mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat

Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. przystąpił do projektu wymiany urządzeń poboru opłat (WUPO) na A4 Katowice-Kraków. Trwa procedura przetargowa. Prace rozpoczną się w drugiej połowie września br. i potrwają dwa lata. Nowy system pozwoli na rozszerzenie sposobów dokonywania płatności przy użyciu kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Jest to też kolejny etap programu zwiększenia przepustowości PPO w Mysłowicach i Balicach – informuje koncesjonariusz.

Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat
- Prace związane z wymianą urządzeń oraz wprowadzaniem nowych metod płatności będą prowadzone w ślad za poszerzaniem placów poboru opłat o dodatkowe stanowiska. Efektem tego dwutorowego działania związanego z ilościowym rozwojem infrastruktury poboru opłat, a także zmianami jakościowymi będzie skrócenie czasu oczekiwania na przejazd przez bramki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Program wymiany urządzeń poboru opłat został podzielony na dwa etapy.

W pierwszej kolejności – do września 2013 r. – zostanie wymieniony funkcjonujący obecnie system urządzeń do manualnego poboru opłat w Mysłowicach oraz Balicach, a także część kabin. Ponadto zostaną wprowadzone nowe możliwości dokonywania płatności przy pomocy kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także w ramach elektronicznego poboru opłat „slow & go” (zwolnij i jedź) oraz „stop & go” (zatrzymaj się i jedź).

Podczas pierwszej fazy przedsięwzięcia system „slow & go” zostanie wprowadzony na wybranych pasach ruchu. Będą mogli z niego korzystać kierowcy samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych. Takie rozwiązanie pozwoli podnieść szlaban na tyle wcześnie, aby kierowca jadący z prędkością 40 km/h mógł przejechać przez bramki nie zatrzymując pojazdu. Na części pasów regularnych będzie funkcjonować elektroniczny system poboru opłat w trybie „stop & go”, wymagający zatrzymania pojazdu.

Druga faza przedsięwzięcia zakłada przekształcenie części pozostałych pasów manualnego poboru opłat w linie automatyczne (umożliwiające bezosobową obsługę pojazdów) oraz rozszerzenie funkcjonalności elektronicznego poboru opłat na kolejne stanowiska. Realizacja całej inwestycji zakończy się w drugiej połowie 2014 r.

Obecnie trwa procedura przetargowa związana z wymianą urządzeń poboru opłat.
W przetargu udział biorą cztery firmy zaproszone do złożenia oferty, które wcześniej zadeklarowały zainteresowane kontraktem. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na drugą połowę lipca br.   

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~kierowca 2012-06-14

@kierowca bombowy: "Nie mogę zrozumieć jaki interes państwo ma w tym, aby autostrady były drogie przez co niedostępne dla wielu kierowców" - ależ drogi Kierowco ! Autostrady w Polsce nie są dla kierowców tylko koncesjonariuszy. A4 Kraków-Katowice najlepszym przykładem. Uważam że przy okazji jakiś najbliższych wyborów powinno odbyć się referendum z pytaniem o nacjonalizację autostrad.

~Kierowca_bombowca 2012-06-14

Przecież to takie proste. Znacjonalizować prywatne autostrady, wprowadzić obowiązkowe winiety dla samochodów osobowych na wszystkich autostradach i zwolnić wszystkich pracowników, którzy siedzą na bramkach i pobierają opłaty (ich pensje są przecież wypłacane z naszych opłat za przejazd). Do kontroli winiet podobnie jak w Austrii, Czechach czy Szwajcarii wystarczy system elektroniczny bez żadnych bramek. Przy opłacie rocznej za winietę w wysokości nawet 240 PLN (na miesiąc wychodzi tylko 20 PLN). Wszyscy chętnie będą korzystali z autostrad i skończy się problem podróżowania drogami alternatywnymi. Więcej użytkowników, to większe wpływy do budżetu i można budować następne kilometry autostrad. Kiedy wreszcie nastąpi to cudowne przebudzenie rządzących??? Nie mogę zrozumieć jaki interes państwo ma w tym, aby autostrady były drogie przez co niedostępne dla wielu kierowców. Przy takich cenach za przejazd ciązko sobie wyobrazić, że ktoś codziennie dojeżdza autostradą do pracy i za podróż w obie strony płaci 20 PLN.

~asx 2012-06-14

No to teraz bedziemy mieli obwieszona szybe nadajnikami: z jednej strony Viauto, z drugiej cos innego od Stalexportu. Czy nie da sie dogadac by funkcjonowal jeden system na autostradach np. jak w Italii, gdzie kupuje sie Telepass-a i ma sie osobne pasy do przejazdu bez zatrzymywania. Z drugiej strony jezeli chodzi o A4 (Sosnica-Gliwice), po co mi Viauto jak i tak musze stac w korku razem z tymi co pobieraja bilet, pasy Viatoll powinny byc osobne przy wjazdach rowniez, nie tylko przy wyjezdzie. Niby taki Kapsch super firma IT z doswiadczeniem, a wystarczylo pomyslec i popatrzyc jak to jest w Italii, gdzie osobne pasy Telepass-a zalatwiaja plynny przejazd lub jak w Austrii gdzie dziala system rozpoznawania tablic rejestracyjnych na odcinkach tuneli i przeleczy płatnych (wystraczy chociazby jednorazowo zaplacic i wpisac nr rej pojazdu na stronie internetowej www.videomaut.at lub wyslac SMS-a). U nas oczywiscie ani Stalexport (dziwne bo udzialowcem jest italianski Autostrade SPA) o chociazby na razie takiej formie nie pomyslał, tylko sprzedaje jakies kartoniki-bloczki za przejazd (podobne kartoniki mialem kiedy programowalem komputer Odra w latach 60-ych ubieglego wieku gdy nie bylo dysków twardych !). Poza tym podobno jest dytektywa wdrazana EU by na wszystki autostradach platnych w Europie dzialal jeden system i nadajnik (wystrczy popatrzec jak obwieszone sa nadajnikami szyby TIR-ow). Czyli pozniej znowu beda zmieniac by dostosowac sie do dyrektywy EU. Czy GDDKIA jak Prywatni operatorzy pomyslec troche w przód w przyszlosc!?

~Jotgie 2012-06-14

Fajnie, tylko dlaczego to będzie trwało aż 2 lata?! Przecież to "idzie" zrobić w miesiąc! Mam nadzieję, że chociaż zbliżeniówki będą szybko!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport