mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat

Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. przystąpił do projektu wymiany urządzeń poboru opłat (WUPO) na A4 Katowice-Kraków. Trwa procedura przetargowa. Prace rozpoczną się w drugiej połowie września br. i potrwają dwa lata. Nowy system pozwoli na rozszerzenie sposobów dokonywania płatności przy użyciu kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Jest to też kolejny etap programu zwiększenia przepustowości PPO w Mysłowicach i Balicach – informuje koncesjonariusz.

Na A4 Katowice-Kraków wymienią urzadzenia poboru opłat
- Prace związane z wymianą urządzeń oraz wprowadzaniem nowych metod płatności będą prowadzone w ślad za poszerzaniem placów poboru opłat o dodatkowe stanowiska. Efektem tego dwutorowego działania związanego z ilościowym rozwojem infrastruktury poboru opłat, a także zmianami jakościowymi będzie skrócenie czasu oczekiwania na przejazd przez bramki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Program wymiany urządzeń poboru opłat został podzielony na dwa etapy.

W pierwszej kolejności – do września 2013 r. – zostanie wymieniony funkcjonujący obecnie system urządzeń do manualnego poboru opłat w Mysłowicach oraz Balicach, a także część kabin. Ponadto zostaną wprowadzone nowe możliwości dokonywania płatności przy pomocy kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także w ramach elektronicznego poboru opłat „slow & go” (zwolnij i jedź) oraz „stop & go” (zatrzymaj się i jedź).

Podczas pierwszej fazy przedsięwzięcia system „slow & go” zostanie wprowadzony na wybranych pasach ruchu. Będą mogli z niego korzystać kierowcy samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych. Takie rozwiązanie pozwoli podnieść szlaban na tyle wcześnie, aby kierowca jadący z prędkością 40 km/h mógł przejechać przez bramki nie zatrzymując pojazdu. Na części pasów regularnych będzie funkcjonować elektroniczny system poboru opłat w trybie „stop & go”, wymagający zatrzymania pojazdu.

Druga faza przedsięwzięcia zakłada przekształcenie części pozostałych pasów manualnego poboru opłat w linie automatyczne (umożliwiające bezosobową obsługę pojazdów) oraz rozszerzenie funkcjonalności elektronicznego poboru opłat na kolejne stanowiska. Realizacja całej inwestycji zakończy się w drugiej połowie 2014 r.

Obecnie trwa procedura przetargowa związana z wymianą urządzeń poboru opłat.
W przetargu udział biorą cztery firmy zaproszone do złożenia oferty, które wcześniej zadeklarowały zainteresowane kontraktem. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na drugą połowę lipca br.   

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 132 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~kierowca 2012-06-14

@kierowca bombowy: "Nie mogę zrozumieć jaki interes państwo ma w tym, aby autostrady były drogie przez co niedostępne dla wielu kierowców" - ależ drogi Kierowco ! Autostrady w Polsce nie są dla kierowców tylko koncesjonariuszy. A4 Kraków-Katowice najlepszym przykładem. Uważam że przy okazji jakiś najbliższych wyborów powinno odbyć się referendum z pytaniem o nacjonalizację autostrad.

~Kierowca_bombowca 2012-06-14

Przecież to takie proste. Znacjonalizować prywatne autostrady, wprowadzić obowiązkowe winiety dla samochodów osobowych na wszystkich autostradach i zwolnić wszystkich pracowników, którzy siedzą na bramkach i pobierają opłaty (ich pensje są przecież wypłacane z naszych opłat za przejazd). Do kontroli winiet podobnie jak w Austrii, Czechach czy Szwajcarii wystarczy system elektroniczny bez żadnych bramek. Przy opłacie rocznej za winietę w wysokości nawet 240 PLN (na miesiąc wychodzi tylko 20 PLN). Wszyscy chętnie będą korzystali z autostrad i skończy się problem podróżowania drogami alternatywnymi. Więcej użytkowników, to większe wpływy do budżetu i można budować następne kilometry autostrad. Kiedy wreszcie nastąpi to cudowne przebudzenie rządzących??? Nie mogę zrozumieć jaki interes państwo ma w tym, aby autostrady były drogie przez co niedostępne dla wielu kierowców. Przy takich cenach za przejazd ciązko sobie wyobrazić, że ktoś codziennie dojeżdza autostradą do pracy i za podróż w obie strony płaci 20 PLN.

~asx 2012-06-14

No to teraz bedziemy mieli obwieszona szybe nadajnikami: z jednej strony Viauto, z drugiej cos innego od Stalexportu. Czy nie da sie dogadac by funkcjonowal jeden system na autostradach np. jak w Italii, gdzie kupuje sie Telepass-a i ma sie osobne pasy do przejazdu bez zatrzymywania. Z drugiej strony jezeli chodzi o A4 (Sosnica-Gliwice), po co mi Viauto jak i tak musze stac w korku razem z tymi co pobieraja bilet, pasy Viatoll powinny byc osobne przy wjazdach rowniez, nie tylko przy wyjezdzie. Niby taki Kapsch super firma IT z doswiadczeniem, a wystarczylo pomyslec i popatrzyc jak to jest w Italii, gdzie osobne pasy Telepass-a zalatwiaja plynny przejazd lub jak w Austrii gdzie dziala system rozpoznawania tablic rejestracyjnych na odcinkach tuneli i przeleczy płatnych (wystraczy chociazby jednorazowo zaplacic i wpisac nr rej pojazdu na stronie internetowej www.videomaut.at lub wyslac SMS-a). U nas oczywiscie ani Stalexport (dziwne bo udzialowcem jest italianski Autostrade SPA) o chociazby na razie takiej formie nie pomyslał, tylko sprzedaje jakies kartoniki-bloczki za przejazd (podobne kartoniki mialem kiedy programowalem komputer Odra w latach 60-ych ubieglego wieku gdy nie bylo dysków twardych !). Poza tym podobno jest dytektywa wdrazana EU by na wszystki autostradach platnych w Europie dzialal jeden system i nadajnik (wystrczy popatrzec jak obwieszone sa nadajnikami szyby TIR-ow). Czyli pozniej znowu beda zmieniac by dostosowac sie do dyrektywy EU. Czy GDDKIA jak Prywatni operatorzy pomyslec troche w przód w przyszlosc!?

~Jotgie 2012-06-14

Fajnie, tylko dlaczego to będzie trwało aż 2 lata?! Przecież to "idzie" zrobić w miesiąc! Mam nadzieję, że chociaż zbliżeniówki będą szybko!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.