i praw gospodarczych nie da się oszukać a czas do EURO 2012 biegnie nieubłaganie.

~Karol 2008-01-07

No i niech dostają, nie obchodzi mnie to. Co mnie obchodzi to więcej autostrad i dróg ekspresowych w nadchodzących czasa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport